Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 01 Geg 2024 21:02

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 06 Vas 2016 19:41 
Prisijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Rimantas Balsys - daktaras (HP), Klaipėdos universiteto Humanita­rinių mokslų fakulteto dekanas, Kalbotyros ir etnologijos katedros profe­sorius.

Moksliniai interesai: etnologija, mitologija, folkloristika.

Publika­vo monografijas:

- „Mažosios Lietuvos žvejų dainos. Ypatumai ir santykiai su lietuvių bei latvių liaudies dainų tradicijomis" (2003 m.),

- "Lietuvių ir prūsų dievai, deivės, dvasios: nuo apeigos iki prietaro" (2006 m.), antras pataisytas ir iš esmės papildytas leidimas - 2010 m.;

- "Lietuvių ir prūsų pagonybė: alkai, žyniai, stabai" (2015 m.).

- metodinę knygą "Pa­goniškojo lietuvių ir prūsų panteono raida" (2014 m.);

per 50 mokslinių straipsnių ir analitinių recenzijų; daugybę straipsnių enciklopedijose, žiny­nuose, periodikoje ir mokslo populiarinimo leidiniuose.

Paveikslėlis

Monografija "Lietuvių ir prūsų pagonybė: alkai, žyniai, stabai" skirta svarbiausių baltiškos pagonybės elementų - lie­tuvių ir prūsų dievų atvaizdų; šventyklų, šventviečių, aukviečių bei jose apeigoms vadovavusių kulto tarnų - žynių - charakteristikai.

Siekiama ne tiek fiksuoti tam tikro laikotarpio situaciją, kiek parodyti pagoniškųjų kul­to vietų ir kulto tarnų raidą, ypač atkreipiant dėmesį į jų būvį iki krikščio­nybės (XIII-XIV a.), pirmuosius du šimtmečius po krikščionybės (XV— XVI a.), religiniu sinkretizmu pasižymėjusią XVII a. pabaigą - XVIII a. pradžią bei laikotarpį, kuriuo fiksuojamos ir įvairiais pavidalais reiškiasi aptariamųjų pagoniškosios religijos elementų refleksijos (XIX-XXI a.).

*************************************************************

http://tautosmenta.lt/rimantas-balsys/

Rimantas Balsys

Atnaujinta 2016-01-25

Knygos

Lietuvių ir prūsų pagonybė: alkai, žyniai, stabai. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2015. – 199 p. [toliau: LPG] / Turinys pdf-logo

Pagoniškojo lietuvių ir prūsų panteono raida. Metodinė priemonė. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2014. – 180 p. pdf-logo Įkelta 2016-01-25

Lietuvių ir prūsų dievai, deivės, dvasios: nuo apeigos iki prietaro. Antrasis pataisytas ir papildytas leidimas, Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2010. – 513 p. / Turinys pdf-logo ; Liberto Klimkos rec.: Baltų mitologijos monografija. Liaudies kultūra, 2010, Nr. 4 (133), p. 71–72. pdf-logo Pirmasis leidimas: 2006. – 447 p. / Nijolės Laurinkienės rec.: Lietuvių ir prūsų dievybių visuma: sistemos metmenys. Tautosakos darbai, 2008, t. 35, p. 358–361. pdf-logo

Mažosios Lietuvos žvejų dainos. Sandaros, turinio ir poetikos ypatumai. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2003. – 240 p. / Rimanto Sliužinsko rec.: Ar Kuršmarių žvejams rūpėjo dainos? Acta Historica Universitatis Klaipedensis, 2004, t. 10, p. 135–136. pdf-logo

Straipsniai ir kìta

2014

Maldininkai-elgetos Lietuvoje ir Prūsų Lietuvoje [2]. Logos, 2014 spalis-gruodis, Nr. 81, p. 148–154. pdf-logo → LPG, p. 132–141.

Maldininkai-elgetos Lietuvoje ir Prūsų Lietuvoje [1]. Logos, 2014 liepa-rugsėjis, Nr. 80, p. 119–128. pdf-logo → LPG, p. 118–132.

