Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 27 Bal 2024 23:15

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 
Autorius Žinutė
 Pranešimo tema: Paieškos sistemos internete
StandartinėParašytas: 12 Gru 2020 18:24 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27103
Miestas: Ignalina
Paieškos sistemos internete


https://www.marketrats.lt/paieskos-sistemos

Paieškos sistema – tai programa, kurioje galima rasti VISKĄ. Kai paieškos lauke įrašome raktažodį, sistema pateikia labiausiai mūsų užklausą atitinkančius rezultatus.

Šiandien internete galima rasti tūkstančius skirtingų paieškos sistemų ir kiekviena iš jų turi savo išskirtines funkcijas bei algoritmus. Pirmasis žinomas paieškos variklis, kuris kada nors buvo sukurtas yra „Archie“, pastarasis buvo naudojamas FTP failams ieškoti, o pirmoji tekstinės paieškos sistema laikoma „Veronika“.

Tačiau dabar populiariausia ir labiausiai naudojama paieška vienareikšmiškai yra „Google“, o po jos eina ne taip dažnai naudojamos, bet žinomos AOL, BAIDU, BING, YAHOO ir YANDEX.

Kaip patekti į paieškos sistemą?

Ieškotojams paieškos sistemos yra pasiekiamos dėl kompiuterio, išmaniojo telefono, planšetinio kompiuterio ar kito įrenginio naršyklės.

Dauguma naujų naršyklių naudoja „Omnibox“, kuris leidžia naršyklės viršuje esančiame teksto lauke (kur galima rašyti URL adresą) iškart ieškoti informacijos. Taip ieškotojo užklausa yra tiesiogiai nukreipiama į paieškos sistemą, kuri atsidaro automatiškai. Kokia paieškos sistema atsidarys priklauso nuo naršyklės nustatymų.

Taip pat senas, geras metodas yra tiesiog į naršyklės langą suvesti paieškos sistemos URL adresą, tokiu būdu vartotojas pats pasirenka paieškos sistemą, nepriklausomai nuo to kokie yra nustatymai naršyklėje.

Kaip veikia paieškos sistemos?

Didelės paieškos sistemos turi milijardus puslapių, iš kurių turi atsirinkti labiausiai ieškotojų užklausas atitinkančius rezultatus. Dėl algoritmų vartotojui yra rodomi pirmiau tie rezultatai, kurie gali suteikti jam daugiausiai naudos.

Apie paieškos veikimo principą pabandysim jums paaiškinti paprastai ir aiškiai:

1. Visų paieškos sistemų pagrindiniai robotai yra vorai (angl. spiders) arba skaitytuvai (angl. crawlers), kurie automatiškai (arba rankiniu būdu iškviečiant) apsilanko svetainės puslapyje ir nuskaito jame matomą turinį. Svetainės nuorodų struktūra padeda susieti visus svetainės puslapius. Pačios nuorodos leidžia paieškos robotams pasiekti milijardus tarpusavyje sujungtų dokumentų žiniatinklyje.

2. Kai turinys yra nuskaitytas, puslapyje esantys duomenys dėl algoritmo yra apdorojami ir suindeksuojami. Paieškos sistemos turi duomenų centrus visame pasaulyje, todėl gali vos per sekundę atlikti monumentalią užduotį ir pateikti milijardus puslapių ieškotojams.

3. Kadangi paieškos sistemos turi stebuklingas saugyklas, kuriuose dirba tūkstančiai itin greitų mašinų, jos vienu metu apdoroja didelį informacijos kiekį.

4. Galiausiai, kai asmuo atlieka paiešką sistemoje, jis tikisi rezultato akimirksniu, todėl vieno ar dviejų sekundžių vėlavimas yra nepriimtinas. Paieškos sistemos supranta, kad šiuolaikinis žmogus yra labai nekantrus, todėl jos sunkiai dirba tam, kad kuo greičiau ieškotojui pateiktų tinkamą atsakymą.

Paieškos varikliai


https://www.bcon.lt/paieskos-sistemos-varikliai

Paieškos varikliai – tai internetiniai resursai kurių darbas teikti vartotojams atsakymus į jų užklausas, remiantis turima informacija duomenų bazėje. Įvedus žodį ar frazę, akimirksniu gausime sąrašą rezultatų kurie sistemos manymu artimiausiai atitinka tai ko mes ieškome.

Nors visi žinome “Google”, anaiptol tai nėra vienintelė sistema paieškoms atlikti ir informacijai gauti. Internete gausu mažesnių, kai kuriais aspektais net geresnių alternatyvų šiam gigantui.

Šiame tekste gvildensime paieškos variklių temą – pagrindinius jų veikimo aspektus, kas svarbu rankuojant svetaines ir aptarsime pagrindinius paieškos variklius internete.

Kaip veikia paieškos sistemos?

Pradedant kalbėti apie paieškos sistemos veikimą būtina pradėti nuo indekso, kitaip tariant, pagrindinės paieškos sistemos duomenų bazės. Kuomet svetainė yra randama paieškos variklio, tam tikri jos puslapiai yra įtraukiami į bendrą informacijos bazę vadinamą indeksu.

Skirtingi svetainės URL adresai esantys duomenų bazėje turės keletą indikatorių pagal kuriuos vėliau paieškos sistema teiks rezultatus į vartotojų užklausas.

