Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 10 Geg 2024 20:21

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 07 Bal 2011 22:51 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 10 Geg 2009 14:59
Pranešimai: 631
Miestas: KAUNAS
    2011 04 05 Birutė Daukantaitė-Bagvilienė lankėsi Vatikano archyve su istorijos profesoriumi iš Vokietijos /pagal tautybę - švedas/ ir jis tikrai patvirtino, kad matė savo akimis lotyniškai parašytą dokumentą - LIETUVOS VALSTYBĖS PAKĖLIMĄ į KARALYSTĖS RANGĄ.

     2011 04 05 dieną profesoriui leido peržiūrėti dokumentą ir davė vertėją iš lotynų kalbos. Archyve profesorius 7 val. persirašinėjo ir konspektavosi.

     Dokumente taip pat parašyta, kad KARALYSTE bus ir tos žemės, kurias Lietuva prisijungs ateityje.

     Vatikano suteiktas karalystės rangas yra nenaikintinas nei okupacijų, nei aneksijų.

     Todėl po Mindaugo visi LIETUVOS VALDOVAI automatiškai buvo ne kunigaikščiai, bet pilnateisiai LIETUVOS KARALIAI.

     Kunigaikštis yra savaime jau karūnuotas, ir karūnuotis ar ne papildomai - jo asmeninis reikalas.

     Karalystė yra nedaloma, todėl, pvz., 1252 Kryžiuočių ordinas kūrė Klaipėdą jau ne teisėtai, bet Lietuvos Karalystės teritorijoje.

     Tad 1990 03 11 gal būt reikėjo atkurti KARALYSTĘ - tada būtų labiau skaitomasi pasaulyje, padidėtų investicijų į pramonę...

     Mūsų visų uždavinys - eiti LIETUVOS KARALYSTĖS atkūrimo keliu, kuri tikrai yra teisėta - legitimi.

Parašė J.vPR.Lietuva Pirmiausia.

_________________
J.PR. Lietuva pirmiausia.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 07 Bal 2011 22:58 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 10 Geg 2009 14:59
Pranešimai: 631
Miestas: KAUNAS
     DOKUMENTO KOPIJOS JIEMS NEDAVĖ, NET FOTOGRAFUOTI, NES KOPIJĄ IR TIK KOPIJĄ TURI TEISĘ GAUTI VIENINTELIS ŽMOGUS LIETUVOJE - TIK JO EKSCELENCIJA KARDINOLAS AUDRYS JUOZAS BAČKIS.

Parašė J.vPR. Lietuva pirmiausia.

_________________
J.PR. Lietuva pirmiausia.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 08 Bal 2011 17:03 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 21 Lap 2009 15:41
Pranešimai: 896
Varge vargeli, kada pagaliau ruošiatės baigti šį cirką? :smile7:


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 08 Bal 2011 17:36 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27138
Miestas: Ignalina
Bičiulis rašė:
Varge vargeli, kada pagaliau ruošiatės baigti šį cirką? :smile7:


   Kuris klasikas pasakė maždaug taip:

   "Idėja tampa realybe, kada ta idėja užvaldo mases!" :smile66:

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 08 Bal 2011 18:32 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 21 Lap 2009 15:41
Pranešimai: 896
Nebent Juozo svajonėse mases užvaldys monarchistinės nuotaikos...


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 08 Bal 2011 19:06 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27138
Miestas: Ignalina
Bičiulis rašė:
Nebent Juozo svajonėse mases užvaldys monarchistinės nuotaikos...


   Niekada nesakyk "niekada". :img01:

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: GERBIAMAS BIČIULI,
StandartinėParašytas: 09 Bal 2011 13:26 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 10 Geg 2009 14:59
Pranešimai: 631
Miestas: KAUNAS
     GERBIAMAS BIČIULI,

     TAI NĖRA JOKS CIRKAS, BET SAVO TĖVYNĖS GARBĖS, PRESTIŽO IR LENKŲ IŠKRAIPYTOS LIETUVOS ISTORIJOS TEISYBĖS ATITAISYMAS.

     KARALYSTĖS PASKELBIMAS - TAI YRA LABAI AUKŠTAS ĮVERTINIMAS.

     PO LIETUVOS KARALYSTĖS 1251 m. PASKELBIMO, NIEKAIP, LOGIŠKAI MĄSTANT, LIETUVA NEGALĖJO BŪTI PASKELBTA MAŽESNIO VALSTYBINGUMO LYGIO VALSTYBE - JOKIA KUNIGAIKŠTYSTE, HERCOGYSTE AR GRAFYSTE..., IR NETGI RESPUBLIKA.

     SU KARALYSTE PASAULYJE LABIAU SKAITOMASI, JI GALI LENGVIAU IR DAUGIAU GAUTI INVESTICIJŲ...

     LIETUVOJE YRA DAUGIAUSIAI KILMINGŲ, KOVOSE GAVUSIŲ TITULĄ, ŽMONIŲ - apie 12-15% NUO VISŲ GYVENTOJŲ.

     PVZ., VISI KARIAI, DALYVAVĘ ŽALGIRIO MŪŠYJE, TAPO BAJORAIS ARBA ŠLĖKTOMIS ARBA von ...

     VIEN LIETUVOS KARALIŠKOJI BAJORŲ SĄJUNGA TURI APIE 3000 legitimuotų NARIŲ. O PASAULYJE JI TAIP PAT PRIPAŽĮSTAMA KAIP  "KARALIŠKOJI SĄJUNGA".

     MES 1990 m. BUVOME PRIVERSTI SKELBTI BET KOKĮ VALSTYBINGUMĄ - BENT JAU ATSKIRĄ NUO SSSR RESPUBLIKĄ.

     BET DABAR ARTĖJA LAIKAS IŠTAISYTI KLAIDĄ IR RESTAURUOTI KARALYSTĘ.

     ŠIUO METU DE JURE TEISĘ Į SOSTĄ TURI INIGO von URACH, O JO SESUO YRA NUMATYTA BELGIJOS KARALYSTĖS PRINCO BŪSIMA ŽMONA.

     TAD TOKIA YRA TIESA.

     LINKIU JUMS MĄSTYTI - NES KĄ DIEVAS BAUDŽIA, SAKO, TAM ATIMA PROTĄ.

