Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 04 Geg 2024 04:20

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 2 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 13 Sau 2010 15:56 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27131
Miestas: Ignalina

Vytautas Radžvilas: Šliaužiantis totalitarizmas


http://www.balsas.lt/naujiena/369808/v- ... litarizmas

2010.01.13 13:25

     Sąjūdžio pastangomis atkūrus nepriklausomą Lietuvos valstybę tikėtasi, kad ji taps demokratine ir laisva šalimi. Priklausomybė civilizuotų ir demokratiškų Vakarų šalių bendrijai turėjo tapti papildoma garantija, jog mūsų šalies piliečiams niekada nebeteks patirti ne tik totalitarinio valdymo baisumų, bet net ir menkiausių jo apraiškų. Atrodė, kad Lietuvoje bus tvirtai ginamos žmogaus ir piliečio teisės, o ypač – Konstitucijoje įtvirtinta sąžinės, minties ir žodžio laisvė.

     Šios viltys neišsipildė. Į Lietuvos visuomeninį ir valstybinį gyvenimą sugrįžta ir stiprėja politinė ir ideologinė prievarta. Ji įgyja naujos totalitarinio valdymo formos bruožų. Tokio valdymo požymių gausėja, jie darosi vis akivaizdesni. Lengviausiai ir greičiausiai juos atpažįsta sovietinio komunistinio totalitarizmo sąlygomis gyvenę Lietuvos žmonės.

     Šalyje vis atviriau reiškiasi vadinamosios „pažangios jėgos“ – negausios, bet agresyvios visuomenės grupelės, kurios, pretenzingai pasiskelbusios „vakarietiškos civilizacijos“ skleidėjomis, mėgina prievarta primesti savo ideologiją, vertybes ir gyvenimo sampratą tautos daugumai. Kaip ir sovietmečiu, pagrindiniais šių „pažangiųjų jėgų“ puolimo taikiniais tapo krikščioniškoji – pirmiausia Katalikų -- religija ir tautinės kultūra.

     Krikščionybė yra religinis, metafizinis ir moralinis Europos ir Lietuvos civilizacinio tapatumo pagrindas. Mūsų protėvių kurta, puoselėta, saugota ir mums perduota kultūros tradicija ir istorinė atmintis buvo ir yra kitas nepakeičiamas tautos savasties bei tapatumo šaltinis. Krikščioniškoji religija ir tautinė kultūra -- šios dvi mūsų tautos gyvastingumo versmės, padėjo ne tik ištverti okupacijos jungą, bet ir dar kartą pakilti į laisvės kovą, leidusią atkurti savo nepriklausomą valstybę. Būdamos mūsų savasties ir dvasinės stiprybės šaltiniai, jos visada trukdė tiems, kurie atvirai arba slapčia puoselėjo planus sunaikinti lietuvių tautą ir valstybę. „Lietuva be lietuvių“ – tokia buvo mūsų tautą ir šalį kraštą pavergusio komunistinio „internacionalistinio“ totalitarinio režimo vizija ir galutinis tikslas.

     Nepriklausomos Lietuvos „pažangiųjų jėgų“ tikslas tebėra tas pats.
Skirtumas nuo sovietmečio yra tik tas, kad ankstesniuosius „saulės nešėjus“ iš Rytų pakeitė apsišaukėliai „Vakarų civilizacijos“ vėliavnešiai, ne garsiai skelbiantys komunistinio internacionalizmo šūkius, bet sumaniai skleidžiantys antitautines ir antivalstybines liberalistinio kosmopolitizmo nuostatas.

     Krikščioniškumas ir tautiškumas – šie du atraminiai tautos egzistavimo stulpai – nepriklausomoje Lietuvoje kartais griaunami net su didesniu įkarščiu negu sovietinės okupacijos laikais. Ciniškas ir net chamiškas tyčiojimasis iš paprasčiausio sveiko proto, laiko patikrintų krikščioniškos moralės normų, tautinės kultūros tradicijų ir patriotinių nuostatų šalyje tapo įprastu reiškiniu.  