Plačiau apie tai kas yra ir kaip veikia SEO optimizavimas →
Pagrindiniai indikatoriai paieškos sistemų rezultatams

Raktažodžiai ir temos puslapyje

Puslapio turinys yra kiekvieno paieškos variklio prioritetas nr.1 nesvarbu kokiu būdu jis vertinamas kiekvieno individualiai.

Ar tai būtų meta informacija (meta title ir meta description), pats tekstas ir jo antraštės, ar raktažodžių gausa – visa tai leidžia paieškos sistemos robotams įvertinti apie ką yra svetainės puslapis.

Teksto antraštės leidžia įvertinti ir tai kokios temos yra vystomos pačiame tekste, būtent dėl to ir yra svarbu tinkamai pažymėti svarbiausias turinio vietas.

Turinio tipas

Svetainės turinys retai kada būna vieno tipo. Čia svarbus ne tik rašytinis tekstas, tačiau ir patys jo elementai: sąrašai, lentelės, paveikslėliai ir jų užrašai ir kt.

Tuo pačiu labai svarbu ir multimedijos – vaizdo ir garso įrašai, nuotraukų galerijos ir kiti informacijos šaltiniai kurie sudaro svetainės puslapio pagrindą.

Paieškos sistemos itin vertina plačiai išvystytą turinį, todėl jei mąstote apie turinio kūrimo planą, verta pagalvoti apie įvairesnių informacijos pateikimo būdų įtraukimą.
Puslapio naujumas

Kitas dalykas kuris labai svarbus yra puslapio naujumas arba aktualumas.

T.y. vertinamas turinio svarbumas šiai dienai. “Google” atstovai neretai mini, jog jų tikslas yra sukurti algoritmą galinti pateikti aktualiausią tai dienai informaciją vartotojui nesvarbu kokios temos informacijos jis ieškotų.

Būtų teisinga daryti prielaidą, jog šiomis dienomis nebeužtenka rašyti siaurai, reikia vystyti plačią temą, įtraukiant viską kas svarbiausia. Kartu žinoma, nuolat atlikti informacijos atnaujinimus pasirinktame puslapyje.

Istorinis vartotojų įsitraukimas

Galiausiai paieškos varikliai atsižvelgia ir į vartotojų įsitraukimo rodmenis – tiek to konkretaus puslapio, tiek visos svetainės apskritai. Nuo šių dalykų auga jūsų svetainės, tiksliau domeno, autoritetas.

Žmonių komentarai, vertinimai, atsiliepimai, paminėjimai socialinėse medijose – tik keletas indikatorių, jog jūsų svetainė yra aktyvi įtraukiant savo auditoriją. Tai vis daugiau svarbos įgaunantis faktorius

Pagrindinis paieškos sistemos tikslas

Pagrindinis paieškos variklio tikslas yra teikti kuo tikslesnius, aukštos kokybės rezultatus vartotojo pateiktai užklausai.

Kuomet vartotojas gauna sąrašą rezultatų į pateiktą užklausą (pvz. pirmas “Google” puslapis) ir paspaudžia ant pasirinkto varianto, paieškos variklis atsižvelgia ir į tai, kuris rezultatas spaudžiamas ir į tolimesnius atliekamus jo veiksmus.

Jei užėję į svetainę neradote tai ko ieškojote ir grįžote atgal į paiešką, tai signalas varikliui, jog ta svetainė neatitinka tos užklausos ir vartotojas nerado ieškomos informacijos. Analogiškai jei užėję į svetainę radote ko norėjote ir palikote paiešką, tai pozityvus signalas apie svetainę paieškos varikliui.

Tokiais būdais paieškos varikliai save nuolat tobulina ir netgi naudoja šiuos signalus svetainių reitingavimui ateityje. Šiuo principu veikia ne tik “Google”, tačiau tokios reikšmingos sistemos kaip Bing, Yahoo, Yandex ir t.t.

Kas įvyksta kai pateikiate užklausą?

Kuomet vartotojas pateikia savo užklausą varikliui, visi susijusiais laikomi puslapiai yra identifikuojami iš indekso ir algoritmo pagalba yra surikiuojami pagal aktualumą.

Kiekvienas paieškos variklis turi savo kiek kitokį algoritmą, todėl paieškos rezultatai kartais gali drastiškai skirtis.

Papildomi faktoriai kuriuos vertina paieškos varikliai

Lokacija - tam tikros užklausos yra glaudžiai susijusios su vietove kurioje yra vartotojas. Šiuo atveju tai bus svarbiausias faktorius į kurį atsižvelgs paieškos variklis. Pavyzdžiui įrašius frazę “Pizza near me” ar “Coffee near me” atitinkamai gausite rezultatus su artimiausiais picų restoranais ir vietas kur galite įsigyti kavos.

Vartotojo kalbos - jei įmanoma nustatyti, paieškos variklis taip pat atsižvelgs į jūsų kompiuterio kalbą. Pagal tai užklausos rezultatai taip pat gali skirtis.

Praeitus paieškos rezultatus – jūsų paieškos istorija taip pat atlieka tam tikrą vaidmenį parenkant paieškos rezultatus. Variklis vertina kokių dalykų jau ieškojote ir algoritmo pagalba bando nuspėti ko galbūt ieškosite toliau.

Įrenginys – kaip žinia, svetainių adaptacija mobilisiems telefonams yra vienas svarbiausių faktorių pagal kurios rankuojamos svetainės šiais laikais. Taigi, tai taip pat turės įtakos jūsų užklausų rezultatams.Svetainės kurios bus menkai optimizuotos ar neturės išmaniesiems įrenginiams pritaikytos puslapio versijos yra baudžiamos žemesnėmis pozicijomis, o kartais apskritai tampa labai sudėtinga konkuruoti su “draugiškomis” mobiliesiems svetainėmis.

