Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 01 Geg 2024 23:07

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 25 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 02 Gru 2006 17:57 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 02 Gru 2006 13:46
Pranešimai: 46
Miestas: Šiauliai
Visgi, mano giliu įsitikinimu, katalikybė ir lietuvybė yra tarpusavyje nieko bendro neturintys dalykai.

    Kaip ta katalikybė bebūtų pateikta ir liaupsinama, ji visuomet išliks svetima lietuvių tautai, jos papročiams ir kultūrai. Tai lyg svetimkūnis parazitas, apsigyvenęs sveiko žmogaus organizme, kuris savo silpnumo akimirką gali pateikti save labai nekaltu ir žmogui priimtinu pavidalu.

    Bet kuriuo atveju katalikybės šaknys ir kilmė yra žydiškos, ir tarnauja ši religija iš esmės tik žydų naudai, o mes, jai atsiduodami, tampame aklais jų tarnais. :smile58:


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 02 Gru 2006 19:29 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Pritariu Andriui ir manau, kad nacionalizmas ir bet kurios pasaulinės tarptautinės, tai yra kosmopolitinės, religijos (ne tik katalikybė, bet ir visos kitos - įvairios krikščionybės formos, islamas, budizmas, induizmas ir kt.) iš principo negali būti suderinami, nes jų esminiai tikslai skiriasi.

  Žinoma, priklausomai nuo konkrečių istorinių sąlygų, tokia religija gali padėti išlaikyti tautiškumą (pvz. lietuvių tautinis atgimimas per spaudos draudimo laikotarpį, kadangi imperinė rusų tauta buvo ne katalikiška, o stačiatikiška).

  Tačiau tuo pat metu šimtai tūkstančių lietuvių, veikiami katalikų bažnyčios sulenkėjo, o Lietuva dėl šios priežasties prarado trečdalį (jei ne daugiau) etninių lietuviškų žemių.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 16:57. Iš viso redaguota 2 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 13 Gru 2006 14:42 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 13 Gru 2006 14:26
Pranešimai: 4
Miestas: Kaunas
    Iš esmės, tautinėje valstybėje turėtų būti leidžiama veikti tik protautinėms arba bent neutralioms religinėms konfesijoms, o už antitautinę veiklą joms turėtų būti taikomos sankcijos.

    Visa bėda, kad mūsų vėlai atsikūrusioje valstybėje neišryškėjo racionalios krikščionybės atšakos. Pvz., Vokietijoje bažnyčia buvo dar per reformaciją, XVI a., kažkiek sutautinta. A. Hitleris vėlgi, nors ir primityviai, norėjo ją dar labiau sutautinti.

    Būtų labai nuostabu, jei atsirastų kokia lietuviška ar baltiška krikščionybės atmaina, kuri atsisakytų įvairių kvailų dogmų (tokių kaip "senojo testamento" šventumo), savo pagrindu paimtų vien Jėzaus Kristaus filosofinį-moralinį mokymą, jį racionaliai suvokiant, palankiau žiūrėtų į mūsų vietinės religijos ir kultūros palikimą.

    Tai labai prisidėtų prie socialinės santarvės mūsuose, ir labiau leistų "pagonims" ir krikščionims veikti išvien kuriant bendrą ateities Lietuvą. :smile54:


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 02 Sau 2007 00:57 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 14 Lap 2006 22:44
Pranešimai: 502
Miestas: Kėdainiai
Salvis rašė:
    Iš esmės, tautinėje valstybėje turėtų būti leidžiama veikti tik protautinėms arba bent neutralioms religinėms konfesijoms, o už antitautinę veiklą joms turėtų būti taikomos sankcijos.

    Visa bėda, kad mūsų vėlai atsikūrusioje valstybėje neišryškėjo racionalios krikščionybės atšakos. Pvz., Vokietijoje bažnyčia buvo dar per reformaciją, XVI a., kažkiek sutautinta. A. Hitleris vėlgi, nors ir primityviai, norėjo ją dar labiau sutautinti.

    Būtų labai nuostabu, jei atsirastų kokia lietuviška ar baltiška krikščionybės atmaina, kuri atsisakytų įvairių kvailų dogmų (tokių kaip "senojo testamento" šventumo), savo pagrindu paimtų vien Jėzaus Kristaus filosofinį-moralinį mokymą, jį racionaliai suvokiant, palankiau žiūrėtų į mūsų vietinės religijos ir kultūros palikimą.

    Tai labai prisidėtų prie socialinės santarvės mūsuose, ir labiau leistų "pagonims" ir krikščionims veikti išvien kuriant bendrą ateities Lietuvą. :smile54:


   Siūlai kažką tokio: http://www.twelvearyannations.com

   Vertėtų skirti internacionalizmą nuo kosmopolitizmo - kaip ir nacionalizmą nuo nacizmo.

    G.K.Čestertonas įdomiai pastebėjo: skirtumas tarp internacionalisto ir kosmopolito - didžiulis. Dauguma gerų žmonių - internacionalistai, beveik visi blogieji - kosmopolitai. Kad taptum internacionalistu, pirmiausia turi būti nacionalistu.

   Krikščionybė - internacionalinė religija, o ne kosmopolitinė. Kur ji gimė - mažiausiai svarbu: Konfucijaus, Sokrato ar Senekos tautybė mane domina tiek pat, kiek ir Jėzaus Kristaus. Galiausiai - naudojamės įvairių tautų mokslo ir meno pasiekimais, tad gal nereikia maišyti bendrų dalykų su atskirais?

   Tautiškumas ir tikyba gali persidengti, tačiau tai nėra vienas ir tas pats. O gal dar skaldysime tautą ir tikybiniu pagrindu?

   Dėl antitautinių religijų - sutinku, tačiau šiandien Lietuvoje matau gal tik vieną absoliučiai antitautinę religinę grupę - munistus. Dauguma kitų - tiesiog nesikiša į tai, kas religijai - tiesą sakant - nepriklauso.

_________________
Kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi.
Kosmopolitas - tai tas, kuriam vienodai į visus nusispjaut.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 02 Sau 2007 00:59 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 14 Lap 2006 22:44
Pranešimai: 502
Miestas: Kėdainiai
Žygeivis rašė:
Pritariu Andriui ir manau, kad nacionalizmas ir bet kurios kosmopolitinės religijos (ne tik katalikybė, bet ir visos kitos - įvairios krikščionybės formos, islamas, budizmas, induizmas ir kt.) iš principo negali būti suderinami, nes jų esminiai tikslai skiriasi.

  Žinoma, priklausomai nuo konkrečių istorinių sąlygų, tokia religija gali padėti išlaikyti tautiškumą (pvz. lietuvių tautinis atgimimas per spaudos draudimo laikotarpį, kadangi imperinė rusų tauta buvo ne katalikiška, o stačiatikiška).

  Tačiau tuo pat metu šimtai tūkstančių lietuvių, veikiami katalikų bažnyčios sulenkėjo, o Lietuva dėl šios priežasties prarado trečdalį (jei ne daugiau) etninių lietuviškų žemių.


    Didžiausias baltų arealo susitraukimas vyko gerokai prieš į šiuos kraštus atkeliaujant krikščionybei: ankstyvaisiais viduramžiais.

_________________
Kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi.
Kosmopolitas - tai tas, kuriam vienodai į visus nusispjaut.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 02 Sau 2007 01:36 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:
Didžiausias baltų arealo susitraukimas vyko gerokai prieš į šiuos kraštus atkeliaujant krikščionybei: ankstyvaisiais viduramžiais.


    Taip, tai tiesa, tačiau ne visa - tuo metu (5-9 amžius) ne tik baltai, bet ir germanai, o tuo labiau slavai išpažino iš esmės tą pačią religiją (su ta pačia dievų sistema ir netgi tomis pačiomis apeigomis), kurią dabar  paprastai vadina pagonybe.