J.v PR. Lietuva pirmiausia...

_________________
J.PR. Lietuva pirmiausia.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 10 Bal 2011 22:25 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 19 Lap 2010 18:26
Pranešimai: 357
     Paklausau ir tavęs, Juoze, ir tavęs, Bičiuli.

      Vienam viskas juokinga, kitam kapslokas užsiklynijo.

      Taigi ne popiežiai valstybėms statusus suteikinėja, o istorikai.

      Rask nors vieną palaidotąjį Egipto "Karalių slėnyje", kuris būtų karūnuotas po poros tūkstantmečių atsiradusio popiežiaus. Ir niekas nekarūnavo Montesumos, Šaka Zulu ar Ataualpos.

      Tiesiog taip parašė istorikai, ir viskas. Prie ko čia dokumentai. Kaip rašysim, taip ir bus.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: PO KRISTAUS GIMIMO
StandartinėParašytas: 12 Bal 2011 01:26 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 10 Geg 2009 14:59
Pranešimai: 631
Miestas: KAUNAS
     PO KRISTAUS GIMIMO AUKŠČIAUSIO LYGIO KARALYSTE YRA LAIKOMA TA, KURI PASKELBTA POPIEŽIAUS.

      ŠIAIP JŪS TEISUS - KARALYSTĘ GALI SKELBTI KITOS VALSTYBĖS KARALIUS KITAI VALSTYBEI, PATI VALSTYBĖ PASISKELBTI KARALYSTE, BET TAI YRA ŽEMO RANGO KARALYSTĖ IR PASINAIKINA OKUPACIJOS, ANEKSIJOS METU.

       Yra dar daug valstybių dabar vadinamų respublikomis, bet tai nėra tiesa, jas nužemino demokratai - pati blogiausia tvarka pasaulyje.

       Vokietija ruošiasi pakeisti ūkio valdymo sistemą - o tarp eilučių pasako, kad geriausia valdymo formą yra MONARCHIJA.

       Ir dar reikia skirti - yra KATALIKYBĖ /draudžianti žudyti - pateisina tik jeigu karo atveju ginate TĖVYNĘ ir SAVO ŠEIMĄ, pvz., banditų užpuolimo atveju/. KRIKŠČIONYBĖJE yra sektos atskilusios nuo Katalikybės - ir ant laužų degino, vykdė nusikaltimus sektantai krikščionys.

       TS /Krikščionys / konservatoriai/ - pavadinimas yra neteisingas. DAUGIAU VĖLIAU.

J.v PR. Lietuva pirmiausia.

_________________
J.PR. Lietuva pirmiausia.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 15 Geg 2011 15:48 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 12 Lie 2009 22:49
Pranešimai: 111
Miestas: KAUNAS
Lietuvos karalystės valstybingumo svarba


      Lietuva, norėdama išlikti savimi, jau karaliaus Mindaugo valdymo laikais žvalgėsi į Europą ir “žingsnis po žingsnio”ėjo, kartais bandydama atsitraukti ar palaukti tinkamesnės progos.

      Šiandien,kai mes vėl įėjome į Europą,Lietuvos karalystės statusas bei karaliaus Mindaugo istorija  tampa aktuali.

      Istorinė tiesa turi būti atstatyta!

      Dokumentas, istorikų dabar surastas Vatikano archyve, patvirtina istorinės tiesos - Lietuvos  karalystės - tęstinumą ir jos atstatymo priežastį...
 
      XX a. - XXI a. Lietuvos istoriją savaip interpretuoja, aiškina, “ženklina“ Lietuvos valstybingumą ...

      Sunkus kelias palikęs pėdsaką mūsų sąmonėje, išmokė suvokti valstybę kaip vieną svarbiausių vertybių, lemiančių tautos gyvenimą, saugumą bei gerovę.

      Atsivėrė galimybės, sustiprėjo ir padidėjo dėmesys Lietuvos valstybingumo ištakoms, kurios siekia viduramžius.

     Senasis Lietuvos valstybingumas buvo svarbus prieškario Lietuvos tautinei savimonei.

     Jis turi būti svarbus ir dabar, bet teisingam ir aukštesniam statuse – buvimu Europoje Lietuvos karalyste...

_________________
Lietuva, tegu visi keliai tau būna tiesūs,
O žmonės, čia gyvenantys, vieningi ir dori...


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: DĖL KARALYSTĖS RANGO
StandartinėParašytas: 16 Geg 2011 12:05 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 10 Geg 2009 14:59
Pranešimai: 631
Miestas: KAUNAS
    DĖL LIETUVOS KARALYSTĖS RANGO NEBŪTŲ DISKUSIJOS IR ABEJONIŲ, JEIGU TURĖTUME 50 ar 80 mln. GYVENTOJŲ - TADA VISI TIKĖTŲ - AHA DIDVALSTYBĖ - KAIP BE TOKIO RANGO...

     O IŠ TIKRO DAUGELIS DIDVALSTYBIŲ NETURI ŠITOKIO AUKŠTO RANGO APDOVANOJIMO IŠ BAŽNYTINĖS VALDŽIOS, KURI VIS TIK LIEKA ĮTAKINGIAUSIA PASAULIO JĖGA.

J.vPR. Lietuva pirmiausia.

_________________
J.PR. Lietuva pirmiausia.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Lie 2011 18:17 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27138
Miestas: Ignalina
Istorikas: Mindaugas karūnuotas ne liepos 6 d. ir ne Vilniuje


http://www.delfi.lt/news/daily/lithuani ... d=47283635

ELTA
2011 liepos mėn. 5 d. 06:46

      Nuo 1990 m. liepos 6-ąją pažymime kaip Mindaugo karūnavimo dieną specialiai sumūrytoje pirmojoje Vilniaus Katedroje.

      Istoriko, Lietuvos kultūros ir meno tarybos nario Tomo Baranausko nuomone, tai - nepatikimos hipotezės, rašo "Kauno diena".

      "Mindaugas buvo karūnuotas 1253 m. birželio 29 d. netoli Anykščių esančiame Latavos dvare, ant Palatavio piliakalnio",- tvirtina istorikas T.Baranauskas.

      Jis lygino ne vieną istorinį šaltinį ir, sukaupęs medžiagos, drąsiai sviedžia pirštinę istorikui profesoriui Edvardui Gudavičiui, teigiančiam, kad Mindaugo karūnavimo data - 1253 m. liepos 6-oji, o vieta - Vilnius.