Populiariausi paieškos varikliai


“Google” – vienareikšmis lyderis visame pasaulyje

Google paieškos sistema


Šios paieškos sistemos pristatyti nereikia. Pradėta dar 1996 metais, “Google” paieškos sistema šiandien, be jokios, abejonės yra pats svarbiausias variklis.

Kas labiausiai išpopuliarino “Google” sistemą?

Paprastai tariant, dalykas, kuris išpopuliarino “Google” labiausiai – tai jos paieškos rezultatų kokybė.

Kūrėjai Larry Page ir Sergey Brin nusprendė pritaikyti unikalų tam metui būdą paieškos rezultatams atrinkti – jie manė, jog svetainės, dažniausiai cituojamos kitų svetainių, gali būti laikomas kaip vertingos ir privalo būti pavaizduojamos kuo aukščiau paieškos rezultatuose.

Metai bėgo, sistemos algoritmas tobulėjo, atsirado ir begalės kitų faktorių kurie nulemia paieškos rezultatus. Dėl šios priežasties, platforma jau daug metų išlaiko pateikia tiksliausius ir kokybiškiausius rezultatus į mūsų užklausas.

Galima daryti prielaidą, jog būtent dėl nuolatinių tobulėjimų “Google” sugebėjo ne tik išlaikyti savo pozicijas, tačiau įsitvirtinti kaip visiškas industrijos milžinas. Šiuo metu sistema atsižvelgia ir į tokius dalykus svetainės svarbą socialiniuose tinkluose, turinio naujumas ir aktualumas, įeinančias nuorodos bei svetainės autoritetą.

Šis variklis – pačioje interneto viršūnėje, kurį nuo artimiausių konkurentų skiria daugiau nei 75% procentai. Kai ¾ rinkos yra tavo, akivaizdu, jog būsi absoliutus lyderis visų įrenginių – mobiliųjų, planšetinių ir stalinių kompiuterių rinkoje.

Akivaizdu, jog “Google” sulaukia daugiausiai užklausų ir vartotojų srauto nei bet kokia kita svetainė internete. Dėl šios priežasties “Google” kartu yra ir konkurencingiausias paieškos variklis iš visų. Tai itin aktualu tiems kas turi ar planuoja atidaryti internetinį verslą.

“Google” algoritmas. Į ką atsižvelgia sistema vertindama rezultatus?

Google algoritmas

Pasak paties “Google”, sistema atsižvelgia į šiuos pagrindinius dalykus:

Žodžių analizė

Paieškos sistema, visų pirma įsigilina į asmens paieškos prasmę. Tą jai padeda padaryti specialiai sukurtas kalbos modelis bandantis iššifruoti ko žmogus ieško ir kokius puslapius reikia pateikti iš “Google” indekso.

Kalbos modelis geba suprasti ir tokius dalykus kaip rašybos klaidos, žodžių sinonimai ir skirtingos žodžio reikšmės. Tai padeda kur kas labiau sustiprinti paieškų tikslumą.

Atitiktis

Kitas žingsnis, interneto puslapių ieškojimas pagal vartotojo užklausą. Algoritmas šiame etape ieško jūsų užklaustų terminų savo indekse, tam kad atrinkti atitinkamus internetinius puslapius. Juos atrinkus, analizuojama kaip dažnai ir kokiame kontekse tie terminai yra pavartoti (antraštės, subantraštės, pats tekstas).

Tikslus raktinis žodis ar frazė kurią jūs įvedėte į “Google” sistemą – ryškiausias signalas sistemai, jog puslapyje informacija yra susijusi su tai ko jūs ieškote. Jei ji kartojasi puslapyje ne vieną kartą, ją galima surasti antraštėse ar pavadinime, tai yra ženklas sistemai, jog informacija bus greičiausiai aktuali vartotojui.

Puslapių reitingavimas

Trečiajame etape “Google” algoritmas sureitinguoja visus rastus indekse puslapius.

Jei vartotojas pateikia užklausą kuri yra labai populiari, tikėtina, jog “Google” savo indekse suras labai daug puslapių turinčių tinkamos apie tai informacijos. Tam, kad pateikti tai aktualiausia – paieškos variklis pasitelkia specialų puslapio naudingumo algoritmą. Jo tikslas – surasti tuos puslapius, kurie vartotojui bus naudingiausi ir aktualiausi.

Šis algoritmas atsižvelgia į tokius dalykus kaip: turinio naujumas, paieškos frazės minėjimai, svetainės autoritetas. Ką reiškia autoritetas? tai svetainės reputacija arba sąsaja su kitomis tos temos svetainėmis.

Jeigu daug, jau “Google” sistemai žinomų svetainių savo puslapiuose turi nukreipiamąją nuorodą į tam tikrą puslapį, vadinasi jis yra aukštos kokybės ir autoritetingas. Pvz.: Blogo įrašai, socialinių tinklų įrašai apie maisto gamybą dalijasi nuorodą į maisto gamybos svetainę.

Tokiu būdu “Google” atrūšiuoja svetainės pagal eilės tvarką.

Rezultatų pateikimas

Ketvirtas žingsnis – “Google” atsižvelgia į svetainės visumą. Prioritetas yra teikiamas toms svetainėms kurios narplioja pasirinktą temą plačiu aspektu, t.y pateikia informaciją vartotojams apimančią ne vieną siaurą aspektą o pateikia daug susijusių dalykų.