    Taigi, tuo metu pagonybė (gamtameldiškumas) irgi buvo ne gentinė-tautinė grynai baltiška religija, o to meto kosmopolitinė indoeuropiečių genčių religija. Todėl ji ir nepadėjo baltų gentims išsaugoti savo atskirą tautinį identitetą.


    Garbinamų dievų skaičius (vienas ar daug) juk iš esmės nieko nereiškia. Kaip teisingai parašė Puritonas "Krikščionybė - internacionalinė religija", o ne tautinė-lietuviška arba bent jau baltiška. 

    Situacija pasikeitė, kada aplinkinės gentys (tautos) buvo apkrikštytos, o iki to laiko dar išsilaikę baltai liko pagonimis.

    Manau, jog būtent tai padėjo baltų tautoms per kitus 400 metų išlikti būtent baltais, o ne galutinai pavirsti slavais bei germanais.

    Ne be reikalo slavėjimas ir slavų užimamo arealo plėtimasis vyko nepaprastai sparčiai būtent iki tol, kol Lenkija ir Kijevo Rusia buvo apkrikštytos. Po to slavinimas iš esmės sustojo bent 400 metų (ypač tai akivaizdu Rytų Lietuvoje, kur riba tarp slavų ir lietuvių genčių užsifiksavo maždaug ties Minsku, bei pamaskvėje - rytų galindų gyvenamoje teritorijoje, kurią slavai užėmė jau po krikšto).


Puritonas rašė:
Siūlai kažką tokio: http://www.twelvearyannations.com


   Šis variantas lietuviams yra lygiai taip pat blogas, kaip ir visos kitos tarpnacionalinės pasaulinės (būtent todėl jos objektyviai ir yra kosmopolitinės) religijos.

   Lietuviams (kaip ir bet kuriai kitai tautai) tam, kad jie išliktų, būtina tokia religija, kuri būtų būdinga tik lietuviams.

   Visiškai akivaizdu, jog krikščionybė (ir katalikybė, ir protestantizmas) lietuvių tautos ir kalbos neišgelbės.


   Žvelgiant į tolimą perspektyvą, manau, jog tokią religiją vertėtų sukurti dirbtinai, panaudojant jau egzistuojančias religijas - ir katalikybę, ir atgimstančią pagonybę, o jei reiks, tai ir kitus tikėjimus.

   Tačiau turėtų būti viena esminė sąlyga - visos apeigos turėtų būti atliekamos tik lietuvių kalba, o tokios bažnyčios nariais galėtų tapti tik laisvai kalbantys lietuviškai (norėčiau pabrėžti, jog turiu omenyje būtent lietuvių kalbą, o ne oficialią tautybę - tiesą sakant, manau jog ji gali būti bet kokia).

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 16:59. Iš viso redaguota 2 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 02 Sau 2007 16:12 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 14 Lap 2006 22:44
Pranešimai: 502
Miestas: Kėdainiai
Žygeivis rašė:

   Žvelgiant į tolimą perspektyvą, manau, jog tokią religiją vertėtų sukurti dirbtinai, panaudojant jau egzistuojančias religijas - ir katalikybę, ir atgimstančią pagonybę, o jei reiks, tai ir kitus tikėjimus.

   Tačiau turėtų būti viena esminė sąlyga - visos apeigos turėtų būti atliekamos tik lietuvių kalba, o tokios bažnyčios nariais galėtų tapti tik laisvai kalbantys lietuviškai (norėčiau pabrėžti, jog turiu omenyje būtent lietuvių kalbą, o ne oficialią tautybę - tiesą sakant, manau jog ji gali būti bet kokia).


  Manau, religija turi išreikšti objektyvią Tiesą, o ne subjektyvius kažkieno interesus. O teiginys dėl oficialios tautybės - išties jau primena kosmopolitizmą...

   Kam gi maišyti aliejų su vandeniu? Tautiškumas ir tikyba - visiškai skirtingi sąmonės ir tapatumo lygmenys. Naivu viską sutraukti į vieną: žmogus turi įvairias tapatybes - asmeninę, lytinę, tautinę, socialinę bei profesinę, o kai kurie - dar ir religinę. Gal ir kitas tada reikėtų susieti: tarkime - gerais lietuviais gali  būti tik vyrai (arba atvirkščiai)? Toli nueisime...

_________________
Kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi.
Kosmopolitas - tai tas, kuriam vienodai į visus nusispjaut.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 03 Sau 2007 17:06 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
  Jei nori sužinoti ateitį, studijuok istoriją - jos dėsniai vienodi visiems laikams ir tautoms.

   O istorija akivaizdžiai įrodo, jog didžiausia tikimybę išlikti turi tos tautos, kurios išpažino savo individualią religiją.

   Geriausiai žinomas pavyzdys, aišku, yra žydai, tačiau iš tikrųjų tokių pavyzdžių žmonijos istorijoje labai daug.

   Krikščionybė (katalikiškumas, protestantizmas ir kitos atšakos) lietuvių, kaip atskiros tautos, neišgelbės.

   Akivaizdu, jog, išliekant dabartinei politinei situacijai, po kelių amžių katalikus-lietuvius palaipsniui "suvalgys" katalikai-lenkai, o protestantus-lietuvius protestantai-vokiečiai (ir kitos žymiai gausesnės katalikiškos bei protestantiškos tautos).

   Atskira tautinė religija padės išlikti bent daliai lietuvių tautos ir po kelių tūkstantmečių, kada visi kiti lietuviai jau seniai bus nutautėję.

Puritonas rašė:

   Manau,
religija turi išreikšti objektyvią Tiesą, o ne subjektyvius kažkieno interesus.

   Kam gi maišyti aliejų su vandeniu? Tautiškumas ir tikyba - visiškai skirtingi sąmonės ir tapatumo lygmenys. Naivu viską sutraukti į vieną: žmogus turi įvairias tapatybes - asmeninę, lytinę, tautinę, socialinę bei profesinę, o kai kurie - dar ir religinę.


   Tautos išlikimo požiūriu visiškai nesvarbu, kas ką mano apie bet kurios religijos prasmę. Tai yra asmeninis kiekvieno žmogaus reikalas.

   Įvairūs filosofiniai apmąstymai bei konstrukcijos realiame gyvenime nieko nereiškia - jie nepadės garantuoti tautos išlikimą.


    Aš asmeniškai esu absoliutus pragmatikas-mokslininkas-inžinierius, nesivadovaujantis jokiomis emocijomis bei išankstinėmis nuostatomis (tame tarpe ir religinėmis, kadangi netikiu jokiais dievais bei "anapusinėmis" galiomis ir "objektyviomis" religinėmis tiesomis).

   Kaip tik todėl į tautos išlikimą žiūriu kaip į realią "inžinerinę" problemą, kurią norint išspręsti, būtina pritaikyti tinkamus politinius, ekonominius, teisinius, religinius bei kitokius "instrumentus", kurie garantuotų užsibrėžto tikslo pasiekimą.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 17:00. Iš viso redaguota 13 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 03 Sau 2007 17:08 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:
Siūlau dar vieną straipsnį šia tema:
http://ateitis.org/saat/kisieliusv162005.html

Dr. Petras Vytenis Kisielius
Nauja tautiškumo samprata

     Dabar, ką galvoti apie Kuprio teorija, kad Dievas sukūrė tautą ir, kad Dievas Evangelijoje parenka žydų tautą kaip ryšio priemone tarp Jo ir žmonijos. Tai yra neginčijama teologinė sąvoka. Išrinktosios utos sąvokos svarba yra nepaprastai jaučiama Senąjame Testamente, kuriame žodis 'tauta' pasirodo 406 kartus. O kaip su Kristumi ir Naujuoju Testamentu? Jei Dievas parinko žydų tautą kaip Jo išrinktąją tautą, ar Kristus pakeitė teisykles?

