Pagrindinis diskusijų puslapis

Nacionalistas - Tautininkas - Patriotas - Žygeivis - Laisvės karys (Kalba - Istorija - Tauta - Valstybė)

"Diskusijų forumas" ir "Enciklopedija" (elektroninė virtuali duomenų bazė)
Pagrindinis diskusijų puslapis
Dabar yra 02 Geg 2024 02:26

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 5 pranešimai(ų) ] 
Autorius Žinutė
StandartinėParašytas: 04 Gru 2007 16:32 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina

M.Vidūnaitė. Demokratijos pabaiga?


Morta Vidūnaitė, Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto dėstytoja, ELTA
2007 gruodžio mėn. 4 d.

     JAV politologas Francis Fukuyama 1989 metais paskelbtoje esė "Istorijos pabaiga?" istorijos pabaigą siejo su ideologine liberaliosios demokratijos pergale visame pasaulyje. Kelerius metus nerimo politikų ir politologų įvairiuose planetos kampeliuose šūkčiojimai, kad iš tiesų žlugus sovietinei imperijai ir visoje Vidurio ir Rytų Europoje susikūrus daugybei naujų demokratijų, įvyko liberaliosios demokratijos pergalė prieš sovietinį  komunizmą. Ir atėjo Istorijos Pabaiga.

     Tačiau ilgainiui F. Fukujama istorijos pabaigos idėja buvo sukritikuota, ypač po to, kai pasigirdo, kad žymusis straipsnis buvo parašytas JAV vyriausybės užsakymu.

     1993 m. kitas JAV politologas Samuelis Hantingtonas paskelbė ne mažesnio dėmesio susilaukusį straipsnį "Civilizacijų susidūrimas"...

     Liberalioji demokratija pirmiausia yra laisvi rinkimai ir žmogaus teisės. Šiandien tarptautinio terorizmo pagrindu žmogaus teisės varžomos ir Niujorke, ir Vilniuje, o į rinkimus vaikšto vis mažiau lietuvių ir kitų europiečių. Gal todėl reikia pradėti kalbėti apie liberaliosios demokratijos pabaigą? Tiek Lietuvoje, tiek ir visame pasaulyje?

     Lietuvoje į neseniai vykusius rinkimus į laisvą Seimo nario vietą Alytuje atėjo vos pora dešimčių rinkėjų. Tikėtina, kad į artėjančius Seimo rinkimus jų ateis taip pat nedaug. Nebent prispirs ekonominė krizė ir su ja susijusių radikalių pokyčių viltis.

      Liberalioji demokratija išgyvena ne pačius geriausius laikus ir vadinamosiose Vakarų valstybėse. Čia jau beveik dešimtmetis aktualiausiomis išlieka iš daugiakultūrių visuomenių prigimties išplaukiančios problemos.

      Galiausiai ar moterys ir vaikai iš Lietuvos pirmiausia neparduodamos vadinamosiose brandžiosiose pasaulio demokratijose, užimančiose aukščiausias vietas "Freedom House" reitinguose?

      Negana to, kad beveik visame pasaulyje dėl tarptautinio terorizmo grėsmės yra ribojamas trijų Europos žmogaus teisių konvencijos straipsnių (dėl teisės į saugumą ir laisvę, dėl teisės į privatumą ir dėl žmogaus kankinimo uždraudimo) veikimas, pati liberalioji demokratija virto tiesiog "vartotojiškąja demokratija", kur piliečiai renkasi iš gausybės prekių, o ne politikos programų.

     Demokratijos pabaiga turbūt ateis dar negreitai. Ir kažin, ar jos reikia laukti. Tačiau gali tekti šiek tiek pakeisti demokratijos sampratą, įsitvirtinusią žmonių galvose, ir galbūt net pataisyti vyraujantį jos apibrėžimą politologijos vadovėliuose. Juk galbūt netrukus žmogaus teisės bus varžomos ne tik dėl tarptautinio terorizmo, bet ir dėl globalinio atšilimo ar energetinės nepriklausomybės vardan? O žmonės pernelyg tam neprieštaraus?