Tęsiant tą patį pavyzdį, jei turime portalą apie receptus, ko gero jame vertėtų turinio apie skirtingas patiekalų rūšis ir tipus, įvairių šalių virtuves ir pan.

Tokiu būdu užtikrinamas stiprus turinys.

Kitas dalykas pagal kurį rūšiuojamos svetainės – vartotojo patirtis. “Google” itin vertina tai kuomet svetainė yra pritaikyta skirtingoms platformoms: mobiliesiems įrenginiams, planšetiniams ir staliniams kompiuteriams. Taip pat svetainės krovimo greitį, kas labai svarbu tiems kurie turi lėtą interneto jungtį.

Kitaip tariant, “Google” nori, jog svetainės būtų optimizuotos visiems, kas naudojasi “Google” paieška.

Prieš kiekvieną artėjantį paieškos algoritmą pakeitimą, “Google” visuomet pateikia oficialų pranešimą bei suteikia laiko savininkams susitvarkyti savo svetaines.

Atsižvelgimas į kontekstą

Galiausiai “Google” įvertina jus pačius, tiksliau, kontekstą kuriame jūs ieškote informacijos. Čia įvertinami tokie dalykai kaip jūsų lokacija, paieškų istorija ir jūsų paieškos nustatymai.

Tai daroma su tikslu jums pateikti tai kas jums yra aktualiausia būtent tuo metu.

Jei pateikiate užklausą maistas į namus, gausite skirtingus Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir t.t. Na, o kalbant apie paieškos nustatymus, “Google” leidžia atsirūšiuoti paiešką pagal kalbą, saugumą, naudoti išplėstinę paiešką ir kt.

“Google Ads” reklamos platforma

Kalbant apie “Google” paieškos variklį, verta paminėti ir “Google Ads” sistemą – reklaminių skelbimų platformą kurios pagalba įmonės siekia pritraukti daugiau lankytojų į savo svetainę. Jei Google iš jūsų pateiktos užklausos identifikuoja, jog ieškote tam tikrų prekių paslaugų, dideli šansai, jog pamatysite įmonių skelbimus siūlančius kažką panašaus.

Jie dažniausiai pateikiami iš karto virš pirmoje pozicijoje pagal natūralią paiešką esančios svetainės. Nors tai gali būti puikus būdas gauti žmonių susidomėjimo, dažniausiai tokios reklamos atsieina nemažai išlaidų, ypač jeigu kalba eina apie konkurencingiausias rinkas kaip draudimas, finansai ar teisė.

Lietuvoje tokio mąsto konkurencijos nėra, tačiau angliški raktažodžiai – “Attorney”, “Loans”, “Insurance” gali kainuoti net iki 50 JAV dol. už vieną paspaudimą.

“Google Ads” – puiki priemonė gauti daugiau lankytojų, tačiau efektyviausiai ji veiks kaip papildoma priemonė. Turint natūraliai aukštus reitingus skelbimų reikės nedaug, o kartais galima apsieiti ir apskritai be reklamų.

Visa ši sudėtinga sistema užtikrina, jog “Google” yra vienareikšmis lyderis paieškos sistemų rinkoje.

“Bing” – konkurencinga alternatyva iš “Microsoft”

Bing paieškos sistema


Nors ši Microsoft kurta platforma yra kur kas mažiau populiari nei “Google”, galima daryti argumentą, jog kai kuriais jį pralenkia milžinę ir atlieka savo darbą geriau.

Pastebima, jog Bing vaizdų paieškos sistema veikia puikiai, nesvarbu kokią naršyklę naudotumėte. Tuo tarpu “Google” vaizdų paieška, panašu optimizuota turint galvoje tik Chrome naršyklę.

Bing taip pat pasižymi kokybiška vaizdo įrašų paieškos sistema ir pateikia įvairesnius rezultatus įtraukiant ne tik youtube, tačiau ir kitas video talpinimo platformas.

Nors, žiūrint globaliu mastu, Bing yra antroje vietoje esanti paieškos sistema užimanti maždaug 5% rinkos. Tai – pakankamai sėkmingas Microsoft atsakas ilgalaikiam “Google” dominavimui. Na, tai akivaizdžiausia JAV ir D.Britanijos paieškų rinkoje, kur Bing yra atsakinga už maždaug 33 proc. Šių šalių vartotojų paieškų.

Bing algoritmas

Kalbant apie Bing paieškos algoritmą – jis kur kas paprastesnis nei “Google”. Daugiausiai dėmesio čia yra skiriama H1 ir H2 antraštėms, raktažodžiams tekste, meta informacijai ir “anchor” tekstams.

Tuo tarpu “Google” stebi ryšį tarp ir gali identifikuoti sąsajas tarp žodžių sakinyje, atpažinti sinonimus. Taigi, bent jau kol kas “Bing” platformai yra kiek lengviau svetainės turinį.

Dar vienas skirtumas – turinio naujumas. “Bing” kur kas labiau svetaines kurios yra senesnio amžiaus kaip autoritetingiausias, lyginant su “Google” kur prioritetas skiriamas turinio naujumui.

Bing Ads – pliusas reklamos ekspertams

Dar vienas pliusas marketingistams – nuolat tobulėjanti Bing Ads platforma. Dėl mažesnės konkurencijos čia neretai būna ir pigesnės raktažodžių kainos, o dirbusiems su “Google Ads” – išvis bus nesudėtinga priprasti prie pačios platformos funkcionalumo.