    Dr. Petro Vytenio Kisieliaus kalba skaityta 2005. 2. 20
Brighton Parko Lietuvių Bendruomenės Vasario 16-osios dienos minėjime


    Apie tai, kaip iš tikrųjų žydai tapo "dievo išrinktąja tauta" kada nors parašysiu atskirą straipsnį atskiroje temoje (pasiremdamas pirminiais šaltiniais, visų pirma Biblija bei Tora), nes dabar ir pačių žydų, ir krikščionių tarpe paplitęs požiūris iš tikrųjų yra tik dar vienas labai gajus  propagandinis mitas, nieko bendro neturintis su tikrąja žydų tautos istorija.

Trumpai tiek:

       Dėl istorinių monoteizmo "šaknų".

       Žydai, vadovaujami, Mozės, savo laiku sudarė sandėrį (raštišką sutartį dviem egzemplioriais, saugomais Sandėrio skrynioje) su vienu iš to meto gausybės semitų dievų - dievu Jahve (arba Elohimu).

       Pagal tą sandėrį žydai pasižadėjo kitų dievų (pvz., Baalo) daugiau nebegarbinti ir jiems nebeaukoti, o Jahvė už tai buvo įpareigotas ginti žydų (tai yra, tiksliau kalbant, judaistų) interesus.

       Mozė buvo tikrai neblogas pirklys ir politikas - net su vienu iš dievų sugebėjo sutartį pasirašyti (visiems to meto semitų dievams aukoti ir juos garbinti tikrai buvo labai brangu). :)

       Būtent taip atsirado monoteizmas.

----------------

       Taigi, kas kliudo mums - lietuviams - analogišką sutartį pasirašyti, pvz., su dievu Perkūnu? :smile58: :smile13:

       Ir taip "paversti" politeistinį Senąjį baltišką tikėjimą monoteistiniu. :)

       P.S. Nors, tiesą sakant, Tautos išlikimo prasme visai nesvarbu, kiek dievų išpažįstama.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 16 Lie 2011 20:20. Iš viso redaguota 2 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 03 Sau 2007 17:15 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:

   O teiginys dėl oficialios tautybės - išties jau primena kosmopolitizmą...


   Nelabai suprantu, ką bendro turi kosmopolitizmas ir žmogaus asmens dokumentuose įrašyta jo tautybė.

    Kaip žinia, visų mūsų įvairiuose dokumentuose yra įrašyta tautybė, kurią aš ir vadinu "oficialia".

   Tačiau iš tikrųjų žmogus savo tautybę pasirenka pats ir ji ne visada sutampa su ta, kuri yra įrašyta jo dokumentuose.

   Žinau begales pavyzdžių, kada žmogaus dokumentuose yra įrašyta tautybė "lenkas", tačiau pats žmogus laiko save lietuviu, nes puikiai žino, kad jo tėvai bei protėviai buvo lietuviai, o jų dokumentai išrašyti lenkų okupacijos metais.

   Žinau ir priešingų pavyzdžių - žmogaus abu tėvai ir faktiškai, ir pagal dokumentus yra lietuviai, taigi ir pas jį metrikuose įrašyta tautybė "lietuvis", tačiau jis pats save laiko lenku, nes išaugo Lenkijoje lietuvių emigrantų šeimoje ir netgi nemoka kalbėti lietuviškai, nes tėvai jo nemokė.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 17:01. Iš viso redaguota 2 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 03 Sau 2007 19:19 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 14 Lap 2006 22:44
Pranešimai: 502
Miestas: Kėdainiai
Žygeivis rašė:
Akivaizdu, jog, išliekant dabartinei politinei situacijai, po kelių amžių katalikus-lietuvius palaipsniui "suvalgys" katalikai-lenkai, o protestantus-lietuvius protestantai-vokiečiai (ir kitos žymiai gausesnės katalikiškos bei protestantiškos tautos). .


    Absurdas. Prašom neįsižeisti, bet visiškas.

    Šiandien religijos vaidmuo daugelyje šalių (išskyrus gal Lenkiją) - toks ribotas, kad kalbėti apie asimiliaciją religijos pagrindu - paikystė. Daugelis vokiečių šiandien - tokie pat protestantai, kaip aš - musulmonas.

    Šiandieninė grėsmė kyla visoms religijoms ir visoms tautoms. Tad gal ne metas skaldytis?

_________________
Kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi.
Kosmopolitas - tai tas, kuriam vienodai į visus nusispjaut.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 03 Sau 2007 19:23 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 14 Lap 2006 22:44
Pranešimai: 502
Miestas: Kėdainiai
Žygeivis rašė:
 Aš asmeniškai esu absoliutus pragmatikas-mokslininkas-inžinierius, nesivadovaujantis jokiomis emocijomis bei išankstinėmis nuostatomis (tame tarpe ir religinėmis, kadangi netikiu jokiais dievais bei "anapusinėmis" galiomis ir "objektyviomis" religinėmis tiesomis).

   Kaip tik todėl į tautos išlikimą žiūriu kaip į realią "inžinerinę" problemą, kurią norint išspręsti, būtina pritaikyti tinkamus politinius, ekonominius, teisinius, religinius bei kitokius "instrumentus", kurie garantuotų užsibrėžto tikslo pasiekimą.


    Kitaip tariant, siūlai kurti tai, kuo pats - absoliučiai netiki?! Viršūnė...
Kuo čia dėtos emocijos, kai kalbama apie tiesą? Šitokiais komentarais sėdi į vieną valtį su liberalais, komunistais ir kitais nihilistais. Be kita ko - siūlyčiau pasidomėti, ką šiais klausimais mano įvairūs mokslininkai - ne vien marksistai  :smile89:

_________________
Kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi.
Kosmopolitas - tai tas, kuriam vienodai į visus nusispjaut.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 03 Sau 2007 20:31 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:
Žygeivis rašė:
Akivaizdu, jog, išliekant dabartinei politinei situacijai, po kelių amžių katalikus-lietuvius palaipsniui "suvalgys" katalikai-lenkai, o protestantus-lietuvius protestantai-vokiečiai (ir kitos žymiai gausesnės katalikiškos bei protestantiškos tautos). .


Absurdas. Prašom neįsižeisti, bet visiškas. Šiandien religijos vaidmuo daugelyje šalių (išskyrus gal Lenkiją) - toks ribotas, kad kalbėti apie asimiliaciją religijos pagrindu - paikystė. Daugelis vokiečių šiandien - tokie pat protestantai, kaip aš - musulmonas. Šiandieninė grėsmė kyla visoms religijoms ir visoms tautoms. Tad gal ne metas skaldytis?


 Vienoda kelių tautų religija visada pagreitina asimiliacijos procesą, o skirtingos religijos stabdo šį procesą - be to nepaprastai efektyviai.

  Kaip tik todėl ir manau, jog lietuviams (bent jų daliai) būtina turėti savo tautinę religiją.


***************************************************************************************

   Šaltinis - RELIGINIŲ KRYPČIŲ,  KURIOMS PRIKLAUSO LIETUVOJE ĮREGISTRUOTOS RELIGINĖS ORGANIZACIJOS, SĄRAŠAS
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cac ... IVlcbY_mEw  

     Pagal jį Lietuvoje įregistruotas religines bendruomenes, bendrijas ir kitas religines organizacijas galima suskirstyti į 33 religines kryptis.