     Ar tik nebus teisus Niccolo'as Machiavelli'is, tvirtinęs, jog valdiniams svarbiausia, kad valdovas užtikrintų jų saugumą ir neliestų jų turto, žmonų ir vaikų? O gal pasaulio valdovams ir mąstytojams reikėtų eilinį kartą grįžti prie Aristotelio bendrojo gėrio siekio idėjos?

     Aristotelis teigė, kad politika yra bendrojo gėrio tikslų siekimas, kai atskira politinė bendruomenė svarsto savo bendrojo gėrio tikslus, dėl jų susitaria ir kartu jų siekia.

     Bendrojo gėrio siekio idėja yra universalesnė nei vyraujanti liberaliosios demokratijos samprata. Ji nenumato individualių žmogaus teisių būtinybės. Tai XIX a. liberalai padėjo lygybės ženklą tarp bendrojo gėrio ir individualių teisių. Taigi aristoteliškasis "bendrasis gėris" išspręstų žmogaus teisių, varžomų dėl vienokios ar kitokios grėsmės, problemą.

     Be to, liberalioji demokratija negalėtų būti primesta kitoms civilizacijoms ir kultūroms kaip geriausia, teisingiausia, lyg šios pačios negalėtų nuspręsti, kas yra jų bendrasis gėris.

     Anglų istorikas Markas Mazoveris savo knygoje "Tamsusis kontinentas" tvirtina, kad visos ideologijos yra panašios tuo, kad kiekviena savo pačios utopiją, ar tai būtų pasaulinė komunistinė revoliucija, ar demokratijos universalumas, ar tūkstančio metų reichas, pateikia kaip Istorijos Pabaigą. Istorija yra tiesiog tapatinama su laiminčia puse.

     Juk ar demokratija, kuri paėmė viršų po Pirmojo pasaulinio karo, nebuvo visiškai išmirusi visoje Europoje tik po dviejų dešimtmečių? Ir ar liberaliosios demokratijos pergalė prieš sovietinį komunizmą XX a. pabaigoje būtų buvusi įmanoma, jei komunizmas nebūtų sutriuškinęs nacionalsocializmo Antrajame pasauliniame kare? Todėl dar neaišku, koks demokratijos likimas yra ateityje. Tačiau reikia tikėtis, kad ji bus geresnė nei dabar.

ELTA

Komentarai DELFI

http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/art ... &com=1&s=1

Je, 2007 12 04 13:28

     Taip, istoriškai trumpas demokratijos laikotarpis jau eina prie savo pabaigos.

     Ta tolerastinė ir multikultūrinė "demokratija", kurią mes matėme nekuriose ES šalyse ir pan. žlunga, kaip ir komunistinės visuomenės, nes, kaip ir pastarosios, rėmėsi žmogaus prigimčiai prieštaraujančiomis ideologinėmis dogmomis.

     Ir tokie straipsniukai "su užmetimais" čia ir Lietrytyje yra jau netgi ne pirmosios šio reiškinio kregždutės. Vis labiau suvokiant, kad gyvename baigtinius resursus vartojančiame pasaulyje ir vis naujų vartotojų, pretenduojančių į tuos pačius resusrsus, atsiradimas veda prie konkurencijos augimo ir kovos dėl jų paūmėjimo.

     Pasižiūrėkite, kaip išaugo Kinijos ir kitų Azijos valstybių naftos suvartojimas - ir kokios dabar naftos kainos. Tokiomis sąlygomis multikultūrinės tolerastijos demokratijos neturi jokių šansų konkuruoti su kvailomis nesąmonėmis neužsiimančiomis valstybėmis - atėjome prie seniai žinomo pasirinkimo: kovok, arba išnyk....

    Kad homofilijos, tolerastijos, pacifizmo bei kitokio multikultūralizmo nustekentos visuomenės nėra pajėgios kovoti - akivaizdu, klausimas tik tame, kurios iš jų dar sugebės persitvarkyti.

faktas, 2007 12 04 14:00

    nėra idealios santvarkos - yra tik santvarkos, kuriose galima gyventi geriau...