Nors platforma galbūt ir nėra tokia iš tobulinta kaip “Google Ads”, tai vistiek gali būti puiki priemonė norintiems konkuruoti būtent Bing platformoje. O “Microsoft”, tuo tarpu, žada dar labiau tobulinti šią platformą.

DuckDuckGo – ko gero saugiausias variantas internete

DuckDuckGo paieškos sistema


Galbūt kiek mažiau žinomas paieškos variklis – “DuckDuckGo”, tai ko gero saugiausias paieškos variklis iš visų.

Visų pirma ši platforma nerenka jokios informacijos apie jus. Tai reiškia, jog naršyti galite visiškai ramiai, nesirūpindami potencialiu duomenų kolekcionavimu reklamoms ir panašiai.

Žinoma, nors jūsų informacija nebus saugoma, nereiškia, jog reklamų nematysite apskritai. Iš “Bing” šaltinių atkeliaujančios reklamos – paieškos variklio pagrindinis paieškos variklio pajamų šaltinis.

Statistiniai duomenys byloja, jog DuckDuckGo atliekama apie 47 milijonai paieškų per dieną, o tai sudaro maždaug 0.5% rinkos.

DuckDuckGo algoritmas

Įdomu tai, jog DuckDuckGo neturi savo paieškos indekso (kaip pavyzdžiui Google ar Bing), tačiau sugeneruoja paieškos rezultatus remiantis įvairiais šaltiniais (kitais paieškos varikliais ar informacinėmis svetainėmis).

Žinoma, lyginus, kad ir su pačiu Google, tai gali būti įvardintas kaip didžiulis minusas, kadangi milžinė turi savo algoritmus, unikalų indeksą, todėl gali pateikti tiksliausius rezultatus internete.

Na, o DuckDuckGo išlieka alternatyva turinčia limituotą kiekį reklamų, didesnį saugumą ir kur kas paprastesnį dizainą.

Baidu – paieškos sistemų ”gigantas” iš Kinijos

Baidu paieškos sistema


Jei esate bent kiek girdėję apie virtualų pasaulį Azijoje, ko gero žinote “Baidu”.

Tai – paieškos variklis užimantis maždaug 75% Kinijos interneto rinkos. Nors egzistuoja ir alternatyvų, panašu, jog šis gigantas ir toliau dominuos čia artimiausiu metu.

Platforma buvo sukurta dar 2000 metais, o dabar joje vykdoma milijardai paieškų paieškų per mėnesį. Alexa svetainių populiarumo duomenimis, tai yra 4 populiariausia svetainė pasaulyje. Ir nors prie variklio jungtis galima visiems, jis pasiekiamas tik kinų kalba.

Baidu algoritmas

Norint rasti skirtumų tarp “Baidu” ir “Google”, būtina nerti giliau į algoritmus, nors svetainės yra iš esmės labai panašios.

Kadangi “Baidu” – kinų platforma, vienas jos privalumų yra tai, jog ji kur kas geriau nei “Google” išmano kinų kalbą bei vietinę kultūrą. Dėl šios priežasties, platforma gali būti ir žymiai geriau optimizuota vietinei rinkai.

Ši platforma – naudingiausia tiems kas nori rimtai orientuotis į Kiniją ir jos rinką, tačiau nusiteikę tai daryti rimtai. Turint omenyje šios šalies tradicijas ir kultūrą, čia reikės taikyti kitokias frazes, vaizdinius, galiausiai puikiai išmanyti kalbą.

Žinant šios valstybės politinę pusę, nenuostabu, jog čia pasitaiko ir labai daug cenzūros. Pavyzdžiui, jungiantis iš Kinijos sunku naudotis paveikslėlių paieška, negalima rasti už demokratiją pasisakančių svetainių. Taip pat, jau keli metai kaip šalyje yra užblokuoti tokie milžinai kaip “Wikipedia”, “Youtube”, “Amazon” ir kt. Į tai irgi verta atsižvelgti.

Taigi į pačia rinką “įlįsti” tikrai įmanoma, tačiau yra daug dalykų kuriuos verta apsvarstyti.

“Yandex” – populiariausias paieškų tiekėjas Rusijoje

Yandex paieškos sistema


“Yandex” – populiariausias paieškos variklis Rusijoje. Visai kaip “Baidu”, ši platforma daugiausiai dominuoja vietinės savo šalies rinkoje.

Yandex yra atsakinga už maždaug 65% Rusijoje atliekamų paieškų. Ji taip pat pakankamai populiari Ukrainoje, Turkijoje, Kazachstane bei Baltarusijoje.

Kalbant apskritai, Yandex patenka tarp 30 populiariausių svetainių pasaulyje bei turi Anglišką (Yandex.com) ir Rusišką (Yandex.ru) svetainės versijas.

1997 metais sukurta platforma turi ir įdomią savo pavadinimo kilmę, t.y iš angliško sakinio “Yet Another iNDEXer” (liet. Dar vienas indeksatorius) kas ir įvardija šio produkto paskirtį.

Yandex algoritmas

Nors lyginant su “Google” ar Bing, Yandex sulaukia kur kas mažiau auditorijos globaliai, paieškos variklis pasižymi kur kas mažesne konkurencija, o tai reiškia pigesnius reklaminius skelbimus bei paprastesnį optimizavimo procesą toms svetainėms, kurios domisi Rusijos rinka.

Žinoma, čia yra ir minusų. Dėl didelio Yandex teikiamo prioriteto geolokacijai, rankavimas kitų šalių gyventojams gali būti ir sudėtingesnis.

