Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 16 Bal 2024 12:06

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 26 Sau 2008 00:24 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27071
Miestas: Ignalina
Šaltinis - http://www.slaptai.lt/news.php?readmore=365
http://www.slaptai.lt/print.php?type=N&item_id=365

     Šis dokumentas („Pastabos dėl Valstybės saugumo tarnybos – VST“) iki šiol niekur oficialiai nepaskelbtas.

     Jo autorius – buvęs rezistentas, buvęs Lietuvos valstybės saugumo departamento vadovas Petras PLUMPA.

     Pastabos rašytos 1996-aisiais metais. Jos įteiktos tuo metu parlamento rinkimus ženklia persvara laimėjusioms Lietuvos dešiniosioms jėgoms – konservatoriams ir krikščionims demokratams.

     Buvęs rezistentas, buvęs Lietuvos VSD direktorius P.Plumpa savo konfidencialiu raštu siekė atkreipti dešiniųjų jėgų dėmesį į kai kuriuos pavojus, kurie kyla iš kaimyninės Rusijos. Nors P.Plumpos rekomendacijoms daugiau nei dešimt metų, jos, mūsų supratimu, iki šiol nepraradusios aktualumo. Atidžiau perskaičius šį dokumentą, akivaizdu, kad daugelis jo nuogastavimų nebuvo iš piršto laužti.

    Tačiau šiandien akivaizdu ir tai, kad tuomet rinkimus laimėjusios dešiniosios jėgos nesugebėjo susidoroti su iškilusiais pavojais ir problemomis.

    Internetinis portalas http://www.slaptai.lt ir laikraštis „XXI amžius“ kviečia diskusijai, kodėl dešiniosios jėgos tuomet nesugebėjo sustiprinti valstybės saugumo departamento.

Pastabos dėl Valstybės saugumo tarnybos - VST


Petras PLUMPA

    Lietuvos SSR KGB pirmininkas E.Eismuntas 1990 m. labai slaptoje ataskaitoje rašė, kad 1989 m. KGB atlikus kompleksą agentūrinių-operatyvinių priemonių:

    buvo supriešinti Sąjūdis ir Lietuvos nacionalinio jaunimo sąjunga;

    iš Lietuvos laisvės lygos buvo priverstas išeiti vienas įtakingas aktyvistas;

    Lietuvos demokratų partijos prezidiume sukurtos dvi besivaržančios grupuotės, du jų lyderiai išbraukti iš partijos, o du aktyvistai pašalinti iš partijos tarybos.

    Panaudojus priemones analogiškas skilimas įvykdytas Krikščionių demokratų partijoje, o „Jaunosios Lietuvos“ vadovybėje sukelti esminiai nesutarimai.

    Lietuvos Respublikos ekonominio destabilizavimo programa buvo pradėta kurti 1990 m. Maskvoje. Dirbo ekonomikos ekspertų grupė. Jai talkino LKP CK socialinio-ekonominio skyriaus vedėjas J.Prochorovas, LKP CK agrarinio skyriaus vedėjas S.Giedraitis ir kiti specialistai iš Lietuvos. Grupei vadovavo J.Masliukovas – SSRS ministro pirmininko pirmasis pavaduotojas.

    KGB visiems darbuotojams, dirbusiems po priedanga mokslo akademijose, nurodė steigti prie jų užsienio skyrių prekybos firmas, uždaras akcines bendroves, tapti jų nariais, kad vėliau, pasikeitus politinei situacijai, būtų galima per jas tęsti mokslinės-techninės informacijos rinkimą bei agentūrinį darbą.

    Iki pat 1990 m. Lietuvoje dirbo apie 16 000 KGB agentų.

    Kai kurie iš jų atlyginimus gaudavo iki 1991 m. pabaigos. Kiekvienas KGB operatyvinis įgaliotinis turėjo po 20 agentų. Beveik visi jie liko Lietuvoje, tik nežinia, kuriai valstybei dirba...