      T.Baranauskas nesiūlo atsisakyti valstybės dienos. "Geriausia būtų švęsti ne įrodymų dar reikalaujančią ir galbūt galutinai neįrodomą datą, o 1251 m. liepos 17 d., kai popiežius leido Mindaugui karūnuotis. Šią datą patvirtina išlikusios popiežius bulės",- sako T.Baranauskas.

Komentarai
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuani ... &com=1&s=1
http://www.delfi.lt/news/daily/lithuani ... &com=1&s=5


Šaltinis - LIETUVOS ISTORIJOS KALENDORIUS

LIEPOS 17 DIENA

      1251 m. popiežius Inocentas IV patvirtino Lietuvos krikštą ir leido Mindaugą karūnuoti

DOKUMENTAS

Milanas, 1251 m. liepos 17 d.


     Popiežiaus Inocento IV raštas Mindaugui dėl jo paties ir jo valdomų žemių priėmimo Šv. Sosto globon


     Versta iš: SLVA, Nr. 336. Iš lotynų kalbos vertė D. Antanavičius.

     [Inocentas ir t. t.] brangiausiajam Kristuje sūnui (..), šviesiajam Lietuvos kunigaikščiui [, siunčia sveikinimą ir t. t.].

     Didelis džiaugsmas užliejo mūsų širdį dėl to, kad Dievo ir mūsų Atpirkėjo Jėzaus Kristaus gerumas, apreikšdamas tau savo veidą, maloningai įkvėpė tave, kadais buvusį tamsybėse, su dideliu daugiu pagonių atgimti Dievo vardo šlovei per krikšto vandens malonę ir visiškai pavesti Apaštalų Sosto teisinei valdžiai ir globai savo asmenį, karalystę ir visus turtus.

     Kadangi per didžiuosius ir atskirus pasiuntinius2 nuolankiai prašei mūsų, idant turėtumėme priimti tave tarp ypatingų Šventosios Romos Bažnyčios sūnų ir apgobti tėvišku geranoriškumu, palankiai pritardami tavo pagrįstiems prašymams, kuriuos laikome vertus ir kuo palankiausiai juos palaikome, Lietuvos kraštą ir visas žemes, kurias su Dievo šlovės parama jau išplėšei iš pagonių rankų ar pajėgsi išplėšti ateityje, priimame Šv. Petro teisėn ir nuosavybėn ir patvirtiname, kad tai su (..), tavo žmona, sūnumis ir šeima atsiduria po Apaštalų Sosto globa ir dievota priežiūra.

     Griežtai visiems draudžiame, ligi būsi ištikimas Apaštalų Sostui, mėginti lengvabūdiškai kliudyti ar trukdyti tau valdyti minėtą kraštą ir žemes3.

<…> Duota Milane, XVI dieną prieš rugpjūčio kalendas, devintais mūsų pontifikato metais.

(Mindaugo knyga, Vilnius, 2005)


Tomas Baranauskas, 2006 07 06, http://lietuvos.istorija.net/publicistika/mindaugas.htm

Ar Mindaugo karūnavimo data nustatyta teisingai?


    Nuo 1990 metų liepos 6-osios švenčiama kaip Mindaugo karūnavimo diena.

    Tačiau istorijos šaltiniuose nėra tiesioginių duomenų apie tikslią Mindaugo karūnavimo datą.

     Liepos 6-ąją geriausiu atveju būtų galima laikyti hipotetine data, bet įsigilinus į šaltinius aiškėja, kad tai – iš esmės nepatikima hipotezė.

     Jeigu ir galima būtų kalbėti apie tikėtiną Mindaugo karūnavimo datą, ją galima būtų sieti su birželio 29-ąja – Petrinėmis.

Iš kur atsirado liepos 6-osios data?


     Liepos 6-osios datą sugalvojo istorikas Edvardas Gudavičius. Pirmą kartą ši data viešai buvo paskelbta 1989 m. pasirodžiusioje jo knygoje „Kryžiaus karai Pabaltijyje ir Lietuva XIII amžiuje". Jau kitais metais pradėta ją švęsti, o 1990 m. spalio 25 d. priimtas valstybinių švenčių įstatymas įteisino liepos 6-ąją kaip Mindaugo karūnavimo ir Valstybės dieną.

     Kokie gi šios datos autoriaus argumentai?

     Suteikime žodį pačiam E. Gudavičiui: „Žemaitijos dovanojimo akte, toje vietoje, kur sakoma, kad tai įvyko Mindaugą vainikuojant, nurodomas liepos mėnuo, bet neįrašyta diena. Formuliaras reikalavo, kad karūnacija vyktų sekmadienį.

     1253 m. liepos mėnesio sekmadieniai buvo 6, 13, 20 ir 27 dienomis.

     Mindaugo dovanojimą Inocentas IV patvirtino 1253 m. rugpjūčio 21 dieną.

     Kelionė iš Pabaltijo į Italiją tais laikais trukdavo 5 savaites, be to, dar kelių dienų reikėjo iš Lietuvos parvykti į Rygą.

     Taigi karūnacija galėjo įvykti tik liepos 6 (bent jau 13) dieną" (Gudavičius E. „Lietuvos europėjimo keliais", Vilnius, 2002, p. 336).

Abejonės


     Atidžiau pasigilinus į E. Gudavičiaus argumentus, abejonių sukelia esminiai jo teiginiai:

1. Ar tikrai 1253 m. liepos mėnesio data nurodoma toje vietoje, kurioje kalbama apie Mindaugo karūnavimą?

2. Ar tikrai karūnacijos vykdavo sekmadieniais?

3. Ar tikrai kelionė iš Rygos į Italiją trukdavo 5 savaites?

     Pabandykime atsakyti į kiekvieną klausimą atskirai.

Kas datuojama 1253 m. liepos mėnesiu?


     1253 m. liepos mėnesiu datuotas Mindaugo dokumentas, kuriuo jis Vokiečių ordino Livonijos šakai dovanoja kai kuriuos žemaičių ir jotvingių valsčius.

     Šio dokumento istorija paini ir kelia daug neaiškumų.