Pagrindiniai skirtumai tarp “Google” ir “Yandex” algoritmo

Regionalumas

Kaip žinia “Yandex” suteikia itin didelį prioritetą rezultatams pagal lokaciją. Nors vietinis SEO labai svarbus ir “Google” sistemoje, dauguma žmonių matys tokius rezultatus, nesvarbu iš kur jie yra. Su “Yandex” taip nėra.

Čia visos užklausos yra išskirstytos į nuo lokacijos priklausančias ir nepriklausančias. Tai reiškia, jog tam tikriems rezultatams yra pasitelkiamos vieno ar kito regiono svetainės ir skirtingose vietose bus matomi skirtingi rezultatai.

Vienas didžiausių pliusų tokio dėmesio regionui, tai jog čia kur kas lengviau reklamuotis vietiniam verslui ir konkuruoti užsienio kompanijomis. Tačiau net ir tarptautinės įmonės gali bandyti savo sėkmę – Yandex suteikia galimybę pateikti savo verslo informaciją indeksavimui, visai panašiai kaip “Google My Business” ar pan.

Ilgesnis indeksavimas

Kiek pastebi SEO specialistai, indeksavimas “Yandex” platformoje užtrunka kur kas ilgiau nei “Google”.

“Google” robotas nuolatos skenuoja ir nuskaito naują svetainių turinį. Atlikus rimtus pokyčius savo svetainei, išsamiai papildžius esamą ar publikavus naują tekstą, pozityvių pokyčių reitinguose jau galite tikėtis 24 valandų bėgyje.

Tuo tarpu “Yandex” rezultatai pasimato kur kas vėliau, atliekant pokyčius tiek išorinėje, tiek vidinėje svetainės pusėje. Kartais tai gali užtrukti savaites ar net mėnesius. Atliekant darbus – būtina tai įvertinti.

Vartotojų elgesys

Vienareikšmiškai svarbiausias faktorius, lemiantis svetainės pozicijas “Yandex” sistemoje. “Google” atstovai ne kartą yra teigę, jog itin įdėmiai žvelgia į vartotojų reakcijas į pateiktus rezultatus. Svetainės ant kurių spaudžiama dažniau, sulauks geresnio rankavimo.

Yandex platformoje vartotojai užima dar svarbesnę rolę ir lemia kur kas daugiau, nei tokie dalykai, kaip turimos nuorodos. Jei sugebate savo svetainėje kuo ilgiau išlaikyti klientą – galite tikėtis aukštesnių pozicijų nei konkurentai.

Dėl šios priežasties platformoje išplito nešvarios (black hat) SEO taktikos, kuriomis dirbtinai stengiamasi manipuliuoti vartotojų elgesiu, kartu paliekant daug netikrų komentarų.

Nors “Yandex” valdyba stipriną kovą prieš tokią manipuliaciją, pastaruoju metu toks elgesys vis dar tęsiasi.Na, o norint natūraliai sudominti klientus tokiu atveju reikia kurti aktualų turinį kuris paskatintų žmogų pasilikti ilgiau svetainėje, jį skaityti ar susisiekti su jūsų kompanija.

“Yahoo!” paieškos sistema – dar vienas svarbus žaidėjas rinkoje

Yahoo paieškos sistema


“Yahoo!” kompanija yra puikiai žinoma ne tik dėl savo paieškos sistemos, tačiau ir dėl nuo seno esančios naujienų srauto platformos bei itin populiaraus el pašto. 1994 metais įkurta įmonė greitai įsitvirtino ir paieškų sistemų tarpe ir dabar užima apie 2 procentus šios rinkos.

Originalus svetainės pavadinimas – “Jerry and David’s Guide to the World Wide Web” (liet. Džerio ir Deivido interneto gidas) buvo greitai pakeistas į Yahoo! Kas yra frazės “Yet Another Hierarchical Organized Oracle” (liet. Tik dar vienas hierarchiškai suorganizuotas orakulas) trumpinys.

Įdomus faktas, jog dar 1998 metais “Google” įkūrėjai norėjo parduoti savo platformą už 1 milijoną JAV dolerių, tačiau Yahoo atsisakė. Na, o visa kita jau yra istorija.

Dabar Yahoo savo paieškos sistemą remia rezultatais, gaunamais iš Bing, ir sėkmingai laikosi gretimai populiariausių svetainių top 10 (šiuo metu jie – 11).

“Yahoo!” algoritmas

Kaip žinia “Yahoo!” ir “Bing” – glaudžiai susijusios sistemos. Dar 2010 metais pradėtas “Yahoo” ir “Microsoft” bendradarbiavimas privedė prie to, jog “Yahoo!” adaptavo “Bing!” paieškos duomenų bazę, mainais į galimybę rodyti Yahoo reklamas “Bing” sistemoje.

Taigi, “Bing” ir “Yahoo!” paieškos algoritmas, iš esmės simetriškas. Čia labiausiai vertinamas vartotojų įsitraukimas, socialiniai signalai, turinio ir raktažodžių tankumas, vidinis bei išorinis svetainės optimizavimas.