     Dangstydamiesi skambiais „demokratijos“, „laisvės“, „lygybės“, „tolerancijos“ šūkiais liberalistinio totalitarizmo diegėjai sparčiai grąžina tautą ir šalį į ideologinės bei politinės priespaudos laikus. Vis atviriau ir įžūliau viešojoje erdvėje puolami savarankiškai, laisvai ir kritiškai mąstantys ir kalbantys žmonės. Tikintiems krikščionims ar krikščionybės civilizacinį bei kultūrinį vaidmenį pripažįstantiems ir gerbiantiems asmenims uoliai klijuojamos iš sovietmečio ateizmo arsenalo pasiskolintos „klerikalų“ „tamsybininkų“, „pažangos priešų“ etiketės. Tiesa, „pažangiųjų jėgų“ žodynas ir ideologinių etikečių arsenalas šiek tiek pasikeitė ir praturtėjo. Krikščioniškomis gyvenimo ir žmonių santykių sampratomis besivadovaujantys, tautiškai susipratę ir patriotiškai mąstantys žmonės vadinami jau nebe „reakcionieriais“, „retrogradais“, „buržuaziniais nacionalistais“ ar „fašistais“. Šiandien jie tapo „homofobais“, „rasistais“, „ksenofobais“, „laisvės ir lygybės“ priešais.

     Siekiant moraliai ir psichologiškai palaužti ir įbauginti visuomenę nesibodima nešvariausių priemonių. Prievarta diegiant didžiajai tautos daliai svetimas ir nepriimtinas pasaulėžiūrines, ideologines ir vertybines nuostatas bei tariamai „pažangų“ gyvenimo būdą vykdomos ideologinio indoktrinavimo --  propagandos, kitaip manančiųjų smerkimo ir „smegenų plovimo“ – masinės kampanijos. Bandant nutildyti piliečius, išdrįstančius daiktus vadinti tikraisiais vardais, vis dažniau griebiamasi atviro melo ir šmeižto. Atgyja sovietmečiu klestėjusi šlykšti kitaminčių įskundinėjimo praktika. Kaip rodo kitų šalių patirtis, šitaip pamažu ir kryptingai kuriamos, o galiausiai ir atsiranda politinės ir teisines prielaidos pradėti net baudžiamąjį „neteisingai“ mąstančių piliečių persekiojimą priimant teisinę atsakomybę už vadinamuosius „neapykantos nusikaltimus“ numatančius įstatymus. Tokie įstatymai jau veikia kai kuriose „pažangiausiose“ Vakarų šalyse ir yra tapę veiksmingu įrankiu persekioti kitaminčius ir gniaužti minties bei žodžio laisvę. Lietuvoje taip pat norima ir mėginama eiti šiuo pavojingu demokratijos ir minties bei žodžio laisvės ribojimo ir gniaužimo keliu.

     Didelė mūsų tautos dalis, ypač jaunoji karta, kol kas neįžvelgia dabar jau „vakarietiškumu“ besidangstančio kitokio – „švelniojo“ – liberalistinio totalitarizmo tikrojo veido. Nors jis taip pat pavergia žmones ir tautas, tačiau daro tai kur kas subtilesniais būdais ir paslėptomis formomis.

     Skiriamasis šio šliaužiančio totalitarizmo bruožas – paslėptas dvilypumas. Viešai skelbiami „laisvės“ ir „tolerancijos“ principai. Tačiau šie principai virsta niekinėmis ir tuščiomis deklaracijomis visose gyvenimo srityse slapčia įtvirtinant griežtus liberalistinio „politkorektiškumo“ standartus. Jų pažeidimas laikomas asmens nelojalumo „pažangioms idėjoms“ požymiu bei įrodymu ir tampa akstinu pradėti moraliai ir psichologiškai „apdoroti“ ir „atvesti į protą“ kiekvieną žmogų, išdrįstantį suabejoti ideologinėmis liberalistinio totalitarizmo dogmomis, juo labiau – viešai jas kritikuoti.

     Toks „švelnus“ ir „civilizuotas“ totalitarizmas kai kuriais atžvilgiais net pavojingesnis už Lietuvoje egzistavusį komunistinį totalitarizmą. Teoriškai skelbiami „tolerancijos“ ir individo „laisvės“ šūkiai puikiai slepia „politkorektiškumu“ dangstomą tam pačiam individui nuolatos taikomą ideologinę ir politinę prievartą. Todėl tokios stiprėjančios prievartos keliama grėsmė didžiulėmis pastangomis ir aukomis susigrąžintai Nepriklausomybei, pilietinei ir politinei laisvei mūsų šalyje dar nėra deramai suvokiama ir įvertinama.