     Peržiūrėjus šį sąrašą matyti, kad grynai lietuviška religija galima laikyti tik pagonybę, atstovaujamą Ramuvos (ir tai su išlygom, kadangi ši pagonybė šiuo metu plinta ir kitose tautose).

     Taigi ir pagonybę (Senąjį baltų tikėjimą) būtina taip reformuoti, jog jis būtų tik grynai lietuviškas tikėjimas (gal būt, su aiškiai atskirta, latviška "atšaka"), o ne pasaulinio "pagoniško" tikėjimo dalis.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 16 Lie 2011 20:03. Iš viso redaguota 9 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 03 Sau 2007 20:35 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:
Žygeivis rašė:
 Aš asmeniškai esu absoliutus pragmatikas-mokslininkas-inžinierius, nesivadovaujantis jokiomis emocijomis bei išankstinėmis nuostatomis (tame tarpe ir religinėmis, kadangi netikiu jokiais dievais bei "anapusinėmis" galiomis ir "objektyviomis" religinėmis tiesomis).
   Kaip tik todėl į tautos išlikimą žiūriu kaip į realią "inžinerinę" problemą, kurią norint išspręsti, būtina pritaikyti tinkamus politinius, ekonominius, teisinius, religinius bei kitokius "instrumentus", kurie garantuotų užsibrėžto tikslo pasiekimą.


Kitaip tariant, siūlai kurti tai, kuo pats - absoliučiai netiki?! Viršūnė...
Kuo čia dėtos emocijos, kai kalbama apie tiesą? Šitokiais komentarais sėdi į vieną valtį su liberalais, komunistais ir kitais nihilistais. Be kita ko - siūlyčiau pasidomėti, ką šiais klausimais mano įvairūs mokslininkai - ne vien marksistai  :smile89:


   Tautos išlikimo požiūriu yra visiškai nesvarbu, kuo aš, kaip atskiras žmogus, tikiu ar netikiu (aš asmeniškai netikiu jokiais dievais ir to neslepiu), bet visada atsiras ir tokių žmonių, kurie tikės. Būtent jų palikuonys dėka jų išpažįstamos tautinės religijos po šimtų (ar tūkstančių) metų greičiausiai ir liks vieninteliais lietuviškai kalbančiais lietuviais Žemėje.

   Šimtų tautų istorija tai jau įrodė. Tai istorinis faktas.

   Kaip tik todėl aš juo ir remiuosi, siūlydamas sukurti tautinę, tik lietuviams skirtą, religiją.

   Netgi galima pareikšti, jog būtent lietuviai yra dievo išrinktoji tauta - tik, žinoma, ne dievo Jahvės, o, pavyzdžiui, dievo Perkūno arba kurio nors kito dievo (pasirinkimas pas mus - lietuvius - gana platus) ir sudaryti su juo raštišką sutartį, surašant abipusius įsipareigojimus.
:img01:

   Juk lygiai tą patį padarė žydai ir išliko per 2000 tremties bei klajonių metų, o dabar valdo didžiają dalį pasaulio finansinių-ekonominių resursų.

   Ir nei su marksizmu, nei su kitokiomis negyvybingomis bei abstrakčiomis politinėmis-filosofinėmis doktrinomis tai neturi nieko bendro.

   Kiekviena teorija gera tiek, kiek ji pasitvirtina realiame gyvenime sprendžiant realias problemas. O mes privalome išspręsti lietuvių tautos ir kalbos išlikimo problemą. Niekas kitas už mus to nepadarys - nei žmonės, nei dievai. :smile7:

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 17:02. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 04 Sau 2007 14:44 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 14 Lap 2006 22:44
Pranešimai: 502
Miestas: Kėdainiai
   Šimtų tautų pavyzdys: gal galėtum išvardinti bent dešimtį? Visai užtekt.

    Aš asmeniškai žinau gal tik žydus ir karaimus. Japonai - netinka, nes jų tautinė religija (šintoizmas - pagonybės atmaina) puikiai derinama su budizmu, o pačios tautos išlikimui neturėjo jokios žymesnės reikšmės: tai lėmė geografija ir stipri tautinė savimonė.

    Airiai, armėnai - tiesa - skyrėsi savo religija nuo kaimynų ir tai kažkiek padėjo apibrėžti jų tapatumą, tačiau tai - nebuvo tautinė religija, o krikščionybė. Be to, apie pusę airių nacionalizmo tėvų - skirtingai nuo populiarių stereotipų - buvo protestantai, kaip ir juos pavergę anglai. Kas dar? Pavyzdžiai - senka?

    Apskritai - absurdas skelbti tai, kuo pats netiki. Tai jau būtų ne kas kita, kaip žmonių mulkinimas. Visumoje - tos pačios tautos. O toks elgesys jau atspindėtų nacistinį, bet ne tautinį požiūrį: tauta tampa įrankiu, kurį gali formuoti, kaip tinkamas, perkurti pagal save ir net sunaikinti.

    Šimtų tautų istorija greičiau rodo ką kita: nacionalizmas (nemaišyti su nacizmu) - puikiausiai dera su įvairiomis religijomis ir viena kitam - visiškai netrukdo. Tokių pavyzdžių galėčiau pateikti į valias. Pradėti..?

_________________
Kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi.
Kosmopolitas - tai tas, kuriam vienodai į visus nusispjaut.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Sau 2007 01:28 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:
Šimtų tautų pavyzdys: gal galėtum išvardinti bent dešimtį? Visai užtekt.


    Lietuvoje žinomiausius pavyzdžius - žydus ir karaimus - tu jau įvardijai.

   Lietuvoje, Baltarusijoje ir Lenkijoje dar gyvena keli tūkstančiai  Lietuvos (LDK - kaip dalis jų save patys vadina) totorių. Jie išliko tik todėl, kadangi jų kultūrinė aplinka ne musulmoniška.

   Armėnus tu irgi jau paminėjai - visame pasaulyje jie iš esmės nepasiduoda asimiliacijai, nes jų religija, nors ir yra viena iš krikščionybės atšakų, tačiau yra visiškai atskira ir tik armėnų tautinė religija.

   Labai panaši situacija su koptais Egipte (ir aplinkinėse šalyse) - dėka to, jog jie ne musulmonai, kaip visos aplinkinės tautos (visų pirma arabai), o išpažįsta vieną iš krikščionybės formų, jie ne tik neišnyko per pastaruosius 2000 metų, bet ir išsaugojo savo senovinę kalbą, kuri yra artimiausia senovės egiptiečių kalbai. Būtent koptų kalbos pagrindu buvo iššifruoti senoviniai egiptiečių tekstai (Šampoljono ir kitų mokslininkų dėka).

  Chaldėjai - Irako krikščionys, iš visų pusių apsupti musulmonų, tebekalba senovine aramėjų kalba.

  Aisorai (asirai) - krikščionys nestoriečiai (artimi chaldėjams) - išsaugojo senovės asirų kalbos variantą, nors irgi gyvena teritorijose, kur absoliučią daugumą gyventojų sudaro musulmonai - daugiausia arabai.

  Tai gerai žinomi pavyzdžiai, tačiau minėdamas šimtus tautų visų pirma turėjau omenyje daugybę pirmykščių tautų ir genčių Šiaurės ir Pietų Amerikoje, Afrikoje, Australijoje, Azijoje (ypač Kinijoje, Indijoje ir Pietryčių Azijos šalyse) bei Okeanijoje.

  Etnografai jau labai seniai pastebėjo, jog po europiečių kolonizacijos iki mūsų dienų išgyveno ir išlaikė savo kalbas būtent tos tautos (gentys), kurios nepasidavė krikščionybės įtakai ir išsaugojo savo senuosius tikėjimus.