“Bing Webmaster” siūlo tokias rekomendacijos norintiems konkuruoti Yahoo ir Bing

Tikslių raktažodžių naudojimas
Meta raktažodžių naudojimas
Socialiniai signalai – keliamas prioritetas svetainės susietoms su socialinių medijų paskyromis
Vertinamas domeno amžius
.gov, .edu ir .org – autoriteto signalai
Vertina vartotojų patirtį
Puikiai indeksuoja multimediją

Pabaigai

Aptarėme paieškos variklių pagrindus. Šių platformų tikslas – visuomet tobulėti ir teikti vartotojams tai ko jiems ieško. Nors “Google” – vienareikšmis lyderis, jo alternatyvos gali pasiūlyti kur kas geresnes galimybes optimizuoti svetainę tam tikram regionui ar pasiekti kitokią auditoriją.

Na o paprastiems vartotojams ko gero bus aktualūs tokie dalykai kaip įvairesnė informacija bei saugumas, kas taip pat įmanoma su kitokiais paieškos varikliais

Populiariausios informacijos paieškos internete sistemos:

http://ragaine.su.lt/mokomoji/interneta ... stemos.htm

Google - http://www.google.lt
Yahoo - http://www.yahoo.com
Altavista - http://www.altavista.com

Lietuvoje informacijos galite ieškoti:

http://www.online.lt
https://seklys.lt/#_index/

Interneto paieškos sistemos leidžia vartotojui ieškoti reikalingos informacijos pagal jo paties įvestus pagrindinius žodžius (raktus), apibūdinančius jį dominančią sritį.

Tokių paieškos sistemų yra daug, jos skiriasi savo sudėtingumu, paieškos organizavimo principais. Populiariausios sistemos yra Google, Yahoo, AltaVista, Netsprint, LithuaniaONLine.

8 paieškos sistemos, kurios gali būti net ir geresnės nei „Google“

http://www.technologijos.lt/n/technolog ... nei-Google

2019-04-01

1. DuckDuckGo

https://duckduckgo.com

Kas tai?

„DuckDuckGo“ yra gana gerai žinomas atviro kodo paieškos variklis. Serveriai yra JAV. Be įprastinio darbo, paieškos sistema naudoja kitų šaltinių rezultatus: „Yahoo“, „Bing“, „Wikipedia“.

Kuo ji geresnė

„DuckDuckGo“ pristato save kaip paiešką su maksimaliu privatumu ir konfidencialumu. Sistema nerenka jokių duomenų apie vartotoją, nesaugo žurnalų (nėra paieškos istorijos), slapukų naudojimas yra maksimaliai sumažintas.

„DuckDuckGo“ nerenka ir neperduoda naudotojų asmeninės informacijos. Tai yra mūsų privatumo politika.

Gabriel Weinberg, DuckDuckGo įkūrėjas

Kodėl jums ji reikalinga

Visos pagrindinės paieškos sistemos bando individualizuoti paieškos rezultatus pagal duomenis, kurie atitinka asmenį, esantį prieš monitorių. Šis fenomenas vadinamas „filtro burbulas“: vartotojas mato tik tuos rezultatus, kurie atitinka jo pageidavimus, arba tuos rezultatus, kuriuos sistema atrenka kaip tinkamus vartotojui.

„DuckDuckGo“ sukuria objektyvų vaizdą, kuris nepriklauso nuo jūsų ankstesnės veiklos internete, ir pašalina „Google“ teminę reklamą. Naudojant „DuckDuckGo“, lengva ieškoti informacijos užsienio kalbomis.

2. not Evil

Kas tai?

„not Evil“ yra „Tor“ anoniminio tinklo paieškos sistema. Norint naudoti šią paiešką, turite eiti į šį tinklą, paleidę specializuotą naršyklę.

„not Evil“ nėra vienintelis tokio pobūdžio paieškos variklis. Yra „LOOK“ (ieškoti pagal nutylėjimą „Tor“ naršyklėje) arba „TORCH“ (viena iš seniausių „Tor“ tinklo paieškos sistemų) ir kt. Mes apsistojome ties „not Evil“ dėl vienareikšmiškos užuominos „Google“ (pakanka pažiūrėti į pradžios puslapį)sistemoje.

Kuo ji geresnė

Paieškas vykdo ten, kur „Google“ ir kitoms paieškos sistemoms priėjimas yra iš esmės uždarytas.

Kodėl ji jums reikalinga

„Tor“ tinkle yra daug išteklių, kurių negalima rasti įstatymų besilaikančiame internete. Ir jų skaičius augs, nes griežtėja valdžios institucijų kontrolė dėl tinklo turinio. „Tor“ - tai savotiškas tinklas su savo socialiniais tinklais, „torrent trackers“, žiniasklaida, prekybos platformomis, dienoraščiais, bibliotekomis ir pan.

3. YaCy

https://yacy.net/en/index.html

Kas tai?

„YaCy“ yra decentralizuota paieškos sistema, veikianti pagal P2P tinklų principą. Kiekvienas kompiuteris, kuriame įdiegtas pagrindinis programinės įrangos modulis, internetą nuskaito savarankiškai, t.y. jis yra paieškos roboto analogas. Gauti rezultatai surenkami bendroje duomenų bazėje, kurią naudoja visi „YaCy“ nariai.

Kuo ji geresnė

Sunku pasakyti, ar tai geriau ar blogiau, nes „YaCy“ turi visiškai kitokį priėjimą prie paieškos organizavimo. „YaCy“ gali vykdyti paieškas plačiajame žiniatinklyje ir neįtrauktuose viešo naudojimosi tinkluose. Rezultatai renkami iš kitų kompiuterių, o ne centrinio kanalo, dėl to neįmanoma rezultatų cenzūra.