Ožys baltų pasaulėjautoje: nuo aukos aukščiausiems dievams iki velnio gyvulio. Gimtasai kraštas, Nr. 7, 2014, p. 38–47. pdf-logo PDF’as demonstracinis, visavertį galima pirkti 111

Užgavėnės mieste prašosi naujų prasmių. Kultūrpolis, 2014-02-26. 111

2013

Apie baltiškas teofanijas. Res Humanitariae, 2013, t. 13, p. 74–94. pdf-logo

Baltų mitologijos enciklopedija čekų kalba, arba „kol vieni miega, kiti budi…“ [rec.: Marta Eva Běťáková, Václav Blažek. Encyklopedie baltské mytologie, Praha: Nakladatelství Libri, 2012]. Res Humanitariae, 2013, t. 13, p. 311–318. pdf-logo

Pirtis – XIV–XVIII a. valstiečių „mažoji bažnyčia“. Gimtasai kraštas, Nr. 6, 2013, p. 17–23. pdf-logo PDF’as demonstracinis, visavertį galima pirkti 111 → LPG, p. 56–73.

2012

Jauja – XVI–XVII a. valstiečių „bažnyčia“. Sakralieji baltų kultūros aspektai [Senovės baltų kultūra, t. 9], Vilnius: Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2012, p. 191–205. → LPG, p. 39–56.

Lietuvių ir prūsų dievų atvaizdai rašytinių šaltinių duomenimis. Lituanistica, 2012, t. 58, Nr. 1 (87), p. 75–88. pdf-logo → LPG, p. 142–169.

Vestuviniai sodai: genezė ir simbolika. Gimtasai kraštas, Nr. 5, 2012, p. 33–40. pdf-logo PDF’as demonstracinis, visavertį galima pirkti 111

Šilutės apylinkių toponimai ir hidronimai žvejų dainose. Šilutė ir jos 500 metų istorija, Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2012, p. 80–100.

Apie savo kraštą ir jo žydinčias tvoras [rec.: Joniškio kraštas. Enciklopedinis žinynas. Kaunas: „Žiemgalos“ leidykla, 2011]. Res Humanitariae, 2012, t. 12, p. 296–300. pdf-logo

Naujausi etninės muzikos tyrimai arba apie „dainų, sutartinių, kanklių, skudučių, ragų ir daudyčių aidą…“ [rec.: Romualdas Apanavičius. Etninė muzika. Šiaurės Lietuvos kultūros paveldas 3. Monografija. Kaunas: „Žiemgalos“ leidykla, 2009]. Tradicija ir dabartis, 2012, t. 7, p. 147–152. pdf-logo 111 Įkelta 2016-01-09

2011

„Dievo stalas“ XVI-XVII a. rašytinių šaltinių duomenimis. Logos, 2011 spalis-gruodis, Nr. 69, p. 150–162. pdf-logo

Prasmingai apie tautosakos kūrinių prasmes [rec.: B. Kerbelytė. Lietuvių tautosakos kūrinių prasmės. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas, 2011]. Res Humanitariae, 2011, t. 10, p. 335–341. pdf-logo

„Obags on tėlta siedieje…“ arba Kodėl po duonkubiliu reikės kišti gaidį? [rec.: Žemaičių kalendorinė tautosaka: Užgavėnių dainos. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2010]. Liaudies kultūra, 2011, Nr. 1 (136), p. 60–62. pdf-logo

Ikikrikščioniškojo laikotarpio lietuvių ir prūsų maldos. Lietuvos etnologijos ir antropologijos enciklopedija, Vilnius: Lietuvos istorijos institutas, 2011, p. 155–157. 111

2010

Dėl 1249 metų Kristburgo sutartyje minimų „tilussones vel ligaschones“ [tęsinys]. Logos, 2010 spalis-gruodis, Nr. 65, p. 117–124. pdf-logo → LPG, p. 89–99.

Dėl 1249 metų Kristburgo sutartyje minimų „tilussones vel ligaschones“. Logos, 2010 liepa-rugsėjis, Nr. 64, p. 161–170. pdf-logo → LPG, p. 75–88.