  Visos kitos negausios pirmykštės tautos ir gentys gana greit perėmė juos kolonizavusių europiečių kalbas (tiesa, kartais gerokai sudarkytas).

   Pabaigai pabrėšiu, jog, kalbant apie savitą religiją, tautos išlikimo požiūriu ne taip svarbu, kokia tai religija (ar atšaka). Svarbiausia yra tai, kad aplink gyvenančios kitos tautos išpažintų kitokią (kitokias) religijas. Tik tokiu atveju asimiliaciją skatinantys veiksniai yra labai efektyviai neutralizuojami.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 17:02. Iš viso redaguota 4 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Sau 2007 01:35 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:
    Apskritai - absurdas skelbti tai, kuo pats netiki. Tai jau būtų ne kas kita, kaip žmonių mulkinimas. Visumoje - tos pačios tautos. O toks elgesys jau atspindėtų nacistinį, bet ne tautinį požiūrį: tauta tampa įrankiu, kurį gali formuoti, kaip tinkamas, perkurti pagal save ir net sunaikinti.


   Aš būtent ne tik tikiu, bet ir esu absoliučiai įsitikinęs, kad atskira tautinė lietuvių religija tikrai išsaugos bent dalį dabartinių lietuvių tautos palikuonių nuo neišvengiamo nutautėjimo per artimiausius kelis tūkstančius metų.

Puritonas rašė:
    Šimtų tautų istorija greičiau rodo ką kita: nacionalizmas (nemaišyti su nacizmu) - puikiausiai dera su įvairiomis religijomis ir viena kitam - visiškai netrukdo. Tokių pavyzdžių galėčiau pateikti į valias. Pradėti..?


    Matau, jog mums vis tik reikėtų patikslinti nacionalizmo sąvoką - niekada nereikia pamiršti, jog nacionalizmo pagrindinis tikslas yra savo tautos bei kalbos išsaugojimas (nesikišant į kitų tautų istorinių-etninių žemių reikalus, kaip tai daro šovinistai bei nacistai).

    Todėl tautos etninėje-istorinėje teritorijoje bet kokie veiksniai, keliantys pavojų šiam pagrindiniam tikslui, turi būti efektyviai neutralizuoti.

    Visai atskiras klausimas: kokiais metodais tai gali būti atliekama? Manau, jog tai priklauso jau nuo konkrečių istorinių aplinkybių.


    Istorijoje pakankamai daug pavyzdžių, kada vienoje tautoje išpažįstamos įvairios religijos ir tauta dėl to nesuskyla.

    Tačiau niekada nereikia pamiršti, kad toks tautos religinis nehomogeniškumas visada savyje slepia potencialią grėsmę ir galimus konfliktus.

    Konkretus ir nesenas pavyzdys Lietuvoje: katalikų bažnyčios hierarchų reikalavimu Seimas atsisakė Ramuvai suteikti tradicinės religijos statusą.

    Ir be ypatingų tyrinėjimų akivaizdu, jog tam tikroje istorinėje situacijoje tai galėjo iššaukti ne tik politinius debatus, demonstracijas bei piketus, bet ir turėti žymiai rimtesnes pasekmes.

    Šiuo atveju katalikų bažnyčia Lietuvoje bei jos hierarchai labai aiškiai parodė, jog jie visų pirma rūpinasi savo bažnytiniais interesais, o ne lietuvių tautos, lietuvių kalbos ir lietuvių etninės kultūros išlikimu. Jie juk puikiai suvokė, jog toks jų elgesys sukels įtampą lietuvių tautoje bei katalikų ir ramuviečių priešpriešą. Labai panašiai katalikų bažnyčia elgėsi Lietuvoje ir prieškario metais - visų pirma ji rūpinosi savais, o ne lietuvių tautos interesais.


   Tačiau akivaizdu, jog atsižvelgiant į realią Lietuvos ir lietuvių tautos situaciją, krikščionybė būtent mūsų tautos tikrai neišgelbės nuo nutautėjimo (nebent kažkada tai po globalinių karų bei okupacijų lietuviai liktų vieninteliai krikščionys musulmonų ar kokių nors kinų-konfucionistų apsuptyje).

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 17:03. Iš viso redaguota 1 kartą.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Sau 2007 12:50 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 14 Lap 2006 22:44
Pranešimai: 502
Miestas: Kėdainiai
Dėl koptų ir asirų - sutinku, tiktai tada - pats neigi save: prieš tai teigei, jog net ir baltiška krikščionybė (apie kurią užsiminė Salvis) nebūtų priimtina.

   Tiesą sakant - galvojau ir aš kažkada apie tautinę religiją. Įdomu, kad seniau apie tai mąstė ir prieštaringai pagarsėjusi bendruomenė "Tikėjimo žodis"  :img06:  Vėliau, tiesa - prisiklausę dėdžių iš Amerikos ir Skandinavijos, šios bendruomenės vadovai lyg ir užmiršo anksčiau deklaruotus tautinės Bažnyčios tikslus.

   Šiandien jau - vargiai rastume ten ką nors bendro su tautiškumu, nors apie 1993-1996 m. tai - tikrai buvo.

   Pagonybė gal tam ir tiktų, tik nematau šiandien kvalifikuoto darbo šia kryptimi. Tautiniai rateliai ir dainos - gražu ir labai svarbu, tačiau tai - dar ne religija. Šiandieninis pagonių judėjimas greičiau primena "New Age" - jau vien savo eklektika: nuo liaudies kultūros gerbėjų iki neohipių ir nuo ateistų iki satanistų.

   Romuvą iš principo - palaikau ir tikrai nemanau, jog ji turėtų būti diskriminuojama krikščionių, juolab - judėjų ir musulmonų atžvilgiu.

   O šiaip, aš - už tikėjimo laisvę. Todėl neturiu nieko prieš, jei kažkas kurs naujus religinius judėjimus, jei tik jie nebus prieš tautą ir nereikalaus monopolijos.

   Man vienodai mielas XIII a. lietuvis pagonis, katalikai M.Daukša ir M.Valančius, protestantai M.Mažvydas ir J.Radvila, laisvamaniai V.Kudirka ir J.Basanavičius. Aš - už visų tautiečių vienybę, o į jų tikėjimą - nesikišu. Tai - asmeninis santykis tarp žmogaus ir dievybės: niekas kitas neturi teisės to reglamentuoti.

_________________
Kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi.
Kosmopolitas - tai tas, kuriam vienodai į visus nusispjaut.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Sau 2007 18:46 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:
Dėl koptų ir asirų - sutinku, tiktai tada - pats neigi save: prieš tai teigei, jog net ir baltiška krikščionybė (apie kurią užsiminė Salvis) nebūtų priimtina.


   Ne visai taip - tiesiog manau, jog dabartiniu metu iš 33 Lietuvoje oficialiai registruotų religinių krypčių, atsižvelgiant į realią Lietuvos geografinę ir geopolitinę padėtį, labiausiai tinkama lietuviams yra Ramuva.

   Visos tautos aplink mus ne musulmoniškos (ar kokių kitų - nekrikščioniškų krypčių), o krikščioniškos. Šalyse, į kurias vyksta daugiausia uždarbiaujančių lietuvių, irgi labiausiai palitusios įvairios krikščionybės atmainos (dabar, tiesa, jau ir įvairios islamo srovės).

   Salvio siūlymas reformuoti krikščionybę į baltišką formą yra įdomus (ir remtinas, jei toks judėjimas prasidėtų), bet mano nuomone - dėl įvairių objektyvių bei subjektyvių priežasčių realiai neįgyvendinamas (bent jau artimiausius dešimtmečius).