Kodėl ji jums reikalinga

Jei esate atviro kodo programinės įrangos ir laisvo interneto šalininkas, tada „YaCy“ yra jūsų pasirinkimas. „YaCy“ taip pat galima naudoti norint organizuoti paiešką korporaciniame ar kitame autonominiame tinkle. Ir nors „YaCy“ nėra labai naudinga kasdieniame gyvenime, tačiau tai yra puiki alternatyva „Google“ paieškos proceso atžvilgiu.

4. Pipl

https://pipl.com/

Kas tai?

„Pipl“ - sistema, skirta ieškoti informacijos apie konkretų asmenį.

Kuo ji geresnė

„Pipl“ autoriai teigia, kad jų specializuoti algoritmai yra paieškomi efektyviau nei įprasti paieškos varikliai. Visų pirma prioritetiniai informacijos šaltiniai yra socialinių tinklų profiliai, komentarai, dalyvių sąrašai ir įvairios duomenų bazės, kuriose skelbiama informacija apie žmones, pavyzdžiui, teismo sprendimų bazė. „Pipl“ lyderystę šioje srityje patvirtina „Lifehacker.com“, „TechCrunch“ ir kiti leidiniai.

Kodėl ji jums reikalinga

Jei jums reikia rasti informacijos apie asmenį, gyvenantį JAV, „Pipl“ bus daug efektyvesnė už „Google“.

5. FindSounds

http://findsounds.com/

Kas tai?

„FindSounds“ yra dar viena specializuota paieškos sistema. Ji atviruose šaltiniuose ieško įvairių garsų: gamta, automobiliai, žmonės ir pan.

Kuo ji geresnė

Tai tik garsų paieška ir nieko daugiau. Nustatymuose galite pasirinkti norimą formatą ir garso kokybę. Visus rastus garsus galite atsisiųsti. Yra paieška pagal pavyzdį.

Kodėl ji jums reikalinga

Jei jums reikia greitai surasti šūvio garsą, kovotojo smūgius ar Homerio Simpsono šauksmą, ši paslauga kaip tik jums. Pasirinkimo spektras anglų kalba yra platus. Jeigu rimtai, specializuota tarnyba apima specializuotą auditoriją. Galbūt ir jums jos prireiks?

6. Wolfram | Alfa

https://www.wolframalpha.com/

Kas tai?

Wolfram | Alpha - skaičiavimo paieškos sistema. Vietoj nuorodų į straipsnius, kuriuose yra raktiniai žodžiai, ji pateikia atsakymą į vartotojo užklausą. Pavyzdžiui, jei paieškos formoje anglų kalba įvedate „palyginti Niujorko ir San Francisko gyventojų skaičių“, „Wolfram | Alpha“ iš karto parodys lenteles ir grafikus su palyginimu.

Kuo ji geresnė

Ši paslauga geriausiai tinka ieškant faktų ir tuomet, kai reikia apskaičiuoti duomenis. „Wolfram | Alpha“ kaupia ir sistemina internete prieinamas žinias iš įvairių sričių, įskaitant mokslą, kultūrą ir pramogas. Jei šioje duomenų bazėje yra paruoštas atsakymas į paieškos užklausą, sistema jį parodo, jei ne - ji apskaičiuoja ir parodo rezultatą. Šiuo atveju vartotojas mato tik būtiną informaciją ir nieko papildomo.

Kodėl ji jums

reikalinga Pavyzdžiui, jei esate studentas, analitikas, žurnalistas ar tyrėjas, galite naudoti „Wolfram | Alpha“ ir tokiu būdu surasti bei apskaičiuoti su jūsų veikla susijusius duomenis. Paslauga supranta ne visas užklausas, bet nuolat tobulėja ir tampa protingesnė.

7. Dogpile

https://www.dogpile.com/

Kas tai?

„Dogpile“ rodo bendrą „Google“, „Yahoo“ ir kitų populiarių sistemų paieškos rezultatų sąrašą.

Kuo ji geresnė

Pirma, „Dogpile“ rodo mažiau reklamos. Antra, paslauga naudoja specialų algoritmą, kad surastų ir parodytų geriausius rezultatus iš skirtingų paieškos sistemų. Pasak „Dogpile“ kūrėjų, jų sistemos suformuoja visapusiškiausią paiešką visame internete.

Kodėl ji jums reikalinga

Jei nerandate informacijos „Google“ ar kitoje standartinėje paieškos sistemoje, ieškokite jos keliose paieškos sistemose vienu metu, naudodami „Dogpile“.

8. BoardReader

http://boardreader.com/

Kas tai?

„BoardReader“ yra forumų, klausimų ir atsakymų bei kitų bendruomenių paieškos sistema.

Kuo ji geresnė

Ši paslauga leidžia susiaurinti paieškos lauką iki socialinių svetainių. Dėka specialių filtrų galite greitai rasti paskelbtus įrašus ir komentarus, kurie atitinka jūsų kriterijus: kalbą, paskelbimo datą ir svetainės pavadinimą.

Kodėl ji jums reikalinga

„BoardReader“ gali būti naudinga žiniasklaidos specialistams, kurie domisi masinės auditorijos nuomone tam tikrais klausimais ar temomis.

„Būti geresniu“ šio straipsnio kontekste nereiškia „būti geriausiu“. Taip, daugeliu aspektų, mūsų herojai toli nuo „Google“ (netgi iki „Bing“ jiems toli). Tačiau kiekviena iš šių paslaugų suteikia vartotojui tai, ko paieškos priemonių gigantai negali pasiūlyti.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 1 pranešimas ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007