Kvietimas įsiklausyti į žemės tylą… (profesorės Bronislavos Kerbelytės jubiliejus). Res Humanitariae, 2010, t. 7, p. 285–289. pdf-logo

2009

Meilės deivės Mildos autentiškumo klausimu [tęsinys]. Logos, 2009 liepa-rugsėjis, Nr. 60, p. 149–155. pdf-logo

Meilės deivės Mildos autentiškumo klausimu. Logos, 2009 balandis-birželis, Nr. 59, p. 133–140. pdf-logo

Dėl J. Lasickio paminėtų dievybių Salaus, Klamals, Atlaibos, Tawals kilmės bei funkcijų. Res Humanitariae, 2009, t. 5, p. 203–216. pdf-logo

2008

Maldos į senuosius lietuvių ir prūsų dievus XIV-XVII a. rašytiniuose šaltiniuose. Tautosakos darbai, 2008, t. 35, p. 249–268. pdf-logo

2007

Kai kurios Motiejaus Pretorijaus hipotezės ir jų interpretacijos XX a. pabaigos – XXI a. pradžios mitologų darbuose. Res Humanitariae, 2007, t. 1, p. 75–94. pdf-logo

Lietuvių vedybų, šeimos vaisingumo, seksualinių santykių dievybių autentiškumo klausimu. Logos, 2007 spalis-gruodis, Nr. 53, p. 142–150. pdf-logo

Sodybos ir namų dievai: nuo apeigos iki prietaro. Žmogus ir jo gyvenamoji aplinka: konferencijos medžiaga, Vilnius: Lietuvos liaudies kultūros centras, 2007, p. 38–46.

2006

Prūsų ir lietuvių turto dievybės: nuo Pilnyčio iki Skalsos. Lietuviai ir lietuvininkai. Etninė kultūra V [Tiltai, 2006, priedas Nr. 32], p. 24–40.

Lada (Didis Lado) baltų ir slavų rašytiniuose šaltiniuose. Acta Baltico-Slavica, 2006, t. 30, p. 597–609.

Žirgų (arklių) dievybės rašytiniuose šaltiniuose. Žemaičių žemė, 2006, Nr. 3 (52), p. 17–20.

2005

Lietuvių naminių gyvulių ir paukščių dievybės: nuo apeigos iki prietaro. Liaudies kultūra, 2005, Nr. 5 (104), p. 17–30. pdf-logo

Prūsų ir lietuvių vandens dievai bei dvasios: nuo Natrimpo iki žuvų piemens. Gamta ir religija [Senovės baltų kultūra, t. 7], Vilnius: Kultūros, filosofijos ir meno institutas, 2005, p. 130–163.

Prūsų ir lietuvių mirties (požemio, mirusiųjų) dievybės: nuo Patulo iki Kaulinyčios. Lietuviai ir lietuvininkai. Etninė kultūra IV [Tiltai, 2005, priedas Nr. 29], p. 27–58. pdf-logo

Dėl Puškaičio, barstukų ir markopolių kilmės bei funkcijų. Baltai ir jų giminaičiai [Tiltai, 2005, priedas Nr. 26], p. 51–61.

Javų dievai ir dvasios: nuo Kurko iki baubo ir kuršio. Vārds un tā pētīšanas aspekti. Rakstu krājums 9, Liepāja, 2005, p. 24–37.

Baltų deivė: nuo Dievų motinos iki piktos dvasios. Moteris ir tradicijos’ 2005: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 2005, p. 4–9.

Lietuvių ir žemaičių naminių gyvulių bei paukščių dievybės: nuo apeigos iki prietaro. A išsaugosem žemaitiu kalba: konferencijos medžiaga, Kretinga, 2005, p. 33–44.

Kepurė: žmogaus dalis ar visuma. Žmogaus samprata tradicinėje kultūroje: konferencijos medžiaga, Vilnius: Lietuvos liaudies kultūros centras, 2005, p. 127–134.

Vaisingumo skatinimas tradicinių vestuvių papročiuose. Lyčių samprata tradicinėje kultūroje: konferencijos medžiaga, Vilnius: Lietuvos liaudies kultūros centras, 2005, p. 62–68.

2004

Dėl Austėjos, Bubilo, Bičbirbio kilmės ir funkcijų. Lietuviai ir lietuvininkai. Etninė kultūra III [Tiltai, 2004, priedas Nr. 24], p. 28–45.

Deminutyvų paskirtis ir kaita liaudies dainose. Vārds un tā pētīšanas aspekti. Rakstu krājums 8, Liepāja, 2004, p. 50–57.

Сравнительные исследоввания литовского и латышского песенного фольклора. Aktuālas problēmas litartūras zinātnē. Folklora. Ārzemju literatūra. Rakstu krājums 9, Liepāja, 2004, p. 4–17.