    Kartu yra žinomas vieno aukšto KGB pareigūno prasitarimas apie tai, kad jų svarbiausias uždavinys – neleisti funkcionuoti nepriklausomos Lietuvos saugumo institucijai.

     Specialiųjų užsienio tarnybų požiūriu nepageidaujami asmenys įtakingose Lietuvos partijose visokių intrigų pagalba gali būti nustumiami nuo politikos arenos.

     KGB dažnai naudoja jiems būdingą taktiką: „Jesli ne vozmožno obezglavitj, nužno vozglavitj!“ Tam tikslui į 5 valstybines struktūras ir partijas pasiunčiami gabūs ir iniciatyvūs atstovai, kurie gana greit pataikavimu bei darbštumu prasiskverbia į vadovybę.

     Todėl Valstybės Saugumo Tarnyba turi būti Lietuvos valstybės akys, ausys ir pirštai, kurie tiria ir nustato, kaip funkcionuoja valstybės organizmas, kokie gresia pavojai ir kokios reikalingos priemonės padėčiai pagerinti.

     Todėl VST turi būti suteikta teisė ir galimybė, kad visi buvę KGB karininkai, gyvenantys Lietuvoje, būtų smulkiai iškvosti. Jie privalo pateikti smulkią informaciją apie savo darbą sovietmečiu, o taip pat po 1990 m. kovo 11 d., ir pateikti visą informaciją apie kitus pažįstamus ar žinomus KGB karininkus. VST turi išaiškinti firmas, įkurtas ar kuruojamas buvusių KGB karininkų.

     Po komunizmo žlugimo buvusios Sovietų Sąjungos nusikalstamos grupės pasidalino buvusias teritorijas į įtakos sferas. Pagrindinės veiklos kryptys: prekyba ginklais, meno kūriniais, automobiliais, nelegali pinigų apyvarta, prostitucija.

      Skiriamos didžiulės lėšos valdžios atstovų papirkinėjimui. Panaši nusikaltėlių veikla vyksta ir Lietuvoje. Norėdami įsivaizduoti, kokią įtaką Lietuvos gyvenimui gali turėti nusikalstamos grupuotės, užtenka pažvelgti tik į vienos Kauno nusikalstamos grupuotės ryšius dar 1992 metais.

      Grupuotės vadovai palaikė ryšius: su Rusija, Azerbaidžanu, Baltarusija, Čečėnija, Moldova;

      jų žinioje esančios firmos palaikė ryšius su kitų nusikalstamų grupuočių lyderiais: Maskvoje, S.Peterburge, Kijeve, Kaliningrade, Rygoje, Tbilisyje, Odesoje, Kišiniove, Čeliabinske, Samaroje, Norilske, Novosibirske, Novo-Polocke, Vilniuje, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje, Utenoje, Alytuje, Tauragėje;

      šios firmos buvo susietos su bankais Rusijoje, Švedijoje, Vokietijoje, Lenkijoje, su Lietuvos Taupomuoju, Inovaciniu, Komerciniu bankais;

      jos turėjo savo atstovus Maskvos, S.Peterburgo, Rygos, Čeliabinsko, Vilniaus, Kauno biržose;

      šios firmos turėjo savo žmones spaudoje, miesto taryboje ir merijoje, palaikė ryšius su LR Seimu, prokuratūra, Vyriausybe, teismais, advokatūra, muitine, krašto apsauga, VRM, URM, Finansų ministerija, Ekonomikos ministerija, Pramonės ir Prekybos ministerija, Rusijos ir Lietuvos avialinijomis, Rusijos armija.

      1992 m. liepos 3-5 d. Maskvoje įvyko TSKP XXIX neeilinis suvažiavimas, kuris apsvarstė buvusios SSRS atkūrimo galimybes.

      Dabartinės Rusijos komunistai ir kai kurios kitos partijos šio tikslo siekia ir dabar. Egzistuoja Rusijos imperijos atkūrimo organizacijos Baltijos regione, kurios užsiima rusakalbių „gynimu“, tautinių, politinių ir socialinių neramumų organizavimu.