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema: DEMOKRATIJA NERA GERIS
StandartinėParašytas: 05 Gru 2007 00:35 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 27 Lap 2007 04:47
Pranešimai: 4
Miestas: Vilnius-Birštonas
   Žodis demokratija turi kelias aiškinimo versijas - paprastai visiems pasakojama apie demokratiją, kaip apie gėrį.

     Bet yra ir kitas aiškinimas - kad tai yra nuo žodžio "deomonas" - "blogas" = "blogų žmonių gauja".

     Dabartinėmis sąlygomis tą mes ir matome - tai iš tikrųjų yra blogų žmonių valdžia.

     Ir jeigu USA tai gerai, tad tegul.

     Bet kiekviena valstybė turi savitumus, o USA galvoja kaip Leninas - kad demokratiją galima atnešti, o atneša tą, nuo žodžio "demonas": demokratija - gaujų /mafijos/ valdžia.

Parašė Juozas Prasauskas
J.PR.
LIETUVA IR LIETUVYBĖ PIRMIAUSIA.

_________________
J.PR. Lietuva pirmiausia.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 05 Gru 2007 01:34 
Atsijungęs
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 03 Gru 2007 18:03
Pranešimai: 15
    Demokratija man primena iš dalies anarchiją.

    Visi atlaidžiai gyvena, galima sakyt nesilaiko tvarkos.

    Net ir mafijos vadeivos iš Sicilijos šnekėjo, kaip laukė amerikiečių, kad nuverstų Musolinį, kad įvestų demokratiją, ir jie galėtų daryt, ką nori.

_________________
Nacionalizmas - tai visų pirma principas, pagal kurį
politinis ir nacionalinis vienetai turi sutapti.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 25 Kov 2009 22:25 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
   Demokratija (gr. δήμος 'liaudis' + κρατῶ 'valdau') reiškia valdymo formą, kurioje visi piliečiai turi teisę dalyvauti šalies valdyme, skirtingai nuo valdymo formos, kurioje tokia teisė priklauso vienai klasei, išskirtinei grupei arba autokratui.

    Šią teisę piliečiai įgyvendina tiesiogiai referendumuose ir plebiscituose arba per savo išrinktus atstovus.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
 Pranešimo tema:
StandartinėParašytas: 26 Kov 2009 13:28 
Atsijungęs
Svetainės tvarkdarys
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 05 Spa 2006 01:16
Pranešimai: 27122
Miestas: Ignalina
Kęstutis Čeponis: Kosmopolitizmo ideologija ir jo „įvairiaspalvės“ atmainos. II dalis
http://www.balsas.lt/naujiena/244565

Komentarai
http://www.balsas.lt/komentarai/244565

miles
2009-03-25 19:04:16


    Nesuprantu kuo blogas kosmopolitizmas. Nacionalizmas yra XIX a. atgyvena.

Žygeivis - miles
2009-03-25 19:46:38


    O aš nesuprantu, kuo blogas nacionalizmas? Ir svarbiausias klausimas - jei blogas, tai kam?

    Būtent kosmopolitizmas yra XX a. atgyvena, o XXI amžius yra nacionalizmo amžius. Ne be reikalo net studentams tai reikia studijuoti:

ŠIUOLAIKINĖS ETNIŠKUMO IR NACIONALIZMO TEORIJOS
http://www.mruni.lt/mru_lt_dokumentai/k ... nuzyte.doc

    Štai net kokius darbus rašo studentai:

VILNIAUS UNIVERSITETO
KAUNO HUMANITARINIO FAKULTETO

SANDRA SNIŽEVIČIŪTĖ

REFERATAS
NACIONALIZMO IDEALOGIJA
Tikrino as. A.Martinkus
Kaunas, 2004

http://www.mokslai.lt/referatai/referat ... apis1.html

Ypač puiki pradžia:

-------------------------------------------------------------------
ĮVADAS
Nacionalizmas — tai buržuazinė idealogija ir politika nacionaliniu klausimu. Buržuazinė nacionalinių santykių psichologija ir moralė suabsoliutina tautinį bendrumą, vertina jį neistoriškai, pabrėžia tautinį išskirtinumą [3].
--------------------------------------------------------------------

    Įtariu, kad ir čia rašinėjantys panašiai yra išmokyti.

miles
2009-03-25 23:08:26


     Na kosmpolitizmas taip neskirsto žmonių į blogus ir gerus, kaip tai daro nacionalizmas. Be to, nacionalizmas kartais pateisina jėgą prieš tuos ,,priešus".