     Dokumentas iki mūsų dienų neišliko – jis žinomas tik iš dviejų XIX a. publikacijų: sutrumpintos Ernsto Hennigo 1815 m. publikacijos, pagrįstos dabar nežinomu imperatoriui Karoliui IV darytu nuorašu, ir Friedricho Georgo von Bunge 1853 m. publikacija, kurioje tekstas perteiktas be sutrumpinimų, bet nežinia kuo remiantis, nes publikacijos autoriaus nuoroda į Rygos archyvo fondus, kaip vėliau paaiškėjo, buvo klaidinga.

     Šiuo metu žinomi septyni labai panašaus Mindaugo dokumento nuorašai (anksčiausias – darytas 1352 m. Rygoje), bet šis dokumentas datuotas 1257 metais (nenurodant mėnesio ir dienos), o jo santykis su 1253 m. liepos mėnesiu datuotu Mindaugo aktu nėra aiškus.

     Henrikas Lowmianskis manė, kad tai – to paties 1253 m. liepos mėnesio akto nuorašas, tik su klaidingai nurašyta data, nes jo turinys beveik identiškas pastarajam.

     1253 m. liepos mėnesiu datuoto akto turinys (pagal F. G. Bunge publikaciją) yra toks:

     „Mindaugas, Dievo malone Lietuvos karalius ir t. t.

     Kadangi iš Dievo įkvėpimo malonės mūsų mylimųjų Kristuje Vokiečių namų Livonijoje magistro ir brolių patarimu iš pagonybės tamsybių buvome pašaukti į Jėzaus Kristaus Bažnyčios šviesą ir atgimėme per krikšto vandens malonę, taip pat švenčiausiasis tėvas ir mūsų viešpats popiežius Inocentas Ketvirtasis, mūsų asmenį, karalystę ir visas valdas pavesdamas Apaštalų Sosto priklausomybei ir globai, savo valdžios galia mus liepė karūnuoti karaliumi visos Lietuvos ir visų žemių, kurias su Dievo šlovės parama jau išplėšėme iš pagonių rankų arba pajėgsime išplėšti ateityje, idant pagirtinai būtų galima baigti tai, kas mūsų buvo pradėta, ir tvirta ranka sugebėtume atremti maištaujančius prieš tikėjimą bei mūsų karalystės griovėjus, pamatėme, kad mums būtina minėto magistro ir brolių pagalba, kurią jie ir patys, davę priesaiką, tvirtai pažadėjo mums suteikti, kaip tai išsamiau išdėstyta šiuo reikalu surašytuose jų raštuose.

      Ir nors minėtų ordino brolių kariuomenė yra įkurta prieš tikėjimo ir Bažnyčios griovėjus, ir jie patys yra pasiruošę suteikti savo pagalbą veikiau mums nei kitiems krikščionims, kad būtų atremti tikėjimo priešai, be jokių įsipareigojimo saitų, pakankamu atlygiu sau laikydami amžinąjį gyvenimą, bet idant galėtų, teikdami mums pagalbą, veiksmingiau įvykdyti savo įsipareigojimą, kuris mums šiose naujose aplinkybėse labai reikalingas, su savo paveldėtojų pritarimu suteikėme jų namams žemiau išvardytas žemes laisvai ir nekliudomai valdyti per amžius, su sąlyga, kad minėti broliai asmeniškai ir su savo žmonėmis, savo lėšomis, materialiuoju kalaviju, pagalba ir patarimu amžinai tarnautų mums ir mūsų karalystės teisėtiems įpėdiniams prieš mūsų ir tikėjimo priešus. Savo ruožtu mes ir mūsų įpėdiniai tokiu pat būdu dėl visko įsipareigojame minėtiems broliams.

      O žemių vardai yra šie: pusė Raseinių, pusė Laukuvos, pusė Betygalos, pusė Ariogalos, pusė Dainavos, visi Kuleiniai, visa Karšuva, visi Kražiai, visa Nadruva, visi Veisiejai (Weyze), visi kiti Veisiejai (Weyse), visi Vangiai.

      Šio dalyko paliudijimui liepėme šį raštą sutvirtinti savo antspaudu.

      Sutariant šiuos dalykus dalyvavo: ponas Kulmo vyskupas, minėtų brolių magistras Andrius ir jo broliai Andrius, Jonas, taurininkas, Ziteras, stalininkas, ir Teodorikas Hazendorfas, iš dominikonų – brolis Sinderamas, iš pranciškonų – brolis Adolfas ir jų konfratrai ir daugelis kitų.

     Duota Latavoje (Lettowia), mūsų dvare, 1253 Viešpaties metais, liepos mėnesį."

     Iš dokumento turinio aiškiai matome, kad Mindaugo karūnavimas su šio dokumento išdavimo data nėra siejamas.

     Dokumento naracijoje primenamas Vokiečių ordino vaidmuo krikštijant ir karūnuojant Mindaugą yra žemių dovanojimo priežastis.

     Tačiau iš to tegalime spręsti, kad šio akto išdavimo metu Mindaugas jau buvo karūnuotas.

     Tiesą sakant, tais pačiais žodžiais Mindaugo krikštas ir karūnavimas primenamas ir vėlesniuose Mindaugo dovanojimų aktuose – 1255, 1257, 1259 ir 1260 m., taigi tiesioginio ryšio su Mindaugo karūnavimo data jie nenurodo.

     Vis dėlto galima sutikti, kad pirmasis Mindaugo donacinis aktas galėjo būti susijęs su Mindaugo karūnavimo laiku ir vieta.

     Bent jau Mindaugo karūnavimo metus patvirtina ir kitas dokumentas – 1253 m. datuota laisvos prekybos privilegija Rygos pirkliams, kurioje, nors ir nenurodytas mėnuo bei diena, bet pažymėta, kad ji suteikta „dieną, kai garbingojo tėvo pono Henriko, Kulmo vyskupo, ranka ir švenčiausiojo mūsų tėvo ir pono Inocento, vyriausiojo vyskupo, valdžios galia, patepti šventu aliejumi, buvome pakelti Lietuvos karaliumi ir užsidėjome karaliaus karūną".

      Nelabai tikslus Eiliuotosios Livonijos kronikos pasakojimas (jame Mindaugo krikštas 1251 m. ir karūnavimas 1253 m. aprašomas kaip vienas įvykis) sieja žemių užrašymą su Mindaugo karūnavimu.