      Naujasis imperializmas jau atsisako tradicinių kolonializmo metodų, kuomet armijos pagalba būna okupuojamas kraštas, areštuojami valdininkai, suspenduojamos partijos.

      Neokolonializmas siekia pajungti visas savo aukos politines, ekonomines ir visuomenines struktūras, o pačios valstybėlės išvaizda lieka nepakitusi – tarytum išėstas kiaušinis. Neokolonialistai pirmiausia siekia pajungti ekonomikos ir finansų sritį, žiniasklaidos priemones, politikus, teisėsaugos sistemą.

      Tas nematomų karių karas, kuris pakeičia valstybės orientaciją ir materialinę priklausomybę. Todėl, pavyzdžiui, Rusijos politiniai strategai labai nepalankiai žiūri į Lietuvos strateginių objektų pardavimą Vakarų pirkėjams, nes tokie ekonominiai ryšiai su Vakarais Lietuvą daro dar mažiau pažeidžiamą iš Rytų. Chaoso ir sumaišties organizavimas bei palaikymas gali būti nukreiptas prieš strateginius valstybės interesus: svarbių objektų privatizavimą, stojimą į ES, NATO ir t.t.

      Finansai – ekonomikos kraujas, todėl piniginių srautų valdymas yra ir ekonominių pokyčių lėmimas. VST šių procesų analizei turėtų įtraukti praktiškai dirbančius ekonomistus, bankų reikalų ir aferų žinovus. VST turi surinkti informaciją apie strategines ekonomikos sritis ir Prezidentui bei Seimo Pirmininkui pateikti galimų krizių prognozę, o taip pat išvengimo arba neutralizavimo būdus. Pavyzdžiui, Visaginas ir ATE yra galimų provokacijų sritis, kurioje yra streiko ir elektrinės blokavimo galimybė.

      Staigiai pradėtas firmų sprogdinimo ir padeginėjimų vajus rodo, kad Lietuvoje labai nesunku pradėti nusikaltėliškas akcijas, kompromituojančias Vyriausybės narius, o taip pat sudaryti pasaulyje nepalankų vaizdą apie Lietuvą, kaip kandidatę į europines struktūras. Ateityje šį pavojų gali sumažinti tik labai sustiprinta VST agentūra, infiltruota į politinių ir ekonominių nusikaltėlių pasaulį. Nusikaltėlių pasaulis turi būti sunaikintas iš vidaus.

      Ypatingas valstybės rūpestis turėtų būti piliečių saugumas kasdieniniame gyvenime. Piliečiai negali būti patenkinti valdžia, kuri jiems neužtikrina elementaraus saugumo, todėl VST turėtų parengti efektyvius kovos būdus su nusikaltėliais ir juos įgyvendinti. Tam reikės papildomų lėšų, tačiau išlaidos greitai ir keleriopai atsipirktų – padidėtų valstybės autoritetas ir visuomenės moralinė būklė.

      Valstybės ateičiai labai pavojingi nusikaltimai, susiję su narkotikų gamyba, kontrabanda ir platinimu vaikų tarpe. Tokiu būdu labai sparčiai ugdomi būsimieji nusikaltėliai, visiškai demoralizuojama jaunoji karta ir žlugdoma valstybės ateitis.

      Šie nusikaltėlių pasaulio kėslai gali sutapti su kai kurių užsienio valstybių specialiųjų tarnybų strateginiais siekiais demoralizuoti kaimyninių valstybių jaunosios kartos ugdymą. Bet kokiu atveju valstybė į šią problemą turi skubiai atkreipti dėmesį. VST, dabartinių procesų analize, turėtų prognozuoti, kokia bus Lietuvos visuomenė po 10 ir 30 metų.

      Po Nepriklausomybės atkūrimo Lietuvoje suaktyvėjo religinių sektų veikla, kurią palaikė tam tikros orientacijos politikai. Kai kurioms politinėms grupėms sektų veikla palaikytina todėl, kad jos gali suskaidyti Katalikų Bažnyčią, kaip „dešiniųjų partijų moralinę ir ideologinę bazę“.