     Tęsdamas ir plėtodamas komunistinio totalitarizmo vykdytą „naujo žmogaus“ kūrimo eksperimentą liberalistinis totalitarizmas taip pat siekia „perdirbti“ žmogų ir pakeisti jo prigimtį.

     Jį diegiančių „pažangiųjų jėgų“ tikslas yra sukurti „naująjį europietį“ – istorinę ir kultūrinę atmintį praradusį, tautinės savimonės ir savigarbos neturintį kosmopolitišką klajūną ir vartotoją. Toks „europietis“ būtų ir naujos rūšies „mankurtas“ -- liūdnai pagarsėjusio homo sovieticus antrininkas ir pakaitalas. Jis turėtų užimti ištautinto ir bešaknio perėjūno – beveidžiu „sovietinės liaudies atstovu“ paversto komunistinio „internacionalisto“ vietą.

    Įgyvendinus „pažangiųjų jėgų“ vykdomą ideologinę ir politinę „naujo žmogaus“ kūrimo programą tauta būtų paversta lengvai manipuliuojamų „mankurtų“ mase. Ji taptų medžiaga vis naujiems ir kaskart radikalesniems „pažangiųjų jėgų“ sumanytiems ir vykdomiems socialinės inžinerijos eksperimentams.

     Šliaužiantis liberalistinis totalitarizmas kelia grėsmę kiekvieno Lietuvos žmogaus ir visos tautos laisvei. Jo šešėlis pakibo ir virš visos Europos Sąjungos.

     Išsaugoti savo laisvę Europa pajėgs tik tuo atveju, jeigu sugrįš prie savo dvasinių ištakų ir apgins du tūkstantmečius puoselėtus ir saugotus jos tapatumo pagrindus – savo krikščionišką paveldą ir tautinių kultūrų tradicijas, žmogaus orumo ir pilietinės laisvės idealus.  

     Randasi ženklų, kad žemyno tautos pradeda suvokti augantį „švelniojo“ totalitarizmo pavojų ir yra pasiryžusios ginti savo laisvę.

     Ar Lietuva liks šios kovos nuošalyje ir bus pamažu uždusinta šio totalitarizmo glėbyje, ar  jos piliečiai tars „ne“ jo apraiškoms, parodys jau netolima ateitis.

     Vienoks ar kitoks apsisprendimas savaime taps atsakymu, ar iš tiesų vertiname ir norime išsaugoti taip sunkiai atgautą laisvę.

nepriklausomybe.lt

Komentarai balsas.lt
http://www.balsas.lt/komentarai/369808/ ... litarizmas

Algirdas
2010-01-13 14:23:23


    Pritariu autoriui, tą reiškinį matau, reikia jam priešintis, informuoti ir šviesti tautą, bet abejoju ar žmonės gerai suvokia šį pavojų. Žiniasklaida irgi daugiau linksta tautą mankurtinti t.y. durninti. Panašu, kad Delfi jau tampa jų (naujųjų pasaulio valdovų) propagandiniu centru arba vienu iš tokių centrų.

Zeppelinus
2010-01-13 14:27:23


    Labai taiklus gerb.V.Radžvilo straipsnis. Dėkui jam už jį.

    Panašu, kad vis daugiau mūsų viešųjų intelektualų pradeda atsibusti iš letargo. Ne vien Donskio strapsniais Lietuva gyva.
__________________________
zeppelinus.livejournal.com

2010-01-13 14:48:24


    Liberalistinį totalitarizmą išpazįsta vadinamieji tolerastai - Lietuvoje Pavilionienė ir „Žmogaus„teisių“ institutas“, bei kiti panašaus plauko „gynėjai“.

    Kad jų jėga yra milžiniška, galima spręsti iš to fakto, kad lietuvė savanorė negrę pavadinusi negre ilgam sėdo už grotų, o tautinio jaunimo eisena buvo išvadinta „skinhedų eitynėmis“ ir jie teisiškai persekiojami iki šiol.

Žygeivis
2010-01-13 15:07:53


    Kosmopolitai - įvairaus plauko - iš tikro siekia sunaikinti visas ar bent jau daugumą tautų, nes jiems reikalinga vienalytė, paklusni, viena "internacionaline" kalba kalbanti "rabsila", o ne tautos, pačios kuriančios ir tvarkančios savo valstybes ir neleidžiančios išgrobti savo resursus.