      Taigi žemių užrašymo ir Mindaugo karūnavimo datos iš tiesų turėtų būti artimos, nors ir nėra pagrindo jas visiškai sutapatinti.

      Taigi sutikdami, kad 1253 m. rugpjūčio 21 d. popiežiaus jau patvirtintas aktas galėjo būti sudarytas tik liepos pradžioje, negalime atmesti galimybės, kad Mindaugas galėjo būti karūnuotas ir birželio mėnesį, ypač jo pabaigoje.

Ar valdovai būdavo karūnuojami sekmadieniais?


      Teigdamas, kad karaliai būdavo karūnuojami sekmadieniais, E. Gudavičius rėmėsi XII a. Vokietijos imperatorių ir karalių karūnavimo formuliarais, bet nepasidomėjo realia karūnavimo praktika.

      Peržiūrėjus XI–XIII a. Vokietijos karalių ir imperatorių karūnavimo datas, aiškėja, kad su sekmadieniais sutapdavo anaiptol ne visos karūnavimo dienos, o pasirenkami sekmadieniai dažnai nebūdavo eiliniai.

     Kai kuriais atvejais karūnavimui būdavo pasirenkamos svarbių bažnytinių švenčių dienos, bet ne sekmadieniai (pvz., Konradas II karūnuotas 1024 m. rugsėjo 8 d., o Pilypas Švabas – 1198 m. rugsėjo 8 d. – abu antradieniais, per Šilines, Henrikas VI – Vokietijos karaliumi – 1169 m. rugpjūčio 15 d., penktadienį, per Žolinę, o Sicilijos karaliumi – 1194 m. gruodžio 25 d., šeštadienį, per Kalėdas).

     Keliais atvejais karūnavimo diena nesutapo nei su svarbia bažnytine švente, nei su sekmadieniu (Frydrichas Barbarosa imperatoriumi karūnuotas 1155 m. birželio 18 d., šeštadienį, o Rudolfas Habsburgas karaliaus karūną užsidėjo 1273 m. spalio 24 d., antradienį).

      Tokie atvejai nedažni ir kartais galėjo būti kokių nors iš pirmo žvilgsnio nepastebimų motyvų pasirinkti mažiau reikšmingą dieną (pvz., Henrikas II imperatoriumi karūnavosi 1014 m. vasario 14 d., penktadienį, – gali būti, kad taip jis pagerbė savo asmeniškai pažinotą šventąjį, 1009 m. vasario 14 d. Lietuvos ir Rusios pasienyje žuvusį šv. Brunoną).

      Daugelis to meto Vokietijos karalių ir imperatorių karūnavimo dienų iš tiesų sutapo su sekmadieniais ir beveik pusė jų buvo ne eiliniai sekmadieniai, o sutampantys dar ir su kitomis bažnytinėmis šventėmis – Velykomis, Sekminėmis, Verbų sekmadieniu, Visų šventųjų diena (tą dieną, beje, karūnavosi Mindaugo amžininkas, antikaralius Vilhelmas 1248 m.) ar svarbesnio šventojo diena.

      Pavyzdžiui, Albrechtas II Habsburgas Čekijos karaliumi karūnavosi 1438 m. birželio 29 d., kuri buvo ir sekmadienis, ir apaštalų Šv. Petro ir Povilo diena. Šis atvejis paminėtinas dėl to, kad yra viena iš artimiausių analogijų galimai Mindaugo karūnavimo datai.

Ar kelionei pas popiežių pakako 5 savaičių?


     1253 m. liepos mėnesiu datuotą Mindaugo donaciją popiežius Inocentas IV patvirtino jau 1253 m. rugpjūčio 21 d. Asyžiuje išduota bule.

     Kaip matėme, E. Gudavičius skaičiuoja taip:

     „Kelionė iš Pabaltijo į Italiją tais laikais trukdavo 5 savaites, be to, dar kelių dienų reikėjo iš Lietuvos parvykti į Rygą".

     Jeigu prie 1253 m. liepos 6 d. pridėtume 5 savaites, gautume rugpjūčio 10 d., taigi laiko lyg ir pakaktų, ir dar „kelios dienos" (tiksliau, pusantros savaitės) kelionei į Rygą liktų.

     Matyt, vadovaudamasis tokiais skaičiavimais, E. Gudavičius neatmeta galimybės, kad Mindaugas galėjo būti karūnuotas ir kitą sekmadienį, t.y. liepos 13 dieną.

     Bet kuo pagrįstas teiginys, kad kelionė trukdavo būtent 5 savaites?

     E. Gudavičius niekur nenurodo savo šaltinių, bet toje pačioje knygoje „Kryžiaus karai Pabaltijyje ir Lietuva XIII amžiuje", kurioje pirmą kartą paskelbta liepos 6-osios data, ryšium su kitomis problemomis rašo konkrečiau:

     „Žinia iš Prūsų iki Romos ėjo apie 5 savaites" (p. 84).

     Šį teiginį jis remia nuoroda į lenkų istoriko J. Powierskio straipsnį. Taigi čia jau kalbama ne apie abstraktų „Pabaltijį", o apie Prūsiją. Betgi kelias iš Lietuvos per Rygą turėjo būti gerokai ilgesnis.

     Nesigilindami į šias peripetijas, imkime konkretų pavyzdį.

     1260 m. liepos 13 d. Vokiečių ordiną ištiko katastrofa: žemaičiai Kurše, prie Durbės (dabartinėje Latvijos teritorijoje), visiškai sumušė jungtinę prūsiškosios ir livoniškosios Vokiečių ordino šakų kariuomenę. Tai sukrėtė pačius Ordino valdžios pagrindus – netrukus prasidėjo Didysis prūsų sukilimas.

     Vokiečių ordinas skubiai šaukėsi popiežiaus pagalbos, kuris jau 1260 m. rugsėjo 9 d. paskelbė kryžiaus žygį Vokiečių ordinui paremti. Aišku, kad šiuo atveju reikėjo skubėti susisiekti su popiežiumi kuo greičiau. Suspėta per 8 savaites ir 2 dienas.

      Jeigu atskaičiuotume tiek pat laiko atgal nuo 1253 m. rugpjūčio 21 d., kai popiežius patvirtino Mindaugo donaciją, tai gautume birželio 24 dieną.