   Daug problemų būtų ir su tinkamos ideologijos parengimu - prasidėtų subjektyvūs ginčai tarp tokios idėjos rėmėjų, ir galų gale įsikurtų ne viena, o keletas religinių krypčių (turinčių gal kokius 2-5 pasekėjus).  Nesiginčiju - gal per šimtmečius iš to kas ir išsirutuliotų. Nors aš tuo labai abejoju - krikščioniškų sektų pasaulyje jau dabar yra tūkstančiai. Taigi, konkurencija šioje - krikščioniškoje - erdvėje nepaprastai arši ir ją įveikti naujai įsikūrusiai sektai (o tuo labiau keletai panašių) būtų labai sunku.

   Ramuva jau gana seniai egzistuoja, turi nemažai savo rėmėjų ir šalininkų, vietinių organizacijų tinklą, remiasi lietuvių ir baltų etnine kultūra, taigi priimtina įvairiausiems lietuvių visuomenės sluoksniams. Konkurentų pagoniškoje erdvėje irgi turi (visokios raganos Lobačiovienės ir pan.), tačiau Ramuvos dominavimas yra akivaizdus. Taigi, jau padaryta gera pradžia.

   Nepamiršk, jog pradėti viską nuo nulio reikia labai daug pastangų, laiko, finansinių resursų ir sugebančių dirbti žmonių. Viso to dabar nėra, o kada bus - nieks nežino.

   Visos šios priežastys ir nulėmė mano pasirinkimą.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 17:03. Iš viso redaguota 4 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Sau 2007 18:57 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Puritonas rašė:
 O šiaip, aš - už tikėjimo laisvę. Todėl neturiu nieko prieš, jei kažkas kurs naujus religinius judėjimus, jei tik jie nebus prieš tautą ir nereikalaus monopolijos.

   Man vienodai mielas XIII a. lietuvis pagonis, katalikai M.Daukša ir M.Valančius, protestantai M.Mažvydas ir J.Radvila, laisvamaniai V.Kudirka ir J.Basanavičius. Aš - už visų tautiečių vienybę, o į jų tikėjimą - nesikišu. Tai - asmeninis santykis tarp žmogaus ir dievybės: niekas kitas neturi teisės to reglamentuoti.


    Šiam požiūriui aš visiškai pritariu - nes manau, jog bet kokia konfrontacija tarp valstybės ir religinės krypties ar tarp pačių religinių krypčių yra labai pavojingas dalykas ir gali sukelti tautos susiskaldymą.

    Kaip tik todėl labai neigiamai vertinu kai kurių Lietuvoje veikiančių religinių krypčių bandymus išsikovoti įvairių privilegijų bei dominuoti prieš kitas kryptis. Šiuo metu tai galima pastebėti katalikų, judėjų, pravoslavų, o pastaruoju metu ir čia aukščiau jau minėto "Tikėjimo žodžio" užkulisinėje veikloje, paveikiant įvairių įtakingų asmenų nuomonę.

    Viena iš sričių, kur valstybė turėtų skirti nemažus resursus - tai Lietuvos religinio kilnojamojo ir nekilnojamojo kultūros paveldo išsaugojimas. Iš tikrųjų nemažai lėšų šiems tikslams skiriama, tačiau irgi pastebima tam tikra atranka, ignoruojant kai kurias kultūros paveldo vertybes.

    Pavyzdžiui, labai menkai padedama sentikių kultūros paveldo išsaugojimui Rytų Lietuvoje - pats su tuo susidūriau ir ne kartą - jis baigia sugriūti, o brangios antikvarinės knygos, ikonos, kulto reikmenys išgrobstomi tiesiog masiškai ir išgabenami į užsienį.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 03 Spa 2009 16:54. Iš viso redaguota 2 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Sau 2007 20:03 
Atsijungęs

Užsiregistravo: 14 Lap 2006 22:44
Pranešimai: 502
Miestas: Kėdainiai
    Teisingai. Kaip tik todėl esu tik už tokią religinę reformą, kuri suteiktų lygias teises visoms religinėms bendrijoms, išskyrus tas, kurios veikia prieš žmogų, tautą ir valstybę. Tokioms priskirčiau "Ošo", satanistus ir su tam tikromis išlygomis - dianetikus bei munistus. Visos kitos - lai sau gyvuoja: kiekvienas lai pats atsirinks.

_________________
Kosmopolitas nėra tas žmogus, kuriam vienodai rūpi visi.
Kosmopolitas - tai tas, kuriam vienodai į visus nusispjaut.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 12 Gru 2013 23:05 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Šaltinis - https://www.facebook.com/events/3168116 ... mall_reply

Markevičius Gintaras

Iki šiol neįsivaizdavau lietuvio nacionalisto, kuris nesuprastų Bažnyčios įnašo į tautinį atgimimą, dabar matau.

Kęstutis Čeponis

Bažnyčios? Ar kelių tautiškai (lietuviškai, o ne lenkiškai) išauklėtų kunigų?

P.S. Rytų Lietuvoje 20 amžiuje (ir anksčiau) pagrindiniai lenkintojai ir Lietuvybės naikintojai buvo lenkų kunigai.

Markevičius Gintaras

Lietuvos katalikų Bažnyčios. Ir viena išimtis patvirtina taisyklę.

Ir dar - ne katalikai lenkino, bet lenkai, tad Bažnyčia čia niekuo dėta.

Kęstutis Čeponis

Nejuokink geriau... Tokias pasakas gali sekti neišmanėliams, o ne tokiems kaip aš.

Pvz., geriau gal primink, kada Vatikanas Vilniaus arkivyskupiją priskyrė Lietuvai?

Šiek tiek istorijos:

1387 m. buvo apkrikštyta etninė Lietuva, o 1413 m. ir Žemaitija. Buvo įkurtos Vilniaus ir Žemaičių vyskupijos.

Iki pat 1795 m. Lietuvos vyskupijos administraciniu požiūriu buvo pavaldžios Gniezno bažnytinei provincijai.

Po Trečiojo Abiejų Tautų Respublikos padalijimo, Lietuvos vyskupijos buvo įtrauktos į Mogiliavo bažnytinės provincijos sudėtį, tačiau nemaža dalis Lietuvos perduota Varšuvos metropolijai.

Tik po 1926 m. perversmo buvo įkurta savarankiška Lietuvos bažnytinė provincija ("Kauno Lietuvos").

Ir kaip manai, kada Vilniaus arkivyskupija buvo Vatikano "paleista" iš Lenkijos jungo?

"Vilniaus Lietuvos" bažnytinis pavaldumas Vatikano buvo priskirtas Lietuvai tik 1991 m. gruodžio 24 d.


Ir štai dar įdomus "faktelis":

Iki Lietuvos bažnytinės provincijos įsteigimo 1926 m. Lietuvos katalikų bažnyčia buvo pavaldi keliose valstybėse esančiai bažnytinei administracijai – Mogiliavo ir Varšuvos metropolijoms, o Klaipėdos krašto katalikai administraciškai buvo pavaldūs Varmijos vyskupijai. (čia, beje, kalba eina tik apie "Kauno Lietuvą").

Ir tai paskaityk: 1925 m. vasario 10 d. Lenkija sudarė konkordatą su Vatikanu. Vilniaus vyskupija paskelbta arkivyskupija ir tapo viena iš 5 Lenkijos bažnytinių provincijų. Jai paskirtos sufraganinės Lomžos ir Pinsko vyskupijos.

Vakaruose sutapo su administracine linija, perskyrusia Lietuvos ir Lenkijos valstybes, rytuose – su Lenkijos ir SSRS siena, pietuose – Belsko ir Briansko dekanatai, taip pat Derevnos ir Nalibokų parapijos prijungtos, prie Pinsko vyskupijos. Iš Lietuvos Respublikos teritorijoje likusios Vilniaus vyskupijos dalies 1926 m. sudaryta Kaišiadorių vyskupija. Be to, Vilniaus arkivyskupijai atiteko 1920 m. Lenkijos užimtos Žemaičių vyskupijos Zarasų dekanato 6 parapijos su 7 filijomis ir Minsko vyskupijos 4 parapijos.