      Šie lietuviškųjų politikų tikslai sutampa ir su kai kurių užsienio žinybų strateginiais siekiais, nes suskaidytoje dvasinėje erdvėje lengviau diegti naują pasaulėjautą bei ideologiją.

      1995 m. LR Vyriausybės referentas religijų klausimais VS Departamentui pateikė 20-ties puslapių argumentaciją, kurios išvadoje buvo pažymėta, jog „Lietuva neturi net dalelytės to, kas galėtų valstybę apsaugoti nuo dvasinių invazijų, net nekalbant apie kitą sektų veiklos pusę, kuri turėtų būti specialiųjų tarnybų kompetencijoje“. Į šį raštą VSD niekaip nereagavo.

      Kadangi sektų centrai yra užsienyje, todėl ir šių sektų narių elgesys gali būti tiesiogiai įtakojamas iš užsienio. Sektantiškoms grupėms masiškai plintant, su šiuo reiškiniu susijusios problemos gali įgyti strateginę reikšmę, todėl VS Tarnyboje turėtų būti įsteigtas specialus šių procesų analizės, prognozės ir visuomenės informavimo skyrius.

Išvados

    1. Valstybė, kurios institucijos nevykdo arba pažeidinėja įstatymus, tėra vegetuojantis organizmas, negalintis realiai modeliuoti ateities ir tesėti tarptautinius įsipareigojimus.

    2. Valstybės Saugumo Tarnyba turi būti atsakinga už kompleksinį valstybės saugumą ir stabilumą.

    3. Kadangi jau egzistuojančiose teisėsaugos struktūrose yra įsigalėjusios negatyvios tendencijos ir santykiai, todėl VST turėtų sukurti specialias grupes, filtruojančias visą teisėsaugos sistemą. Tokiu atveju VS Tarnybai turi būti suteikti ypatingi įgaliojimai su reguliaria ataskaita Prezidentūrai ir Seimo Pirmininkui.

     4. Turint omenyje, kad pokomunistinė visuomenė sunkiai prisitaiko laisvos rinkos gyvenimui, yra linkusi daugiau reikalauti iš valstybės, negu kūrybiškai dirbti, VST turėtų prognozuoti kai kurių įstatymų ir nutarimų galimas pasekmes ir pramatyti geriausius būsimų projektų įgyvendinimo būdus.

     5. VST turi parengti politinių procesų kaimyninėse šalyse analitines prognozes artimiausiam dešimtmečiui ir atitinkamai numatyti Lietuvos vidaus ir užsienio politikos prioritetus.

     6. VST turėtų būti įsteigtas psichologinių tyrimų skyrius, kuris analizuotų, kokiu būdu į Lietuvą ateina dvasinė invazija, turinti tikslą pakeisti visuomenės tradicines vertybes, formuoti naują pasaulėžiūrą bei plėsti manipuliavimo tinklą.

     7. VST reikėtų turėti savo spaudos leidinį, per kurį informuotų visuomenę apie tikrą padėtį valstybėje, apie neteisingus žiniasklaidos pranešimus. Toks leidinys būtų svarbus politikams ir visuomenės veikėjams.

Praktiškai

     Kuriant naują Valstybės Saugumo Tarnybą, pirmiausiai būtina:

- priimti atitinkamą Nacionalinio saugumo koncepciją;
- konkrečiai suformuluoti naujos VST veiklos kryptis ir užduotis;
- sukurti atitinkamą teisinę bazę;
- sudaryti struktūras;
- sukurti priemones,
- sudaryti informacinę, mokslinę-analitinę bazę.

      VS Tarnybai turi būti prieinama KAM-e ir VRM-je sukaupta informacija.

      Dabartinis VS Departamentas galėtų papildyti kai kuriuos naujosios Valstybės Saugumo Tarnybos departamentus.

http://www.slaptai.lt/images/news/plumpa%204.jpg

Paveikslėlis

Gintaro Visocko nuotraukoje:
buvęs rezistentas, buvęs VSD direktorius Petras Plumpa.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007