      Tai ne visai sutampa su 1253 m. liepos mėn. Mindaugo donacinio akto data. Aiškinti tai galima įvairiai, bet jei aktas ir liepos mėnesio, tai jis turėjo būti patvirtintas pačioje liepos pradžioje – kitu atveju nebebūtų spėta apie jį pranešti popiežiui iki rugpjūčio 21 d.

      Pati karūnacija tokiu atveju negalėjo įvykti vėliau kaip birželio mėnesį.

Birželio 29 diena, Petrinės


    Iš tiesų birželio pabaiga Mindaugo karūnavimo iškilmėms labai tinkama, nes birželio 29-ąją švenčiama svarbi bažnytinė šventė – Šv. Petro ir Povilo diena.

     Įdomu, kad 1253 m. ši šventė sutapo su sekmadieniu. Būtent šią „dvigubai šventą" dieną Mindaugas ir galėjo pasirinkti savo karūnacijai. Kadangi Mindaugo padėtis dar nebuvo tvirta, karūnacijos iškilmės turėjo ideologiškai sustiprinti jo valdžią, buvo svarbu ir tinkamai parinkti datą.

     Petrinės labai gerai derinosi su Mindaugo karūnavimo ideologinėmis aplinkybėmis. Juk priimdamas iš popiežiaus karūną, Mindaugas pripažino save jo globotiniu, pasidavė į jo vasalinę priklausomybę, kuri šiuo atveju buvo formali, bet ideologiškai saugojo Mindaugo valdas.

     Popiežius Inocentas IV dar 1251 m. liepos 17 d. bulėmis priėmė Mindaugą į savo globą, arba, kaip buvo rašoma popiežiaus bulėse, „Šv. Petro teisėn ir nuosavybėn". Būtent šis pasidavimas Šv. Petro sosto globai turėjo būti pabrėžtas, karūnavimo diena pasirenkant Petrines.

     Skubotai Mindaugo karūnavimo diena paskelbta liepos 6-oji, žinoma, gali būti vertinama kaip simbolinė Mindaugo karūnavimo diena.

     Norint prisiminti Mindaugo epochą, ne taip jau svarbu, ar tai padarysime savaite anksčiau, ar vėliau. Tačiau, kaip ir kiekvienas skubotas sprendimas, ši data kelia tam tikrų problemų.

     Galima sakyti, kad moksliniu požiūriu ši hipotezė, deja, nepasitvirtino. Iš esmės 1253 m. liepos 6-osios datos negalima naudoti nei vadovėliuose, nei mokslinėse ar populiariose Lietuvos istorijos apžvalgose, nes ji yra klaidinanti. Tačiau jos išpopuliarinimas per valstybiniu mastu švenčiamą šventę neišvengiamai lemia, kad ji patenka ir į mokslinę, informacinę bei mokomąją literatūrą kaip tikras faktas.

     Taip bet kokie realios istorijos tyrinėjimai šiuo atveju pastatomi prieš įvykusį faktą: liepos 6-oji tarsi jau visuotinai priimta, ir kovoti su ja – tas pats kaip pūsti prieš vėją. Kartu lyg ir nesinorėtų kovoti su tokia švente: juk, šiaip ar taip, tai yra gera vasaros šventė, per kurią visuomenei suteikiama proga priminti senąją Lietuvos istoriją.

    Žinoma, geriausia būtų švęsti ne hipotetinę, o tikrai žinomą datą. Tokia galėtų būti 1251 m. liepos 17-oji, kai popiežius leido karūnuoti Mindaugą.

     Iš esmės tada katalikiškos Europos politinėje sistemoje ir buvo oficialiai įkurta Lietuvos karalystė.


     Ši data yra tikra, gerai žinoma iš popiežiaus bulių, jos nereikia rekonstruoti. Bet ir švenčiant liepos 6-ąją galima nenukrypti nuo istorinės tiesos – reikėtų tik gerai įsisąmoninti šios datos sąlygiškumą ir nelaikyti jos tokiu faktu, kuris perkeliamas į vadovėlius.

     Liepos 6-oji – tai simbolinė data šių dienų kalendoriuje, o ne chronologinėje istorinių įvykių lentelėje.

Tomas Baranauskas, 2006 07 06, http://lietuvos.istorija.net/publicistika/mindaugas.htm


Užmirštas karaliaus Mindaugo dvaras (Kur buvo karūnuotas Mindaugas)


Tomas Baranauskas, http://www.DELFI.lt
2007 liepos mėn. 5 d.
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/art ... d=13705908

    Mindaugo karūnavimo dieną galima paminėti įvairiose vietose ir įvairiuose renginiuose, kurių organizatoriai siūlo kartais su Mindaugu susijusią, kartais – nelabai susijusią, o kartais – ir visai nesusijusią programą. 1253-aisiais karūnavimo iškilmės vyko vienoje vietoje – Mindaugo dvare. Vėliau ši vieta užsimiršo, kaip ir pats karūnavimas, kaip ir jo data, kaip ir pats Mindaugas.

    Visi šie dalykai į mūsų istorinę atmintį grįžo skirtingu laiku ir skirtingais keliais. Paskutinė buvo Mindaugo karūnavimo vieta – ji atrasta tik prieš dešimtmetį, Mindaugo karūnavimo proga išduoto akto sudarymo vietą susiejus su 1997 m. atrastu Palatavio piliakalniu (Anykščių rajone). Taigi dabar jau yra galimybė Mindaugo karūnavimą paminėti toje vietoje, kurioje jis ir įvyko. Nuo 2003-ųjų ja kasmet pasinaudoja apie 60 žmonių. Kas norės, galės tai padaryti ir šiemet – Aukštaitijos siaurojo geležinkelio organizuojama Karaliaus valanda ant Palatavio piliakalnio prasidės pusę dvyliktos.