Žygeivis - miles
2009-03-25 23:22:35


----------------------------------------------------------------------------
miles, 2009-03-25 23:08:26

Na kosmpolitizmas taip neskirsto žmonių į blogus ir gerus, kaip tai daro nacionalizmas. Be to, nacionalizmas kartais pateisina jėgą prieš tuos ,,priešus".
-------------------------------------------------------------------------------

    Gal nejuokink, gerbiamasis.

    Pasiskaityk, ką kosmopolitai siūlė ir tebesiūlo daryti su nacionalistais - pvz., po Kovo 11 eisenos.

    Užtenka tokių "taikių" pasiūlymų ir Delfio komentaruose, ir pačių kosmopolitų svetainėse (visų "atspalvių" - pradedant Anarchija.lt ir baigiant visokiomis "tolerastų" ir "pasaulio piliečių").

miles
2009-03-26 09:05:49


    Tai - dvi konfrontuojančios pusės, todėl nesistebiu. Be to, nenorėkite, kad kosmopolitai ateitų prie durų su gėlėmis.

Žygeivis - miles
2009-03-26 12:21:39


     Nei nacionalizmo, nei kosmopolitizmo ideologijos nėra "geros" ar "blogos" abstrakčiu požiūriu. Kabutėse "geros" ar "blogos" rašau, kadangi šiuo atveju tai yra visai ne absoliučios, o reliatyvios sąvokos.

     Jos "geros" arba, atvirkščiai, "blogos", būtent tam tikrų asmenų ar jų grupių (pvz. tautų arba oligarchinių transnacionalinių kompanijų) atžvilgiu, kadangi arba trukdo, arba padeda tų asmenų bei grupių siekių įgyvendinimui.

     Kaip tik todėl ir reikia galų gale aiškiai ir nedviprasmiškai įsisąmoninti bei viešai paskelbti, kokie yra Lietuvių Tautos ir jos sukurtos Lietuvos Valstybės (jei šiam teiginiui prieštaraujate - skaitykite Konstitucijos preambulę) tikslai bei siekiai - išlikti ir suklestėti, ar "ištirpti" ir "susilieti bendražmogiškoje masėje", tai yra būti sunaikintoms.

    1 variantas - Jeigu Lietuvos Valstybės tikslas yra sunaikinti Lietuvių tautą ir Lietuvių kalbą, ir susinaikinti pačiai Lietuvos Valstybei, tai, be jokios abejonės, Lietuvos Valstybėje turi būti remiama "gera" kosmopolitizmo ideologija, kadangi ji šiuos tikslus ir siekia įgyvendinti.

    2 variantas - Jeigu Lietuvos Valstybės paskirtis yra išsaugoti bei puoselėti Lietuvių kalbą ir Lietuvių Tautą, tai būtent kosmopolitizmo ideologija yra labai "bloga", o "gera" - nacionalizmo ideologija, ir Lietuvos Valstybėje visapusiškai ji turi būti remiama bei palaikoma.

    Tačiau kol kas (nuo pat Nepriklausomybės Antrojo Atkūrimo 1990 m.), deja, mūsų - Lietuvių Tautos sukurtos - Valstybės valdžioje vyrauja būtent 1 varianto šalininkai.

    O mes - nacionalistai - siekiame, kad ši nenormali mūsų tautinei Valstybei padėtis būtų pakeista.

    Ir be jokios abejonės, akivaizdu, kad Lietuvos Valstybės valdžioje ir versle įsitvirtinusios kosmopolitinės grupės mums visapusiškai trukdo pakeisti šią nenormalią tautinei Valstybei padėtį.

Žygeivis - miles
2009-03-26 14:21:29


-------------------------------------------------------
miles

Sakysi, kad valstybė neleidžia kažko ar pan.? Leidžia. Tik reikia mokėti būti savarankiškais.
--------------------------------------------------------

    Ponas miles, išmokite skirti valdžią nuo Valstybės. Tai ne tas pats.