    Kaip tik tokie procesai vyksta ir Lietuvoje, ir kitose prakeiktojo Jievrosojuzo, pakeitusio Sovietų Sojuzą, valstybėse. Ne be reikalo "Maksimos" savininkai taip stengėsi, kad tik įvyktų tas "įstojimas" į Jievrosojuzą.

    Juk kuo daugiau "rabsilos" - "darbo jėgos" išvažiuos iš Lietuvos, tuo jiems geriau, jų pelnai tik išaugs, o Lietuvoje mažiau liks jaunimo, kuris galėtų nuversti šitų persidažiusių komunistinių vagių valdžią.

Joachimas
2010-01-14 22:57:58


    Labai gaila, bet dauguma šiuolaikinių, postsovietinės epochos lietuvių inteligentų, tame tarpe ir p. V.Radžvilas, mąsto pagoniškai, panašiai, kaip koks kunigaikštukas Zebedinas kažkur paupy netikėtai susitikęs šv. Brunoną Bonifacą ir savo kirviu nuritinęs nuo pečių jam galvą.

    Nes aplink tik priešai, kitokie nei mes irgi priešai, kurių mes nepažįstame taip pat yra priešai, kurių nesuprantame - priešai, kurie atėję iš toli ir kitaip atrodo - priešai, priešai komunistai, priešai liberalai, priešai konservatoriai, priešai socialistai, baisu rusų, lenkų, baisu čigonų, baisu žydų, baisu arabų...etc.

    Tokiu mąstymu ir tokiu būdu smegenyse auginamas kažkoks pseudolietuvybės stabas ar vėžys, kažkokia pūlinga votis, kuriai visi grasina ir kuriai visų reikia bijoti, nes ji tuoj tuoj sprogs...

    Atleiskit p. Radžvilai, bet jei lietuvis Vytautas taip būtų mąstęs ir tiek bijojęs - jis ne tik triskart nebūtų išdrįsęs bėgt globos pas priešus kryžiuočius, bet ir kartą, jei taip baimės būtų buvęs sukaustytas Jogaila - jis niekad nebūtų išdrįsęs slapta tartis su kryžiuočiais prieš dėdę, o vėliau - išlįsti iš lietuviškų girių ir tapti Lenkų karalium Krokuvoj.

    Jei taip būtų mąstęs ir tiek bijojęs Antanas Smetona - mes ir šiandien dar būtume tik Rusijos ar Lenkijos pavaldiniai be savo valstybės ir be sostinės Vilniaus. Tauta jau nebebijo, nebebijok ir tu Vytautai.

Žygeivis
2010-01-14 23:09:57


    Labai paprastas klausimas (ypač visokiems Joachimams):

    Kokia, jūsų nuomone, yra Lietuvių Tautos Valstybės - Lietuvos - kaip Nepriklausomos Valstybės - esminė paskirtis?

    Ir apskritai, ar, jūsų nuomone, vis dar reikia išsaugoti Nepriklausomą Lietuvos Valstybę?

    Nes iš p. Joachimo "rašinio" seka akivaizdi išvada, jog tokia valstybė jau nereikalinga - bent jau jam. Juk yra didžiulis, vieningas ir vientisas Jievrosojuzas, kurio tikrieji valdovai "pagoniškai nemąsto" ir jokių priešų nebeturi - juk artimai draugauja ir su Rusija, ir su Kinija, tik va JAV šiek tiek nemėgsta...

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Paskutinį kartą redagavo Žygeivis 04 Rgp 2011 16:04. Iš viso redaguota 5 kartus.

Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 13 Sau 2010 16:34 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27131
Miestas: Ignalina

S. Tamkevičius: lietuvius galėtų suvienyti Vytis ir Rūpintojėlis


http://www.balsas.lt/naujiena/369770/s- ... pintojelis

2010.01.13 11:33

     Prisiminęs žmonių maldas ir savo aukotas mišias 1991-ųjų sausį prie atdaro dabartinių Seimo rūmų lango, Kauno arkivyskupas metropolitas Sigitas Tamkevičius sakė, kad tomis dienomis stovėti prie tuometinės Aukščiausiosios Tarybos rūmų ir Televizijos bokšto reikėjo drąsos, ir maldos parama buvo neįkainojama.