Naujoji arkivyskupija suskirstyta į 25 dekanatus (be karinių), turėjo 401 bažnyčią.

Paskelbus konkordatą ir reikalaujant kapitulai, Vilniaus vyskupas Jurgis Matulaitis pasitraukė iš pareigų. 1926 m. Vilniaus arkivyskupu paskirtas Romualdas Jalbžikovskis skatino lietuvių lenkinimo per bažnyčią politiką. Kapituloje (6 prelatai, 6 kanauninkai) nebuvo nė vieno lietuvio. Net visiškai lietuviškose parapijose būdavo ir lenkiškos pamaldos, pamokslai. Kunigai, lietuvybės žadintojai, Lenkijos valdžios buvo persekiojami, tardomi, kalinami. 1927 m. suimta ir uždaryta į kalėjimą 14 lietuvių kunigų. Už lietuviškų pavardžių nelenkinimą bažnyčios metrikų knygose 1937 m. rugsėjo 14 d. kunigas Baltazaras Budreckas nuteistas mėnesį, o Petras Prunskis – 2 savaites kalėti. Keli aktyvesni lietuviai kunigai ištremti į nepriklausomą Lietuvą, kiti dėl nuolatinių persekiojimų patys pasitraukdavo.

Kęstutis Čeponis

Markevičius Gintaras. Lietuvos katalikų Bažnyčios.
-----

Markevičiau, gal šiek tiek apsišviesk...

Nėra tokios "Lietuvos katalikų bažnyčios" - nėra ir niekada nebuvo.

Yra Katalikų Bažnyčia Lietuvoje.

Markevičius Gintaras

Lietuvos Katalikų Bažnyčios Kronika.

Kęstutis Čeponis

Markevičiau, kada gi tu galų gale suvoksi skirtumą tarp oficialaus statuso vienos ar kitos organizacijos, pvz. Katalikų Bažnyčios Lietuvoje, ir to kaip tos organizacijos vadinamos "liaudiškai" ar "propagandistiškai".

Apsišviesk galų gale...

P.S. Akivaizdu, kad net internetu nemoki naudotis - kitaip taip neapsijuoktum, todėl duosiu ir nuorodą:

Oficiali Katalikų Bažnyčios Lietuvoje svetainė
http://www.katalikai.lt/

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 09 Kov 2014 20:00 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Kęstutis Čeponis

Mums būtina labai aiškiai atskirti bet kokius religinius reikalus nuo tautinių - nes kitaip ir vėl greitai atsirasime 13 amžiuje.

Kam reikia konkrečių pavyzdžių, kas įvyksta, kada tauta susiskaldo religiniu požiūriu, siūlau pažvelgti į Siriją ir Iraką, kur įvairių religinių atšakų arabai labai sėkmingai vieni kitus sprogdina ir pjauna.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 23 Geg 2014 18:41 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
http://www.buzina.org/forum.html?func=v ... =180#35803

Igor Rivera rašė:
Жигяйвис rašė:

После развала РФ и Евросоюза мы планируем в Центральной Европе создать Балтокарпатскую Конфедерацию Народов (на подобие Швейцарской).

Вот что я написал еще два года назад...

Почитал. Посмеялся от души. Ещё больше убедился в том, что Украину нужно делить на части.

Жигяйвис, вы нас, православных, так и не поняли и, видимо, уже никогда не поймёте.

Запад - это материализм, тупое общество потребления. Вы без туалетной бумаги и дня не проживёте.

А Россия - это духовность, это вера в Бога и связь с Ним.
Запад есть Запад, Восток есть Восток, и вместе им не сойтись.
И победим мы, потому что с нами Бог, а вы в Него даже и не веруете.

Для вас Христос - просто некий человек, который проповедовал избитые морально-нравственные принципы. А для нас Он - одна из ипостасей Бога, материализовавшаяся на Земле.

А это две большие разницы, как говорят в Одессе.
Подобное растворяется в подобном. А мы с вами не подобны.


Во первых - каждый народ (этнос) в мире имеет непреклонное право исповедовать свою собственную национальную религию, а не чужестранную, "принесенную на штыках и пиках" извне.

Во вторых - вне всякого сомнения евреи имеют право молиться своему собственному еврейскому (точнее - семитскому) богу Яхве-Эллохиму, а христянизированные евреи - и еврею Христу.

И в третьих - у нас, индоевропейских народов, тоже с незапамятных времен имеются свои собственные древние боги.

Поэтому я не вижу никакого смысла нам - разным индоевропейским этносам - молиться чужеземным еврейским богам и святым.

Конечно, запрещать эти разные космополитические религии не надо, но национальное государство должно поддерживать в первую очередь исконную религию своего собственного народа (этноса), а не разные, принесенные извне, космополитические религии и их секты.

Я считаю, что всем народам (этносам) мира надо постепенно возвращаться к своим древним историческим корням, духовным истокам и собственным традициям.

**********************************************************************

Мой друг, активный участник и один из создателей литовского национально-патриотического движения "Жигяйвяй", Йонас Тринкунас http://en.wikipedia.org/wiki/Jonas_Trink%C5%ABnas еще в 7-ом десятилетии начал создавать религиозное движение литовских родноверов "Ромува" http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0% ... 0%B2%D0%B0.

Он также предложил создать европейскую и мировую организации родноверов.

В 1998 году в Вильнюсе прошел первый Мировой конгресс этнических религий http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D0% ... 0%B8%D0%B9 (World Congress of Ethnic Religions http://en.wikipedia.org/wiki/World_Cong ... _Religions)

К сожелению Йонас Тринкунас недавно умер, но его последователи активно продолжают им начатое движение.

P.S. В РФ имеется движение родноверов Содружество Природной Веры "Славия” http://slavya.ru/slavia.htm, с которой "Ромува" поддерживает близкие связи http://slavya.ru/trad/velimir/kpv26_08.htm.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
StandartinėParašytas: 05 Sau 2016 03:34 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
(№617) Kęstutis Čeponis, Литва - Марк Козыренко (№610)

http://imhoclub.lv/ru/material/rossija_ ... z3wKDdeYle

Во первых, Османскую империю поделили в 1916 г., на конференции в Севро.

И евреям тогда ничего не перепало.

Во вторых, кто же мешает поделить и остальные империи. :)

P.S. C вашим Богом (интересно только которым - Яхве-Элохимом, Христосом или Святым Духом) я спорить не стану.

Пусть с ними какой нибудь Мухаммед или Будда спорит...

У меня же в почете литовский Бог Пяркунас (Perkūnas) https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D0 ... 0%B0%D1%81, и, конечно, все остальные литовские древнейшие боги и богини.

И у них свое собственное мнение насчет того, как будет перестроен мир.

Ну а мы поживем и посмотрим чьи же боги победят... :)

(№653) Марк Козыренко, Латвия - Kęstutis Čeponis (№617)

http://imhoclub.lv/ru/material/rossija_ ... z3wKEGcwut

Мой Бог - Создатель.

Он создал всё, что есть, в том числе и эти душевные личности, часть из которых стали богами древних балтов и славян.

Ваш Пяркунас это тот же русский Перун, только с литовским акцентом.

Тот же фрукт и у латышей - Перконс.

Таких же душевных личностей в качестве богов у каждого народа, успевшего побывать язычниками - по добротному пучку.

А Создатель - он один и совершенно понятно, что именно он был в нашей вселенной первым.