    Valdžios keičiasi, o Lietuvos Valstybė išlieka jau beveik 1000 metų, jei ne de facto, tai bent de jure.

    Tačiau kosmopolitai kaip tik ir siekia, jog Lietuvos Valstybė galutinai ir negrįžtamai išnyktų - ir de facto, ir de jure.

    Ir svarbu ne tai, kaip jie arti šio "galutinio" tikslo, o tai, kad jie to siekia. Beje, visai to neslėpdami (pasiskaitykite, pvz. "anarchijos šauklių" Castor&Polux rašinius).

    O Lietuvos Valstybės valdžios (ir buvusios, ir esamos - nuo pat 1990 m.) bei Europos Sąjungos biurokratai palaiko būtent tokius kosmopolitus.

    Priežastis paprasta: ir ES, ir mūsų Valstybės "elitas" kaip tik ir "susilipdė" iš tokių kosmopolitų - tiesa, skirtingų atspalvių: nuo "raudonų" iki "žydrų".

miles
2009-03-26 14:31:57


    Raudonieji - homunsitai. Tai jau atskiros ideologijos šalininkai.
    Žydrieji - homoseksualai. O čia yra lytinė orientacija.

    Valstybės ryšys su valdžia beveik nesiskiria. Tarpukariu buvome priklausomi nuo valdžios, nes buvo apribotos beveik visos pilietinės teisės. Sovietmečiu laisvės taip pat nebuvo, ir valdžia kišosi į žmonių gyvenimą bei viską reguliavo. Atgavę nepriklausomybę žmonės vis dar nėra savarankiški ir tikisi valdžios įsikišimo (ką vien reiškia tokie pokštai, kaip šeimos koncepcijos ir alkoholio reklamos uždraudimai).

    Pasaulis vietoje nestovi, todėl visiškai nesistebiu, kad po kurio laiko Europos sąjunga virs šiokia tokia federacine valstybe. Nepriklausomoms valstybėms nėra vietos, nes bet kokią nepriklausomą valstybė iškart pasigrobia kokia nors įtakos siekiant joje valstybė (JAV, Rusija, Kinija).

    Be to, teigti, kad ES kažką palaiko yra neprotinga, nes niekas nedraudžia palaikyti tautinės kultūros.

Žygeivis - miles
2009-03-26 15:47:29


    Jūs, būdamas kosmopolitas, visai logiškai akcentuojate abstraktaus žmogaus teisių prioritetą Tautos teisių atžvilgiu, tuo pačiu menkinate (faktiškai paneigiate) ir Valstybės teisę garantuoti Tautos išlikimą bei klestėjimą.

    Nacionalistams Tautos teisės yra prioritetinės konkretaus žmogaus teisių atžvilgiu. O Valstybė yra tik priemonė Tautos teisių įgyvendinimui.

--------------------------------------------------------------------------
miles
Raudonieji - homunsitai. Tai jau atskiros ideologijos šalininkai.
Žydrieji - homoseksualai. O čia yra lytinė orientacija.
--------------------------------------------------------------------------

     "Raudonieji" ir "žydrieji" politikai yra skirtingų "atspalvių", bet jų (beveik visų, nors, žinoma, yra ir išimčių) ideologinis pagrindas kosmopolitinis (pvz., ES parlamente jie praktiškai visada balsuoja vienodai - antitautiškai).

     O gal jūs teigsite, kad jie yra nacionalistai?

     Beje, labai geras pavyzdys Lietuvoje yra taip vadinamų "Žydrųjų albinų-valstybininkų klubas". Manau nesiginčysite, kad jie yra labai aiški ir akivaizdi Lietuvos politinė jėga, turinti labai didelę politinę įtaką.

_________________
Tautos jėga ne jos narių vienodume, o vienybėje siekiant pagrindinio tikslo - Tautos klestėjimo.


Į viršų
 Aprašymas Siųsti asmeninę žinutę  
Atsakyti cituojant  
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 5 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos [ DST ]


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 20 svečių


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
Powereddd by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007