    "Jeigu nebūtų buvę tų besimeldžiančių žmonių, šiais metais nežinia ar mes kalbėtume apie Lietuvos Nepriklausomybės 20-ties metų jubiliejų", - teigė arkivyskupas iškilmingame Seimo posėdyje, skirtame Laisvės gynėjų dienai paminėti.

    "Šiandien lietuviai kitokie, nei prieš devyniolika metų. Vieni jaučiasi drąsesni ir saugesni nei anuometinės blokados mėnesiais, kiti - pikti ir nusivylę. Nelengva išrašyti receptą, ko reikia, kad dabarties išbandymų akivaizdoje būtume ištvermingi, drąsūs ir viltingi? Kas galėtų suvienyti Lietuvos žmones ir tarsi magnetas trauktų prie tėvų žemės visus, norinčius šiandien išsivaikščioti?", - klausė arkivyskupas.

    "Lietuviui visuomet buvo labai svarbus Vyties simbolis. Jis primindavo kovas už laisvę, kai istorijos audros grasino mus pražudyti. Primindavo ne tik Žalgirį, bet ir aštuonioliktųjų metų savanorius, ir pokario partizanus, ir Sausio 13-osios gynėjus. Tačiau mes girdime: "Pasidėkite jūs sau Vytį,- mes krauname lagaminus ir važiuojame laimės ieškoti svetur".

     Sausio 13 - oji primena, kad šalia Vyčio turi būti kitas lietuviškai sąmonei artimas simbolis - Rūpintojėlis. (...) Jeigu lietuvio sąmonėje šalia Vyties nebūtų stovėjęs Rūpintojėlis, tikriausiai nebūtų buvę knygnešių, nepriklausomybės savanorių, partizanų, Sausio 13-osios gynėjų. Juos palaikė tikėjimas, kad Dievas be kokiuose išmėginimuose neapleis Lietuvos. Su šiuo tikėjimu žmonės stovėjo visose mūsų laisvės kovose, pakėlė dideles negandas ir nenusivylė. Labai liūdna, kai mūsų dienomis šis brangus simbolis, kaip ir kiti sakralūs ženklai, kartais negerbiami, net išniekinami. Kas Lietuvoje galėtų apginti šiuos šventus ženklus?" - teigė S. Tamkevičius.

    "Sausio 13 - oji mums visada primins, kad juodžiausiomis Lietuvai valandomis stovėjo laisvės sargyboje žmonės, kurie tikėjo į Dievą ir mokėjo melstis. O gal, būdami Europos Sąjungoje, šitai užmiršime? (...)

    Aš lenkiuosi prieš kiekvieną lietuvį, ypač valdžios vyrą ir moterį, kurie turi drąsos nesilankstyti pagal vėjo kryptis iš Rytų ar Vakarų, kurie išlaiko pagarbą mūsų tautos simboliams ir puoselėja vertybes, be kurių mes uždustume, sunyktume, išsivaikščiotume", - sakė arkivyskupas S. Tamkevičius, raginęs išrinktuosius tautos vyrus ir moteris gelbėti Lietuvos kaimą, ypač jaunimą, kad jis nepaskęstų alkoholyje.

ELTA

Komentarai balsas.lt
http://www.balsas.lt/komentarai/369770/ ... pintojelis

Žygeivis
2010-01-13 15:28:19


Visapusiškai pritariu:

     "Aš lenkiuosi prieš kiekvieną lietuvį, ypač valdžios vyrą ir moterį, kurie turi drąsos nesilankstyti pagal vėjo kryptis iš Rytų ar Vakarų, kurie išlaiko pagarbą mūsų tautos simboliams ir puoselėja vertybes, be kurių mes uždustume, sunyktume, išsivaikščiotume", - sakė arkivyskupas S. Tamkevičius.

Bėda tik, kad valdžioje pastaruosius 20 metų sėdi persidažę komuniagos, kagėbistai ir vagys, kurie kaip tik ir siekia bet kokiu būdu sunaikinti laisvą Lietuvių Tautą ir Nepriklausomą Lietuvių Tautos Valstybę, o visų pirma tautiškumą - lietuvybę.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 2 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 18 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007