Joninės, Kupolės, Rasos? Šiaurės Atėnai, 2004, Nr. 23 (705), p. 10–11. 111

2003

Laivo simbolika pamario krašto dainose. Liaudies kultūra, 2003, Nr. 1 (88), p. 26–35. pdf-logo

Vasaros saulėgrįžos šventės pavadinimo problema. Lietuviai ir lietuvininkai. Etninė kultūra II [Tiltai, 2003, priedas Nr. 16], p. 18–35.

Laivo vaizdinys lietuvių ir latvių žvejų dainose: poetika ir realijos. Tiltai, 2003, priedas Nr. 14, p. 110–119.

Toponimai žvejų dainose. Vārds un tā pētīšanas aspekti. Rakstu krājums 7, Liepāja, 2003, p. 13–25.

Austėja – lietuvių bičių ar vaikingų moterų deivė? Moteris ir tradicijos’ 2003: integruojantis į Europos Sąjungą: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 2003, p. 4–7.

2002

Dunojus Mažosios Lietuvos dainose. Tautosakos darbai, 2002, t. 17 (24), p. 156–165. pdf-logo Atnaujintas PDF

Moters paveikslas lietuvių ir latvių žvejų dainose. Tautosakos darbai, 2002, t. 16 (23), p. 39–49. pdf-logo

Tradiciniai vestuvių papročiai ir senovės lietuvių dievas Perkūnas. Moteris ir tradicijos’ 2002: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 2002, p. 2–7.

2001

Latviškieji skoliniai Mažosios Lietuvos žvejų dainose. Tautosakos darbai, 2001, t. 14 (21), p. 172–181. pdf-logo

Dėl vienos L. Rėzos dainos autentiškumo. Lietuviai ir lietuvininkai. Etninė kultūra [Tiltai, 2001, priedas Nr. 5], p. 11–18.

Hidronimai, vandens telkinių pavadinimai Mažosios Lietuvos žvejų dainose. Lietuviai ir lietuvininkai. Etninė kultūra [Tiltai, priedas Nr. 5], Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2001, p. 75–79.

Pamario krašto dainų sąsajos su šeimos papročiais. Tiltai, 2001, priedas Nr. 7, p. 42–46.

Gimtuvių ir krikštynų apeigų simbolika. Moteris ir tradicijos’ 2001: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 2001, p. 3–7.

2000

Lietuvių ir latvių žvejų dainos: sąsajos ir skirtumai. Tautosakos darbai, 2000, t. 13 (20), p. 93–115. pdf-logo

Apie vieną Mažosios Lietuvos žvejų dainą. Tautosakos darbai, 2000, t. 12 (19), p. 227–238. pdf-logo

Šulinio simbolika tradicinėje lietuvių kultūroje. Tiltai, 2000, Nr. 1 (10), p. 73­–78.

Žvejų mergytės paveikslas pamario krašto dainose. Moteris ir tradicijos’ 2000: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 2000, p. 7–11.

Mitinė šulinio prasmė. Vakarų baltų kalbos ir kultūros reliktai: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 2000, p. 94–100.

1999

Vandens simbolika pavasario švenčių apeigose. Moteris ir tradicijos’ 99: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 1999, p. 5–8.

1998

bendraautorė: Rūta Grumadaitė / Vandens funkcijos vestuvių papročiuose ir pamario krašto dainose. Tiltai, 1998, Nr. 1 (3), p. 109­–117.

Vandens simbolika vestuvių papročiuose. Jūrės marės lietuvininkų gyvenime: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 1998, p. 46–52.

1997

Šeimos papročiai senuosiuose raštų paminkluose. M. Mažvydas. Pirmoji lietuviškoji knyga: konferencijos medžiaga, Klaipėda, 1997, p. 94–97.

Paskaitos ir kìta (garsas ir vaizdas)

2014-04-10 Ožys lietuvių pasaulėjautoje: nuo aukos aukščiausiems dievams iki velnio gyvulio. Profesoriaus Norberto Vėliaus skaitymai VII audio_fileyoutube

2013-04-25 Baltiškų teofanijų pėdsakais. Profesoriaus Norberto Vėliaus skaitymai VI youtube

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 3 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007