Ну вот, а поскольку именно он всё создал, в том числе и ваших языческих богов - совершенно естественно, что Создатель сильнее своих созданий.

В Библии есть подходящий к случаю пример - горшечник и созданные им горшки.

Поздравляю: ваши боги - горшки.

Впрочем, со всеми вашими идеями примерно такая же ситуация.

(№711) Kęstutis Čeponis, Литва - Марк Козыренко (№653)

http://imhoclub.lv/ru/material/rossija_ ... z3wKEcm400

А вот я думаю, что именно Пяркунас создал все - в том числе и еврейского бога Яхве. :)

(№730( Марк Козыренко, Латвия - Kęstutis Čeponis (№711)

http://imhoclub.lv/ru/material/rossija_ ... z3wKEpYvfE

А вы попробуйте оценить, за кем первенство - по письменным свидетельствам.

Вот к примеру - самая старая часть Библии - книги Создателя, датируется примерно 1400 лет до нашей эры.

А что указывает на более древнее происхождение, как вы говорите, информации от вашего Пяркунаса, он же - Перконс, он же Перун?

(№741) Kęstutis Čeponis, Литва - Марк Козыренко (№730)

http://imhoclub.lv/ru/material/rossija_ ... z3wKF5l7aN

Марк,

неужели вы думаете, что до появления письма у этносов мира не было никаких религий? :)

Этнологи, к примеру, установили, что у некоторых племен Австралии их верования насчитывают не менее 40 000-50 000 лет - по наскальным рисункам, которым именно столько лет - и на них изображены сцены из религиозных верований аборигенов, которые и сейчас такие же.

Насчет же Пяркунаса (Perkūnas), Деваса (Dievas), Вяльняса (Velnias) и многих других древнелитовских богов, то и им не менее пяти тысяч лет (но скорее всего намного больше) - и это установили языковеды - аналогичные имена богов, с теми же божественными функциями, имеются у самых разных индоевропейских народов, языки которых разделились не менее 5000 лет назад.

Например литовский Dievas и древнегреческий Зевс (Дзеус) (Ζευς или Δίας).

Zeus is the Greek continuation of *Di̯ēus, the name of the Proto-Indo-European god of the daytime sky, also called *Dyeus ph2tēr ("Sky Father").

The god is known under this name in the Rigveda (Vedic Sanskrit Dyaus/Dyaus Pita), Latin (compare Jupiter, from Iuppiter, deriving from the Proto-Indo-European vocative *dyeu-ph2tēr),[18] deriving from the root *dyeu- ("to shine", and in its many derivatives, "sky, heaven, god").

-----------------------------------------------------------

Perkwunos
https://en.wikipedia.org/wiki/Perkwunos

The name of an Indo-European god of thunder or the oak may be reconstructed as *perkwunos or *perkunos.

Another name for the thunder god contains an onomatopoeic root *tar-, continued in Gaulish Taranis and Hittite Tarhunt.

Hand of god Perkūnas, form of Perkwunos

Derivatives

From IE *perkṷu- "oak-tree":

Lithuanian Perkūnas, Latvian Pērkons, Old Prussian Perkūns, the god of thunder[1]
Finnish Perkele, Mordvinic Pur'gine-paz, borrowings from the Baltic languages
possible cognate Sanskrit Parjanya, the god of rainstorms and thunder
Thracian Περκων/Περκος, (Perkon/Perkos)[2]

With suffix -k- dropped via IE *perō(ṷ)nos "thunder, Thunderer", possibly from a connection with *perūn(V) "mountain, rock":

Slavic Perun (Old Russian Перунъ, Belarusian Пярун, Polish Piorun, Czech Perun, Serbian Перун, Bulgarian Перун), the god of thunder
possibly Albanian Perëndi, the god of thunder and storms[3]
possibly Hittite Pirwa, "the god on a horse", which associated with a rock
possibly Greek keraunós "thunderbolt"[4]

Perkūnas' wife was named Perkūnija/Perkūnė/Perperuna/Przeginia.[5] Germanic *Þunraz (Þórr) is from a stem *(s)tene- "thunder",[6] but the name *perkwunos is continued in Fjörgyn, mother of Þórr.[7]

Etymology

*perk(w)unos is reconstructed on the basis of Perkūnas. Parjanya is no exact cognate, see below.

The labiovelar is reconstructed due to a Centum word for "oak", "coniferous tree", or "mountain", "coniferous mountain forest", *perkwus. Here also, the labiovelar is non-trivial, and indeed singular in the sequence *-kwu-, its justification being in Latin quercus "oak", the result of an assimilatory Italo-Celtic sound law changing *p...kw to *kw...kw (compare quinque, Irish cóic vs. Sanskrit pañca "five"; coquo vs. Sanskrit pacati "to cook"). Celtic *Ercunia, if cognate, did not partake in the assimilation, advising towards a cautious reconstruction of *perk(w)us.

*perk(w)unos, then, is the god of the *perk(w)us, comparable to Germanic *Wodanaz being the god of the *wōþuz, by virtue of the same suffix *-no-.[8]

The original meaning of this u-stem *perkwu- appears to be concept of an oak, a coniferous forest, a mountain forest, or a wooded mountain:

"oak": Latin quercus, Old High German fereheih "oak", Celtic Hercynia silva. The oak is quite a common motif in myths about Perkūnas. Cognates include Sanskrit parkaṭī "fig tree", the Venetic and Celtiberian ethnonyms Quarquēni and Querquerni, the Ligurian Nymphis Percernibus, Old Norse fjörr "tree", Anglo-Saxon furh (Modern English fir), Old Norse fura, Old High German forha (Modern German Föhre) "pine tree", Old Norse fyri, Old High German forh-ist (Modern German Forst) "pine forest", Old High German Fergunna (the Erzgebirge), Langobardic Fairkuna. Anglo-Saxon firgen "wooded height", Gothic fairguni "mountain".

A possibly related word *peru-r/n- for "rock" or "mountain" is reconstructed from Hittite peruna, "rock", Sanskrit parvata, "mountain" (Parvati, daughter of Himavant), Thracian per(u), "rock".

The association with oaks can be explained by the frequency with which tall trees are struck by lightning. This is reflected in two beliefs, one being that the Norse god Thor could strike enemies hiding under an oak tree, but not under the smaller beech; the other that oak trees contained a fire within them that lightning could release (or vice versa, that the lightning transferred fire into the tree that explained why wood was effective fuel).[7]

Fittingly, there is a sanctuary to Perun located on a height called Perynь near Novgorod (It is located on the northern shore of Lake Ilmen where Volkhov River starts. Nowadays there is a church and a monastery). In south-western Bulgaria is the Pirin mountain range.

As seen from the cognates above, the name of the thunder god is only to be ascertained in Baltic and Slavic, but mythological connections of the thunderer with oaks, or wooded mountains may be reconstructed to be associated with the Proto-Indo-European word.

Further etymologization was attempted with reference to a verbal root *per- "to strike", in reference to the thunderbolt and the violent nature of a thunder god. Although in principle Parjanya could also be derived from *per-, it cannot be strictly cognate with *perk(w)unos, since Old Indic j does not reflect PIE *kʷ. A closer relationship of the verbal root to the theonym is not demonstrable, because the *-kwu- extension is not otherwise attested as an Indo-European suffix, and because of the semantic distance between "slaying" and "tree" or "mountain".

According to Julius Pokorny (IEW), Russian Perunъ "thunder god" and perun "thunderbolt" which likewise lack the velar element are indeed influenced by the root discussed, the activity of "striking down" being associated with the Balto-Slavic theonym by popular etymology.

See also

Parjanya
Donar Oak
Indra
Thunderstone

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 25 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007