    Kai kas gal nustebs, skaitydamas šias eilutes, nes apie tokią Mindaugo karūnavimo vietą dar nebus girdėjęs – istorinių tyrinėjimų rezultatai visuomenėje sklinda ne taip jau greitai. Kiti gali priekaištauti autoriui už pernelyg drąsų visuotinai dar nepripažinto fakto teigimą. Į šį priekaištą galiu atsakyti paprastai: abejoti, žinoma, galima – taip jau yra, kad daugelis Mindaugo laikų faktų istorijos šaltiniuose nėra paliudyti taip aiškiai, kaip mums to norėtųsi. Bet Mindaugo karūnavimo vietos nustatymui yra svaresnių faktų ir argumentų, nei, tarkime, tie, kuriais grindžiama versija, kad Mindaugas buvo karūnuotas liepos 6-ąją ar netgi visiems įprastas vadovėlinis teiginys, kad Mindaugas buvo Lietuvos valstybės įkūrėjas ir pirmasis valdovas.

    Mūsų istorinė atmintis apie Mindaugo laikus atitrūkusi nuo konkrečios geografinės erdvės. Tam yra objektyvių priežasčių: Mindaugo Lietuvos geografija yra menkai pažįstama. Išliko vos viena kita užuomina apie Mindaugo veiklos vietas. 1244 m. Mindaugas nesėkmingai puolė kryžiuočių užvaldytą kuršių pilį Embutę (dabartinėje Latvijoje), 1251 m. apsigynė nuo Tautvilo antpuolio Vorutos pilyje ir pats puolė jį Tvirimanto pilyje Žemaitijoje, 1253 m. savo dvare Latavoje buvo karūnuotas Lietuvos karaliumi, o 1262 m. nesėkmingai puolė kryžiuočių Cėsių (Vendeno) pilį (Latvijoje). Štai ir visas Mindaugo „itinerariumas“ – penki vietovardžiai, iš kurių du – Latvijoje, o kiti trys – problemiški. Dauguma svarbių Mindaugo memorialinių vietų į istorijos šaltinius nepateko, o ir Mindaugo karūnavimo vieta vis dar nėra tokia, kurią būtų galima minėti be komentarų.

    Kas gi žinoma apie Mindaugo karūnavimo vietą, kodėl ji nėra visuotinai pripažinta ir žinoma? Čia susipina įvairios aplinkybės: inercija, stereotipai ir šaltinių interpretacijos problemos.

    Pagrindinis šaltinis – Mindaugo Vakarų Lietuvos žemių dovanojimo Vokiečių ordino Livonijos šakai aktas – baigiasi žodžiais: „Duota Letovijoje (in Lettowia), mūsų dvare, 1253 viešpaties metų liepos mėnesį“. Žodžiu „Lettowia“ šiame dokumente ir kai kuriuose kituose to meto šaltiniuose buvo vadinama Lietuva, todėl 1253 m. akto datavimo frazė dažnai būdavo suprantama „Duota Lietuvoje, mūsų dvare...“ Vis dėlto ši paprasta ir iš pirmo žvilgsnio nepriekaištinga interpretacija tampa mažų mažiausiai problemiška atkreipus dėmesį į kitą Mindaugui priskiriamą aktą (XIV a. falsifikatas su 1261 m. data), kuriame aprašoma Sėlos žemės riba. Pietuose ši riba vedama Šventosios upe ir jos dešiniuoju intaku Letovijos (Lettowiae) upeliu. Aprašymas nepalieka abejonių, kad kalbama apie Latavos upelį (Anykščių rajone).

     Taigi Lettowia – Lietuva ir Lettowia – Latava. Abu atitikmenys nedviprasmiškai paliudyti šaltiniuose. Kuris variantas taikytinas 1253 m. Mindaugo akto datavimo formulei? Atsakymą sufleruoja kitų to meto aktų analogijos: datavimo formulėse paprastai būdavo nurodomos konkrečios vietovės, ir jeigu nurodoma, kad aktas išduotas dvare, tai šalia visada būdavo to dvaro pavadinimas, o ne abstrakti jo lokalizacija kažkurioje šalyje. Be to, viduramžių diplomatijoje buvo įprasta norma, kad valdovai susitinka savo valdų pasienyje. Mindaugo karūnavime dalyvavo Livonijos žemės magistras Andrius Štirlandas, o Sėla buvo žemė, didesne dalimi atsidūrusi Livonijos įtakos zonoje, taigi Latavos padėtis Sėlos pasienyje atitinka šią praktiką ir sustiprina tikimybę, kad Mindaugo karūnavimas buvo surengtas būtent Latavoje – karūnavimo iniciatoriui Livonijos magistrui patogioje vietoje.

    Tačiau ar buvo tokio pavadinimo dvaras – juk Mindaugas neišdavinėjo savo dokumentų upelyje? Šaltiniai duoda pakankamai aiškų atsakymą ir į šį klausimą. XIV a. pabaiga datuojamame kitame Sėlos ribų aprašyme vietoj „Letovijos“ upelio tame pačiame sienos ruože kaip orientyras nurodomas „piliakalnis, vardu Lettow“. Vadinasi, šalia Latavos-Letovijos upelio stovėjo ir to paties pavadinimo pilis.

     Bet prie Latavos upelio iki pat 1997 metų joks piliakalnis nebuvo žinomas. Tai davė pagrindo interpretacijoms – esą čia kalbama apie kažkokį neįvardytą piliakalnį, esantį „Lietuvos pusėje“ – esą gal čia turimas galvoje prie Anykščių esantis Šeimyniškėlių piliakalnis. Šias interpretacijas visiškai sugriovė kraštotyrininko Raimundo Guobio 1997 m. vasarą padarytas atradimas. Paaiškėjo, kad Palatavio kaimo ribose, Latavos upelio kairiajame krante, iš tiesų yra Piliakalniu vadinama kalva. Tai sužinojęs, R. Guobis iš karto kreipėsi į tuo metu Šeimyniškėlių piliakalnį tyrinėjusį archeologą Gintautą Zabielą, kuris ne tik patvirtino, kad atrastas neabejotinas piliakalnis, bet ir metalo detektoriumi piliakalnio paviršiuje aptiko keletą radinių, datuojamų XIII–XIV amžiais.

     Po šio atradimo viskas atsistojo į savo vietas ir spekuliatyvios interpretacijos, regis, turėjo neišvengiamai nunykti. Realybėje atradimo kelias į viešumą pasirodė ne toks paprastas. Iš vienos pusės suveikė inercija: kai kuriems istorikams pasirodė neparanku keisti nusistovėjusias interpretacijas, prie kurių jau buvo spėta įprasti. Iš kitos pusės, atradimas nepatraukė platesnės visuomenės dėmesio. Paaiškėjo, kad, nepaisant kasmetinio Mindaugo karūnavimo šventimo valstybiniu mastu, šio įvykio vieta iš esmės niekam nereikalinga ir neįdomi.

     Iš tiesų daugeliui pasirodė patogiau įsivaizduoti, kad Mindaugo karūnavimas įvykęs Vilniuje, kur šiandien vyksta svarbiausi šio įvykio minėjimo renginiai. Tai utilitarinis požiūris į istoriją, panašus į tą, kuris šiuo metu vyrauja Baltarusijoje. Pastarojoje Mindaugo karūnavimas nukeliamas į Naugarduką, kuris klaidingai įsivaizduojamas kaip tuometinė Lietuvos sostinė – apie tai rašoma ne tik šios šalies mokykliniuose vadovėliuose bei populiarioje literatūroje, bet ir moksliniuose veikaluose. Turint prieš akis tokį utilitarinį tikslą (patogumas ir politinis naudingumas), knaisiojimasis po šaltinius ir kažkur miške surastas piliakalnis tik trikdo šventinį patosą bei dvasinę ramybę.

    Bet Mindaugo dvaras Latava vis dėlto pamažu skinasi kelią į viešumą. Prie Anykščių – Troškūnų kelio kelininkai šiemet pagaliau pastatė rodyklę, kuri nukreipia vis dar nelengvai surandamo Palatavio piliakalnio link. Mindaugo dienos minėjimai liepos 6-ąją ant Palatavio piliakalnio jau tampa tradicija. Kol kas tai šventė tik saujelei išrinktųjų, bet į šių išrinktųjų tarpą gali patekti kiekvienas. Tas, kuris nėra abejingas, kuris nelaukia reklamos, o domisi pats, kuris nepatingi atvykti į šį Dievo užmirštą kampelį, tas ir yra išrinktas dalyvauti kuklioje karaliaus Mindaugo puotoje.

Komentarai DELFI
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/art ... &com=1&s=1

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Lie 2011 20:02 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27138
Miestas: Ignalina
Apibendrinimas

      1251 m. liepos 17 d. popiežius leido Mindaugui karūnuotis. Tai patvirtina išlikusios Vatikano archyvuose popiežiaus bulės.

      Mindaugas buvo karūnuotas iš Vatikano atgabenta popiežiaus pašventinta karūna 1253 m. birželio gale - liepos pradžioje.

      Tiksli karūnavimo data nežinoma - spėjama, kad tai įvyko arba 1253 m. birželio 29 d. arba liepos 6 d., Latavos pilyje (in Lettowia) (tuometinės Sėlos pakraštyje).

      Karūną atvežė ir Mindaugo karūnavime dalyvavo Livonijos žemės magistras Andrius Štirlandas. Už šią paslaugą Mindaugas Livonijos ordinui padovanojo kelis valsčius Žemaitijoje ir Jotvoje (Dainavoje).

      Latavos pilis stovėjo Latavos piliakalnyje dabartiniame Anykščių rajone, lietuvių ir sėlių tuometinių žemių pakraštyje.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Lie 2011 23:07 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 19 Lap 2010 18:26
Pranešimai: 357
    Kiti apibendrinimai.
 
      Viduramžiais būdavo po 2-3 tikrus popiežius, kartais ir moterys (Johana). Tai neskaitant ortodoksinių krikščionių tikėjimų (ten kiekviena šalis turėjo savo) ir vėliau atsiradusių protestantų.

      Jie visiems į kairę ir dešinę dalindavo karūnas, įskaitant ir pravoslavams (Danila Galickis). Tikslas - iš paskelbtos karalyste naujos teritorijos popiežius gaudavo pajamas - bent dešimtinę.

      Vokiečių kronikos rašo, kad Mindaugo krikštas buvo apsimestinis. Daug pripažįstamų karalių niekad nebuvo ir nėra karūnuoti popiežių ir net nebuvo krikščionys. Ir daug karūnuotų popiežių tokiais nelaikomi.

      Taigi popiežius buvo ir yra visiškas nulis ir nėra ko čia mums, pagonims, ryšiuose su krikščionimis ieškot solidumo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 07 Lie 2011 12:33 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27138
Miestas: Ignalina
Tomas Baranauskas

      Valstybės diena - 1253 m. birželio 29 arba liepos 6 d. Mindaugas karūnuotas Lietuvos karaliumi.

Interviu

Mindaugo karūnavimas: ne liepos 6-ąją ir ne Vilniuje?

http://www.diena.lt/naujienos/miestas/m ... uje-362166

http://www.valstietis.lt/Pradzia/Naujie ... e-Vilniuje

Santraukos

Istorikas: Mindaugas karūnuotas ne liepos 6 d. ir ne Vilniuje

http://www.delfi.lt/news/daily/lithuani ... d=47283635

Istorikas: Mindaugo karūnavimo dieną reikėtų švęsti liepos 17-ą

http://www.alfa.lt/straipsnis/11807683/ ... -05_08-32/

Istorikas teigia, kad karalius Mindaugas karūnuotas ne liepos 6 d.

http://www.balsas.lt/naujiena/545370/is ... liepos-6-d

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 08 Lie 2011 11:30 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 10 Geg 2009 14:59
Pranešimai: 631
Miestas: KAUNAS
    P. KATASTROFIJAU, JŪSŲ TEIGINIAI KAIP KURIE ABSURDIŠKI, KAIP KURIE KURIE RODO NESIGAUDYMĄ ISTORIJOJE, BET BLOGIAUSIA, KAD JŪS MĖGSTATE ,,KLIJUOTI ETIKETES,, /POKŠTININKAS, DAR KAŽKAS TEN KAŽKOKS.../.

      ETIKEČIŲ KLIJUOTI NEREIKĖTŲ - DISKUSIJOJE EINAME TIESOS LINK, TUO LABIAU, KAD REIKIA IR MANEVRUOTI.
     
      ...MAN ,,KAPS LOKAS,, NEUŽKRITO - GAL JUMS MARKSIZMO KAPS LOKAS ĮSIJUNGĘS...

J.v PR. Lietuva pirmiausia

_________________
J.PR. Lietuva pirmiausia.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 16 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007